Slimme meter instellen | Eneco Community
beantwoord

Slimme meter instellen

• 6 december 2012
  • 4 reacties
  • 1762 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 3 reacties
Goedenavond,

Ik ben sinds kort klant van Eneco. Ik neem zowel gas als electra af. Nu probeer ik mijn verbruik te achterhalen op "mijn eneco"
Op het moment dat ik op "mijn verbruik" druk staat er: "stel uw slimme meter in". Hebben ze het in dit geval over Toon, of betreft dit iets anders.
Ik heb namelijk geen Toon maar wil eigenlijk wel mijn verbruik zien op "mijn eneco". Ook staat er dat ik Eneco moet machtigen om mijn slimme meter in te stellen. Kost dit geld of heeft dit andere redenen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Met vriendelijke groet,

kevin90
icon

Beste antwoord door falconz 10 december 2012, 08:50

Dat moet je activeren door het dan inderdaad in te stellen. Daarna kan het nog wel 2 weken duren voor iets zichtbaar is. Ik heb vorige week het geactiveerd en zie het een en ander maar het klopt nog niet. Ik wacht netjes de 2 weken af.
Men zegt 2 weken, maar bij mij duurt het intussen al een maand en ik zie nog niets. Volgens mij heeft eneco niet bepaald een goede relatie met de netbeheerder en misschien moet ik dan ook maar zeggen dat het 2 weken kan duren voordat ik mijn factuur betaal...
@Kevin: ze hebben het dan niet over Toon. Jij geeft toestemming om jouw meterstanden bij de netbeheerder op te halen zodat ze in "mijn eneco" getoond zullen worden en je dus online je energieverbruik kunt zien.
Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 3
Badge
Dat moet je activeren door het dan inderdaad in te stellen. Daarna kan het nog wel 2 weken duren voor iets zichtbaar is. Ik heb vorige week het geactiveerd en zie het een en ander maar het klopt nog niet. Ik wacht netjes de 2 weken af.

Ik ben er vanuit gegaan dat dit geen geld kost. Ik ga er vanuit dat dit met privacy te maken heeft.
Men zegt 2 weken, maar bij mij duurt het intussen al een maand en ik zie nog niets. Volgens mij heeft eneco niet bepaald een goede relatie met de netbeheerder en misschien moet ik dan ook maar zeggen dat het 2 weken kan duren voordat ik mijn factuur betaal...
@Kevin: ze hebben het dan niet over Toon. Jij geeft toestemming om jouw meterstanden bij de netbeheerder op te halen zodat ze in "mijn eneco" getoond zullen worden en je dus online je energieverbruik kunt zien.
Reputatie 3
Badge
Je slimme meter wordt volgens mij automatisch aangemeld bij Eneco. Daarna moet jij toestemming geven op mijn eneco om de gegevens op te laten halen. daarna zal het ongeveer 2 weken duren. Kan dus ook langer zijn.
Badge
helpt dit misschien: https://mijn.eneco.nl/startpagina/uw-verbruik/slimme-meter-instellen/?suggestion=true ?

Reageer