Stadverwarming leidingen isoleren | Eneco Community
vraag

Stadverwarming leidingen isoleren

Goedenavond,

Sinds een tijdje wonen we in een huis met stadverwarming. Met verwarmen van de woning merk je hier verder geen verschil. Alleen in de meterkast waar de leidingen binnenkomen is het enorm warm, ook de gang is hierdoor warm. De leidingen lopen door naar de voorraadkast waar de warmwaterboiler hangt ook hier is het warm waardoor je er eigenlijk geen eten kunt bewaren. De leidingen zijn niet geisoleerd en dit wil ik binnenkort gaan doen! Kan ik met de buisisolatie van de bouwmarkt dikte 13mm alles isoleren of heeft dat weinig zin? De leidingen zijn bloedheet. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en wat tips heeft!

Alvast bedankt

2 Reacties

Reputatie 5
Badge +4
@Dennis90 bedankt voor je bericht op het Eneco forum, welkom! We hebben elkaar vanmiddag ook gesproken via Facebook Messenger. Via die weg heb ik aangegeven op onderzoek uit te gaan voor je! Wellicht hebben andere forum gebruikers ervaring en kunnen zij dit met jou delen in dit topic.
Dennis90 wrote:

Goedenavond,

Sinds een tijdje wonen we in een huis met stadverwarming. Met verwarmen van de woning merk je hier verder geen verschil. Alleen in de meterkast waar de leidingen binnenkomen is het enorm warm, ook de gang is hierdoor warm. De leidingen lopen door naar de voorraadkast waar de warmwaterboiler hangt ook hier is het warm waardoor je er eigenlijk geen eten kunt bewaren. De leidingen zijn niet geisoleerd en dit wil ik binnenkort gaan doen! Kan ik met de buisisolatie van de bouwmarkt dikte 13mm alles isoleren of heeft dat weinig zin? De leidingen zijn bloedheet. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en wat tips heeft!

Alvast bedankt

Is dit iets wat je zoekt:

https://tonzon.nl/hr-bandagefolie/

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen