probleem met stroom(aardlekschakelaar) | Eneco Community
vraag

probleem met stroom(aardlekschakelaar)

probleem met me stroom de aardlekschakelaar slaat steeds uit ,niewe stoppen geprobeerd helpt niet alles nagekeken op kortsluiting niks te vinden,ik heb 2groepen en precies die hoogste daar slaat het op uit,dus waarschijnlijk zit er ergens met bedrading in muur of plafond niet meer goed?mijn vraag is eigenlijk moet ik hier eneco voor bellen of is dit voor eigen kosten heb een koophuis namelijk maar betaal wel gas en stroom aan eneco

13 Reacties

probleem met me stroom de aardlekschakelaar slaat steeds uit ,niewe stoppen geprobeerd helpt niet alles nagekeken op kortsluiting niks te vinden,ik heb 2groepen en precies die hoogste daar slaat het op uit,dus waarschijnlijk zit er ergens met bedrading in muur of plafond niet meer goed?mijn vraag is eigenlijk moet ik hier eneco voor bellen of is dit voor eigen kosten heb een koophuis namelijk maar betaal wel gas en stroom aan eneco
heb het al gevonden is voor mezelf de kosten
Maar je maakt ons wel nieuwsgierig, wat was er dan?
Zeker een electrisch apparaat wat stroom "lekt", bv een waterkoker of een koffiezetapparaat?
Reputatie 4
Badge
probleem met me stroom de aardlekschakelaar slaat steeds uit ,niewe stoppen geprobeerd

Een aardlekschakelaar waar nieuwe stoppen in gaan?
Is een flauwe reactie.

Ik reageerde daar ook niet op toen ik het van de ts las.
Ik snap de reactie wel; de stroom klapt er uit en in eerste instantie denk je aan de stoppen...............
Vervolgens ontdekt de ts ook wel dat het aan de aardlekschakelaar ligt............
Maar de ts start hier een topic, dus vond ik eingenlijk belangrijker wat was nou de reden voor het eruit klappen van de aarlekschakelaar.
Reputatie 4
Badge
Het is alleen maar om misverstanden te voorkomen en meer niet .
Reputatie 3
Badge +1
Beste natascha38,

Om nu de bron te zoeken van de kortsluiting is het misschien handig te weten welk apparaat het mogelijk veroorzaakt.
Trek alle stroomverbruikers uit het stopcontact in je huis (of alleen in de ruimten van de uitslaande stop) en druk de aardlekschakelaar in, slaat hij direct weer uit dan zou ik een electricien bestellen om je bedrading en meterkast te controleren.
Wees voorzichtig met stroom want sluiting kan ook brand veroorzaken.
Gelukkig heb je een aardlekschakelaar.
Veel succes en laat ons even weten wat de oorzaak nu was.

Met vriendelijke groet, 

Stansat
Maar ......in reactie nr 2 heeft ze toch al gemeld dat ze het gevonden heeft?
De kosten zijn voor haar. 

Ook ik was nieuwsgierig welk apparaat nou uiteindelijk de lekstroom veroorzaakte, maar Natascha laat helaas verder niets meer van zich horen.........
Reputatie 3
Badge +1
Hi Brandje,

"Heb het al gevonden" betreft dat het feit dat de kosten voor haarzelf zijn of dat ze het probleem apparaat gevonden heeft?
Maar je heb waarschijnlijk gelijk, we zullen het mogelijk niet meer van haar horen.

Maar we helpen en adviseren, goede zaak Brandje!

Stansat
Hoi Stansat,
Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat zij zat met het uitklappen van de aardlekschakelaar.
Ze dacht meteeen aan zekeringen/stoppen (het blijft een rot woord)
Jij en ik weten denk ik wel in welk apparaat dat vaak zit; ik zeg altijd daar waar water en stroom dicht bij elkaar zit; ontstaat gauw lekstroom.
En 30/50 mAMp is voldoende om de schakelaar te laten klappen, terwijl er uiterlijk aan het apparaat niets te zien is.

En omdat we inderdaad hier helpen en adviseren en vrij snel reageren op een vraag dan vind ik het ook netjes als je de juiste afloop nog even te horen krijgt.
Anderen kunnen wellicht daar ook weer van leren, toch

Ik vermoed helaas dat Natascha38 niet meer reageert, toch jammer..................
sorry mensen voor het niet meer reageren,niet meer aangedacht was zo blij dat het uiteindelijk was op gelost,we hebben idd toen alles uit gedaan alle apparaten gecheckt en stopkontakten en daar bleek het in mis te zijn gegaan in bedrading van een stopkontakt in de keuken zat een schroef doorheen geboord en eigenlijk klopte er heel veel niet in de bedradingen hier in huis,de vorige eigenaar heeft maar wat geknutseld schijnbaar en wij hebben geluk gehad er nooit geen brand of iets is gekomen, we hebben onlangs verbouwing gehad en alles is voorzien van goed stroom en een hele nieuwe stoppenkast met meer groepen dus ben weer superblij en opgelucht ,.nogmaals sorry voor de late reactie:(
Hoi natascha,

Klasse , dat je nog even terugkoppled wat er aan de hand was.
En met een verbouwing heb je wel wat anders aan je hoofd.
Ik neem aan dat de aardlek er nu niet meer uitklapt.
Hoi natascha,

Klasse , dat je nog even terugkoppled wat er aan de hand was.
En met een verbouwing heb je wel wat anders aan je hoofd.
Ik neem aan dat de aardlek er nu niet meer uitklapt.
nee alles gaat nu goed gelukkig geen problemen meer:o
Reputatie 3
Badge +1
sorry mensen voor het niet meer reageren,niet meer aangedacht was zo blij dat het uiteindelijk was op gelost,we hebben idd toen alles uit gedaan alle apparaten gecheckt en stopkontakten en daar bleek het in mis te zijn gegaan in bedrading van een stopkontakt in de keuken zat een schroef doorheen geboord en eigenlijk klopte er heel veel niet in de bedradingen hier in huis,de vorige eigenaar heeft maar wat geknutseld schijnbaar en wij hebben geluk gehad er nooit geen brand of iets is gekomen, we hebben onlangs verbouwing gehad en alles is voorzien van goed stroom en een hele nieuwe stoppenkast met meer groepen dus ben weer superblij en opgelucht ,.nogmaals sorry voor de late reactie:(

Hoi natascha,

Fijn dat je het probleem gevonden hebt en je dit even met ons deelt.
Als brandveiligheidadviseur kom ik in veel woningen en schrik soms van de meterkast en de slechte aangelegde elektriciteit die inderdaad ook nog eens brandgevaarlijk kan zijn.
Ik kom in woningen van 1945 waar 2 stoppen zitten maar waar wel wasmachine, wasdroger, magnetron, enz is aangeschaft en je snapt het dat is een onmogelijke opgave met 2 groepen, zonder hoofdschakelaar en zonder aardlekschakelaars.
Ik wijs de mensen vaak op het aanpassen of vervangen van de meterkast wat wel zo (brand) veilig is.
Goed aangepakt, natascha  dat geeft inderdaad een veilig gevoel.

Stansat🆒

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen