Schrikken van jaarnota | Eneco Community
vraag

Schrikken van jaarnota

Zojuist de jaarnota ontvangen, dat was schrikken. Dit roept al snel op tot een vergelijking met andere energieleveranciers. Er zijn zelfs vergelijkingssites en hierbij zie ik sl snel dat zonder onderhandeling ik tot 400,00 per jaar kan bezuinigen. Dan vraag ik me af: wat heeft Eneco mij te bieden? En...als er iets te regelen valt, waarom moet je daar als vaste klant om vragen?? 

42 Reacties

Je kan in ieder geval een schrikreactie voorkomen door een Toon te nemen dan wel de standen bij te houden.
Dan zie je of je uit de pas loopt en kan je bijtijds je voorschot bedrag verhogen.

In ieder geval van een moderator nu contact met je opnemen om je omgetwijfeld een persoonlijk aanbod te doen.
Ik hoop dat er inderdaad contact met me opgenomen wordt, al vind ik het altijd wel dubbel.
waarom lager aanbieden aks er een 'klacht' komt en je twijfelt om over te stappen??
Reputatie 4
Badge +1
@Waterlelie,

Welkom op ons forum! Ik lees in je bericht dat je bent geschrokken van de bijbetaling op de jaarnota. Gezien de hoogte van de bijbetaling, is dit niet te verklaren door het "soort" contract dat je met ons hebt lopen. Is er iets gewijzigd binnen de gezinssituatie?

Verder leg ik je graag uit dat we ook onze vaste klanten proactief benaderen voor aanbiedingen. Dit doen we in het algemeen per telefoon, e-mail en post. Wanneer je geen gebruik maakt van aanbiedingen, blijft het variabele contract doorlopen. Omdat ik lees in je bericht dat je een vergelijking hebt gedaan en ziet dat je voordeliger uit kunt zijn, stel ik voor dat we contact met je opnemen. We helpen je dan graag bij een eerlijke vergelijking en doen je dan graag een persoonlijk aanbod. Wil je mij via een privebericht je telefoonnummer doorgeven? Dan nemen we graag contact met je op.

Groet,
Mike, Eneco
Hoi Waterlelie,

Nou je ziet hoe snel er door moderator Mike wordt gereageerd.
Kan je wellicht nog voor het weekend in gaat zaken doen!

Overigens vroeg ik ook of je een Toon hebt?
Ik denk het niet, omdat je anders de hogere jaarnota wel had zien aankomen......................
Nee er is niets gewijzigd in de gezinssituatie, wij zijn echt geschrokken door de hoogte van de bijbetaling die dan onze rekening zal worden ingehouden, ik ben erg benieuwd wat Eneco ons kan bieden,  ik zal mijn telefoonnummer mailen. 
Badge
Heb je al de oorzaak gevonden van je hoger verbruik ? Uiteindelijk zal het niet aan die 5 / 6 cent liggen die je misschien meer betaald per product.
Reputatie 3
Badge
Je kunt zelf veel meer aan je rekening doen dan je energieleverancier. Denk aan A+++ apparatuur, extra isolatie, LED verlichting, HR ketel, zonnepanelen, etc.
Dat gezegd hebbend: het was vrij lang koud afgelopen winter. Ook hier werd meer gestookt dan anders, waardoor de rekening wat hoger werd.
Ik denk dat het daar niet inzit in een strengere winter; wij hebben ook iets meer gestookt.
De melding was "schrikken"; dan denk ik al gauw in een paar honderd euries meer, maar helaas reageert Waterlelie niet op al onze berichten.
Dan wordt het een dialoog en dan komen we niet veel verder.
De kracht van dit forum is juist om te overleggen/helpen/advies geven; meedenken enz
Of kennelijk ging het alleen maar om wat Eneco verder qua prijs/abo heeft te bieden.
Sorry, ik was weekend weg, vandaar geen reactie. Wij moeten inderdaad meer dan 300 euro bijbetalen...deze maand komt rekening met nieuwe termijn bedrag ver over de 500 euro. Dat vinden wij schrikken en wij weten niet hoe het komt. Voor ons gevoel niet veel meer gestookt dan anders.
Badge
Dat moet haast wel alleen je bent er nog niet achter wanneer dat gebeurd is. Je hebt gewoon dezelfde tarieven als 3 jaar terug ( misschien dat het een cent scheelt ) maar ik ben bang dat jullie je verbruik moeten aanpassen of beter moeten gaan controleren.
Zou kunnen, maar ik pas dan eerlijk gezegd ook liever de tarieven aan, wij zijn al jaren kang bij de Eneco...het wordt eens tijd voor betere tarieven zodat beide partijen tevreden zijn. Het is toch de portemonnee die telt.....
Reputatie 3
Badge
Ik neem aan dat je 200 euro per maand betaald, en nu 300 euro moet bijbetalen? Dat klinkt als iets meer dan 10% meer dan normaal. Dat is redelijk in lijn met wat het hier ook was: 12,1% meer dan vorige periode. Alleen is hier de maand nu 48 euro, en dat scheelt aanmerkelijk. Of bedoel je iets anders?
Ja de bedragen zijn iets anders maar hier kont het op neer!
Oei, dat is zeker schrikken; sterker nog ik zou me doodschrikken.
Ik betaal maar een voorschotbedrag van 118 euries...............
Het is jammer dat je niet even de jaarstanden hier door geeft; kunnen we meedenken.
En..............er staan in dit topic nog wat vragen open....................
Meterstanden; houd je die bij?
Heb je een Toon?
Ik heb de afrekening alleen nog via de mail gehad, ik zal de standen zsm doorgeven. Sorry, ben tijdje niet geweest, welke vragen heb ik niet beantwoord????

