Prijsverschil in contracten | Eneco Community
vraag

Prijsverschil in contracten

• 21 augustus 2015
  • 2 reacties
  • 307 Bekeken

Goedemorgen,
Ik ben aan het kijken om van variabel tarief over te gaan naar een vast contract. Als ik naar de jaarkosten kijk zie ik bij drie jaar een bedrag 1559,- per jaar van en bij een contract van vier jaar wordt dit 1705,- per jaar. Een vierjarig contract is dus over 4 jaar 564,- euro duurder. Kunnen jullie mij uitleggen waarom de kosten voor stroom en gas hoger zijn bij 4 jaar dan bij 3 jaar?

Alvast bedankt,
Vincent

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Beste Berkouwer,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Wanneer je een vierjarig contract afsluit dan weet je wat je aan energielevering gaat betalen voor de aankomende 4 jaar, je koopt eigenlijk een extra stukje zekerheid. Ook is natuurlijk van invloed wat de prijzen op de inkoopmarkt zijn. Of je over 4 jaar echt 564 euro duurder uit zou zijn is niet te zeggen want we weten niet wat je met een 3 jarig contract in het 4e jaar gaat betalen. De prijzen van de vaste contracten worden elke 3 maanden opnieuw vastgesteld. Wanneer je nog vragen of opmerkingen hebt hoor ik het graag.

Groet,

Folkert
Hoi Folkert, over vier jaar weet je het idd niet zeker.
Je weet alleen wel dat je in ieder geval 3 jaar lang 141 euro minder kwijt bent het vierde jaar is idd onzeker. Het lijkt me sterk dat je in dat "vierde" jaar 2100 euro kwijt zal zijn, maar het zou kunnen!?

In ieder geval bedankt voor je antwoord

Reageer