Stadsverwarming radiatoren lauw | Eneco Community
beantwoord

Stadsverwarming radiatoren lauw

• 19 februari 2017
  • 10 reacties
  • 1641 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 5 reacties
Goedenavond,

Ik merk sinds een paar weken dat mijn radiatoren lauw blijven op de hoogste stand (alle 5 de radiatoren).
(dit probleem heb ik voorheen nog nooit ervaren).

Gemiddeld wordt het daardoor ook niet warmer dan 18/20 graden in de woning (appartement, 3 hoog), heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
icon

Beste antwoord door Danielle 21 februari 2017, 09:13

@Stan,

Balen van de storing! Je hebt warmte van ons en je hebt geen blokverwarming in de woning. De storing kun je melden bij onze storingsdienst op 0800-0072 zodat we er verder mee kunnen voor je!
Bekijk origineel

10 Reacties

Hoofdkraan geheel open?
Radiatoren ontlucht?
Buren hetzelfde probeem?
Waar zit de hoofdkraan, is deze aanwezig in de woning of ergens in het appartementencomplex?

Radiatoren zijn recent ontlucht (zat geen lucht in).
Buren heb ik vanmiddag gevraagd om het ook in de gaten te houden.
In iedere woning zit bij binnenkomst van stadswarmte een hoofdkraan.
Als er een VvE is dan zou ik me daar ook melden.
Dan ben ik heel benieuwd waar die zit, als ik naar mijn woonkamer verwarmingen zo kijk gaan die rechtstreeks naar beneden naar de onderburen.

Als ik in mijn meterkast kijkt zie ik, normale water/gas afsluiting en een witte kast (tapwater/warmtewisselaar?) voor de rest zie ik geen hoofdkraan.

Volgens de VVE ben ik de "enige" met deze klachten en komt erop neer dat ik het zelf moet uitzoeken totdat het blijkt dat het een "groeps" probleem is.
Oké dan heb je dus kennelijk een anders stadswarmte systeem.
Dan zal de VvE de hoofdkraan dus beheren.
Ik vind dat de VvE wel erg makkelijk met je klachten omgaat.
Dus op de eerst volgende vergadering dit aan de orde stellen cq op de agenda laten plaatsen.
Zover ik begreep hebben we hier blokverwarming.

Dat vind ik dus ook, hun hadden het er ook over dat ik de storing moet melden bij Eneco, dus dat ga ik morgen maar even doen dan.
Zo ziet de witte kast in de meterkast van binnen uit.
Is dat niet deze installatie:

http://verwarming.danfoss.com/PCMPDF/VBHEB110_Danfoss_Northrop.pdf
Reputatie 7
Badge +6
@Stan,

Balen van de storing! Je hebt warmte van ons en je hebt geen blokverwarming in de woning. De storing kun je melden bij onze storingsdienst op 0800-0072 zodat we er verder mee kunnen voor je!
@Danielle,

ik ga zo de storingsdienst even bellen, hopelijk heb ik weer snel warmte in huis 🙂.

Reageer