Ik heb de afrekening alleen nog via de mail gehad, ik zal de standen zsm doorgeven. Sorry, ben tijdje niet geweest, welke vragen heb ik niet beantwoord????

Staat hiervoor.
Ik was net aan het muteren toen je reageerde.
De standen kan je toch gewoon bij Mij Eneco en in je eigen administratie terug vinden?
Maar kennelijk houdt je niets bij; dat geeft altijd verrassingen.
Eigenlijk moet je gewoon iedere maand de standen even noteren, dan kan je beoordelen of je bv boven het verbruik van het jaar daarvoor uit komt.
Nee, tot nu toe nog nooit zoveel bij moeten betalen, dus houdt ze niet bij, wij hebben geen toon.....of....nog niet??
Badge
Waterlelie wrote:

Nee, tot nu toe nog nooit zoveel bij moeten betalen, dus houdt ze niet bij, wij hebben geen toon.....of....nog niet??

Als je lage tarieven wilt dan is het misschien niet handig om de toon bij je nieuwe contract te nemen. 😉

Misschien Toon nu dan ook maar aanvragen?
En in ieder geval beginnen met de standen bij te houden.
Doe de Toon test en je weet of je er voor in aanmerking kan komen.
Badge
Brandje wrote:

Misschien Toon nu dan ook maar aanvragen?
En in ieder geval beginnen met de standen bij te houden.
Doe de Toon test en je weet of je er voor in aanmerking kan komen.

Linksom of rechtsom een TOON kost geld zo wel in aanschaf als stroom verbruik. Als ze willen besparen dan kunnen ze beter een contract afsluiten zonder toon en gewoon voor de mooie lagere tarieven gaan. Het belangrijkste is dat ze eerst moeten uit zoeken waar het hogere vebruik vandaan komt en dan actie ondernemen.
Vandaar dat ik zeg: aanvragen?

Ik heb het idee dat Waterlelie gebaat is bij een gemakkelijke wijze van monitoren van het verbruik.
Het stroonverbruik zal hem vermoedelijk worst wezen.
En wellicht heeft Eneco ook een aanbod op de aanschaf van Toon; ergo ik zou Toon wel degelijk in het achterhoofd houden.
En los hiervan zeker nu het stookseizoen begint en bij welke leverancier je ook energie gaat afnemen: STANDEN noteren.
Dan gaan vanzelf de vragen komen: waar verbruik ik dat aan????
Nee is dat niet aan te raden?? Heb me nog niet verdiept in de andere contracten bij Eneco, hoop dat degene die me gaat bellen dit wel kan geven. Elk jaar vertrouwen gehad in Eneco, wel getwijfeld wel of niet overstappen, maar aks ik bij andere energie leveranciers nu veel goedkoper af ben...stap ik over...
Ik zal de toontest eens doen...ben ik daar op voorbereid!

Ik zal de toontest eens doen...ben ik daar op voorbereid!

Kijk dat is verstandig!
En het verplicht tot helemaal niets!
Laat je ons je keuze nog even weten?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen