Regendouche icm stadsverwarming | Eneco Community
beantwoord

Regendouche icm stadsverwarming

Ik overweeg in mijn huis in Houten een regendouche aan te schaffen alleen hoor ik hierover wisselende berichten wat betreft de waterdruk.
Kennissen uit Utrecht die ook stadsverwarming hebben gebruiken de regendouche nooit omdat de druk te laag is.
Ik kan nergens op de site van Eneco terug vinden wat de waterdruk hoort te zijn, heeft iemand hier een antwoord op???
icon

Beste antwoord door Folkert 7 januari 2015, 17:42

Beste W Versteeg,

Welkom op het forum!
Standaard worden er warmteewisselaars geplaatst met een capaciteit van 6 of 8 liter. Je hebt volgens onze gegevens een capaciteit van 8 liter per minuut, of dit voldoende is kun je vragen aan de leverancier van de regendouche. De capaciteit kan eventueel vergoot worden, hier zijn wel kosten aan verbonden. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Groet,

Folkert

Bekijk origineel

8 Reacties

Misschien je richten op:

http://www.boshuis.nl/drukverhogers/
Reputatie 7
Badge +6
Beste W Versteeg,

Welkom op het forum!
Standaard worden er warmteewisselaars geplaatst met een capaciteit van 6 of 8 liter. Je hebt volgens onze gegevens een capaciteit van 8 liter per minuut, of dit voldoende is kun je vragen aan de leverancier van de regendouche. De capaciteit kan eventueel vergoot worden, hier zijn wel kosten aan verbonden. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Groet,

Folkert
Beste Folkert,

Dankje voor je duidelijke antwoord! Wellicht weet jij ook welke hogere capaciteit er leverbaar is en hoe ik dit moet regelen.

Groet,
Wilfred
Reputatie 7
Badge +6
@W Versteeg

Ja natuurlijk 🙂 je kan bellen met Eneco Warmte op 088 - 895 3600, zij kunnen een offerte voor je opstellen.
beste moderator, ik heb een soortgelijke vraag en wil iemand spreken van eneco warmte. als ik het nummer van eneco warmte bel dan wordt gezegd dat het nummer geen gehoor geeft en dat ik later moet terugbellen. via het telefoonnr vd klantenservice krijg ik een menu waar ik niet op zit te wachten en waar mijn keuze niet bij staat. per mail adviseert de klantenservice me om een brief te schrijven om een offerte op te vragen. hoe ouderwets is dat?! ik wil direct online of telefonisch contact met iemand hebben die verstand van zaken heeft over waterdruk, de mogelijkheid van de capaciteitsverhoging van mijn huidige warmteset en het kostenplaatje. ik wil niet nog weken wachten op antwoord en met de aanschaf van mijn douchekop. de werkzaamheden aan mijn badkamer zijn al begonnen namelijk
Eigenlijk heb je het over het tapdebiet van je tapwater.
Dat zou je zelf kunnen vaststellen door een emmer van 10 liter inhoud onder de kraan te zetten en een stopwatch in de hand en een thermometer.
In de specificatie van je regendouche zou je het tapdebiet terug moeten kunnen vinden.

In dit voorbeeld vind je bv een tabelletje bij een eigen CV:

http://forum.fok.nl/topic/1170850?token=768e3cebba45052be100a727adc17894&
@Brandje, bedankt voor je reactie. ik heb van eneco begrepen dat ik een warmteset heb van 6 l p/m, de regendouches die ik heb gezien hebben 9l p/m verbruik (energiezuinige versie) of 15 a 17 l p/m. de douches hebben een minimale waterdruk van 2 bar nodig, ik denk dat mijn huidige warmteset van 6 l p/m dan een pisstraaltje geeft als ik zo naar die 9 of 15 a 17 l p/m kijk.
Dan zal je naar een drukverhoger moeten, die ik ook al eerder adviseerde in dit topic.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen