producten op jaarnota....die ik niet heb ! (?) | Eneco Community

producten op jaarnota....die ik niet heb ! (?)

• 2 december 2013
  • 3 reacties
  • 485 Bekeken

Hallo,

Bij toeval kwam ik er gisternacht achter, dat er producten op mijn jaarnota staan (en waar ik voor betaal), die ik NIET heb.

Om het verhaal even duidelijk te maken...:

Gisteravond viel bij mij meerdere keren het licht uit. Toen ik het wilde checken in mijn meterkast, kwamen daar mooie, blauwe vonken uit (oeps)
Eneco (Joulz) gebeld en zij waren er gelukkig binnen het half uur.

De monteur kwam erachter dat er sluiting / slechte draden zaten in de energiemeter, waardoor alles veel te warm wordt. (gemiddeld 2 keer per jaar smelt bij mij ook de gemeente zekering erdoor, die ik ook moet betalen).

De oude meter hebben ze dezelfde nacht nog vervangen voor een nieuwe!!

Maar waar het me eigenlijk om gaat.
Op de afrekening staat, dat ik 3-fasen-stroom heb. Deze heb ik dus niet, maar als ik ervoor betaal, dan wil ik het ook!
Sterker nog, ik probeer al 6 jaar om dit voor elkaar te krijgen....
Verder betaal ik ook voor hoog-laag tarief. Dit heb ik het eerste jaar dat ik hier woon ook gehad, maar daarna weer opgezegd ivm geluidsoverlast bij de buren door de wasmachine.
Het klokje hebben ze toen niet weggehaald, dat was teveel moeite.
Maar gistervond bleek, dat dat klokje nog gewoon schakelt tussen dag en nacht tarief, en ik daar dus ook voor moet betalen.......

Kan iemand mij hierover uitsluitsel geven?

gr,
Richard
Leidschendam

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo Richard,

Welkom op het forum.
Fijn dat je gelijk een nieuwe meter hebt gekregen.

Wij brengen de transportkosten in opdracht van Stedin in rekening en doen dat op basis van de informatie die ze ons aanleveren. Het gaat hier om een 1-fase aansluiting en dat brengen we ook in rekening op de jaarnota. Waar heb je gezien dat het om een 3-fase aansluiting zou gaan? Op de jaarnota staat het volgende:

Laagspanning <3x35 Amp.
Capaciteitstarief t/m 3x25 amp

Dat betekent dat het tarief wordt gebruikt voor een aansluiting kleiner dan 3x35 ampere.

Er zijn 2 telwerken actief, maar wij berekenen enkeltarief. Je meter schakelt dus nog steeds om 23:00u over op het daltarief, maar wij brengen op de jaarnota het verbruik van beide telwerken samen in rekening, tegen het enkeltarief. Dat kun je op de jaarnota ook zien, onder 'levering van elektriciteit en gas' op bladzijde 2. Je ziet daar dat we het totale verbruik in rekening brengen tegen 1 tarief, namelijk 0,08562.

Ik hoop dat mijn toelichting duidelijk is.

Groet, Kelly
Hallo Kelly,

Hartelijk dank voor het snelle en duidelijke antwoord!

Is er al eens gezegd, dat dit forum een super initiatief is voor vragen en klachten?

Bij deze!

gr,
Richard
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Richard,

Geen dank hoor!
En ja, dat is al wel eens gezegd, maar dat blijft erg leuk om te lezen 🙂. Daar doen we het tenslotte voor!

Reageer