stadsverwarming en douche/verwarming vraag | Eneco Community
beantwoord

stadsverwarming en douche/verwarming vraag

Wij zijn dit jaar verhuisd en zijn binnen het stadsverwarming gebied gebleven.

Wat mij nu opviel is dat w in het huidige huis boven geen warmte krijgen in de kamers als de douche aan staat.
Zodra je klaar bent met douchen warmen de elementen in de kamers wel op.

In het vorige huis meen ik dat nooit zo ervaren te hebben. En kon je dus de kamers verwarmen en douchen tegelijk.

Kan zoiets aan je type warmtewisselaar liggen of isdaar wat mee?

Martijn
icon

Beste antwoord door Mike 16 januari 2014, 10:43

Hallo Martijn,

Graag leg ik je uit dat je een maximale capaciteit hebt. Wanneer je deze capaciteit volledig gebruikt, kan het inderdaad zijn dat niet alle radiotoren verwarmd worden. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als je alle radiotoren in de gehele woning aan hebt staan en hierbij ook gaat douchen. Blijven de radiatoren beneden wel warm?

Groet,
Mike

Bekijk origineel

9 Reacties

Wordt er niet ergens water geknepen?
Heb je kranen nagelopen?
Ik heb geen idee wat je daarmee bedoeld.
Maar zodra de douche klaar is doet de verwarming het wel, dus het is niet zo dat deze het helemaal niet doet.....
Ik heb het over de doorstroom snelheid van het warme water.
Dat er dus net genoeg warmte overblijft via de warmtewisselaar je douche van warm tapwater te voorzien:)
Eh ja welke kranen moet je dan kijken??
Heb je in de aanvoer van de stadswarmte geen kranen zitten?
Ja maar die staan open zoals volgens handleiding moeten zitten.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Martijn,

Graag leg ik je uit dat je een maximale capaciteit hebt. Wanneer je deze capaciteit volledig gebruikt, kan het inderdaad zijn dat niet alle radiotoren verwarmd worden. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als je alle radiotoren in de gehele woning aan hebt staan en hierbij ook gaat douchen. Blijven de radiatoren beneden wel warm?

Groet,
Mike
Of ze beneden warm blijven weet ik niet, zou ik moeten testen.
Maar volgens mij wel.

In het andere huis overigens nooit gehad. Daar weet ik wel dat de installatie tussendoor een keer vervangen is.
Kan het dus aan het type liggen??
Of ze beneden warm blijven weet ik niet, zou ik moeten testen.
Maar volgens mij wel.

In het andere huis overigens nooit gehad. Daar weet ik wel dat de installatie tussendoor een keer vervangen is.
Kan het dus aan het type liggen??

Hoi Chembro,

In dat soort zaken zou ik meteen naar de buren lopen om te kunnen vergelijken, heb je dat ook nog even gedaan?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen