Stadsverwarming- thermostaat | Eneco Community
vraag

Stadsverwarming- thermostaat

• 3 juli 2019
  • 1 reactie
  • 404 Bekeken

Goedendag,

In onze woning maken wij gebruik van stadsverwarming van Eneco. Het betreft een warmte-installatie zonder thermostaat. De warmte wordt geregeld door het aan/uit draaien via de radiator in elke kamer. Ik denk dat er nog geen warmteregelaar aangesloten is. Wij willen de warmte regelen met een thermostaat. Daarom de volgende vragen:

1. Wat zijn de mogelijkheden en wat moet hiervoor aangeschaft worden?
  2. Welke merken/producten zijn geschikt voor de stadswarmte-installatie van Eneco? (Ik zie informatie over Toon op de website en forum, maar het is mij niet duidelijk of dit nu wel/niet werkt en wat de andere mogelijkheden zijn.)
  3. Kan/moet installatie door Eneco uitgevoerd worden? Zo ja, wat zijn de kosten en hoe werkt dit? Zo nee, zijn er erkende bedrijven die dit kunnen doen?
In de bijlage foto's van de warmte-installatie in onze woning.

Bij voorbaat dank!

Groet,
Britt

1 Reactie

Een Toon®️ van Eneco is niet mogelijk omdat in de woning centraal een thermostaat aanwezig zou moeten zijn.

In jouw geval zou je moeten kiezen voor vervanging van de bestaande radiatorknop door een die draadloos bedienbaar is door een thermostaat.
Bv de evoHome van Honeywell. Een dure oplossing, maar dan kan je ook in afzonderlijke ruimtes de temperatuur op afstand regelen.

Hier vind je veel info:

https://www.kijkvoelbeleef.nl/HoneywellHome/UwHuis/Welke-slimme-thermostaat-voor-stadsverwarming

Reageer