Pionier je mee met Eneco Uurprijzen? | Eneco Community

Pionier je mee met Eneco Uurprijzen?

• 18 september 2017
  • 13 reacties
  • 1583 Bekeken
Pionier je mee met Eneco Uurprijzen?
Reputatie 3
Badge +1
  • Oud-Community manager
  • 26 reacties
Leuk nieuws! We gaan beginnen met het testen van een nieuw stroomproduct, Eneco Uurpijzen. Heb je een slimme meter? Dan kun je meedoen en samen met Eneco nadenken over de energiewereld van morgen.

Nieuw! Eneco-Uurprijzen. Test je mee?

Met Eneco Uurprijzen geven we je inzicht in de inkoopprijzen per uur en rekenen we af met deze flexibele uurprijzen. Zo kun jij slim kiezen wanneer je de wasmachine aanzet of juist nog even uitstelt. Vind je het leuk om onze beta-app te testen en je mening daarover te delen? Dan zijn wij op zoek naar jou! De eerste 100 Eneco klanten doen mee. Ben je er bij?

Inschrijven in heel eenvoudig

Ga via naar de website van Eneco Uurprijzen en meld je aan. Op deze pagina staat alle informatie over de test. Zo kun je lezen wat we precies van plan zijn en hoe het in zijn werk gaat. De testperiode is van 1 november 2017 tot 1 februari 2018. Doe mee en schrijf je vandaag nog in!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

13 Reacties

Hoi Loes?

Ik lees nergens wat het verstorende element kan zijn als je zonnepanelen hebt.
Reputatie 3
Badge +1
Beste Brandje,

Dankje voor je interesse! Op dit moment is Eneco Uurprijzen nog een kleinschalige pilot.
Als Eneco Uurprijzen een succes is, dan komt het product er ook voor klanten met zonnepanelen.

Ben je hiermee geholpen?
Ja zeker Loes, dan wacht ik daar op, want dan heeft het voor mij nu geen zin.
Badge
Dit zou minister Kamp graag zien voor bezitters van zonnepanelen. Op het moment dat de zon schijnt en men teruglevert aan het netwerk is de prijs die op dat moment dus heel laag en s'avonds als de zon weg is en je dus stroom van het net af moet nemen gaat de prijs lekker omhoog. Zonnepanelen worden dan nutteloos voor de bezitter.
Ik ben al meer overgegaan op de dag wassen, koken etc om stroom te gebruiken die op dat moment geleverd word door de zon.
Dus nee beslist geen uurprijzen voor mij!
Je hebt het hier over salderen.
Kamp heeft vast gelegd dat salderen zeker tot 2020 niet wordt aangepast.
Dus nu al je aanpassen aan wanneer de zon op je dak schijnt is nobel, maar voor alsnog totaal niet nodig.
Badge
Je hebt het hier over salderen.
Kamp heeft vast gelegd dat salderen zeker tot 2020 niet wordt aangepast.
Dus nu al je aanpassen aan wanneer de zon op je dak schijnt is nobel, maar voor als nog totaal niet nodig.

Kamp heeft gezegd tot 2023 niets te veranderen aan het salderen zoals nu maar heeft wel gehint op aanpassen aan de uurtarieven. Dus dan voor een investering van zonnepanelen wordt dan zonder (dure) opslag nutteloos.
Ik snap heus wel dat dit nieuwe product "uurprijzen" een test is om mensen op andere moment (lees beter verdeling van afname) stroom af te nemen, maar ik verwacht dat dit ook een voorbode is van wat Kamp tussen de oren heeft
Badge
Bye the way het gebruiken van stroom overdag ipv savonds heeft wel degelijk een voordeel op dit moment
Er wordt al jaren gesproken over stroom afnemen op tijden dat het het goedkoopst is. Je slimme meter is er volledig voor ingericht.
Dus dat dit een soort test is snap ik ook, vandaar mijn nadere vraag aan Loes ivm een PV, want 7 euries daarvoor dan gaan betalen is gekkenwerk.

Maar dus zoals gezegd je nu hier al aan aanpassen is ivm met de huidige saldering nutteloos voor de portemonnee. Gelukkig hebben we nog steeds de vrijheid om stroom af te nemen, ook met zonnepanelen, wanneer het jou uitkomt.
En als je dat in de Daluren doet, kan je zelfs nog van iets extra (ongeveer €0,1) profiteren, want van je Hoogtarief wordt eerst je teruglevering hoogtarief en daarna teruglevering Daltarief gesaldeerd, zodat je uiteindelijk zelfs je totale Hoogtarief kan wegpoetsen en alleen daltarief afrekent.
Dus afhankelijk van je PV, kan 's-avonds met veel stroom verbruiken ipv overdag, nog steeds voordeel behaald worden.
Hallo Loes,

Uurprijzen, super lijkt me dat.

Wat vragen omdat ik graag wil snappen hoe iets werkt.

Is de slimme meter zo ingesteld dat die stilstaat tijdens een paar uur gratis stroom? Dat betekent dat de meter op afstand te besturen is toch?
Staat de meter niet stil, is er in het verbruiksoverzicht dan te zien wat mijn verbruik in die periode is geweest en dat dat dan in mindering wordt gebracht op het te vergoeden verbruik?

Is succes van het meedoen aan deze pilot ook afhankelijk van je stroomverbruik? Ik verbruik niet zoveel. Is er een minimum aantal Kw's waarbij het zinvol is mee te doen! Ik denk dan aan het verschil tussen de opslag van Eneco op het verbruik en de 7 euro deelnamekosten.

Wat is de kans dat de prijs per Kw omhoog gaat als blijkt dat Nederland massaal de gratis uren gaat benutten? Ons rupsje Nooitgenoeg mist dan BTW en zal niets nalaten hier compensatie voor te krijgen.

Ook bij massaal gebruik van de gratis uurtjes: gaat Eneco hierop toeleggen als meer verbruikt wordt dan opgewekt is? En zijn dan de consequenties dat deze uren minder frequent voorkomen? In de uitleg wordt gesproken over minimaal één keer per week, is dit een garantie?

Groet.
Hoi loes

Mensen met zonne panelen, waar ik ook een van ben werkt dit toch tegen strijdig, de terug verdien tijd loopt hierdoor op.
Deze mensen werken er aan mee door terug leveren om de stroom prijs goed koper tekrijgen maar pakken zich zelf er ook mee, doordat ze het goedkoper moeten verkopen, hier loopt de energie prijs op jaar basis erg op.

Hebben jullie hier voor een oplossing.

Een ideetje jullie maken nu reclame met de powerwall 2 dit is een mooi product met mooie mogelijk heden.
Jullie verkopen dit nu om de pieken in het net op tevangen en als beloonning kan je 5 jaar lang €500 p/j terug krijgen wiel licht met een 5 jaar contract. De aansleuting boven moet boven de 50 kVA liggen dit is alleen niet bevestigt. Waarbij je ook niet een overschot mag hebben.
Waarvan er 30% van de cappisitijd van de powerwal ter beschikking is voor Eneco om pieken op te vangen in het net.

Jullie zullen ook met een mooi voorstel de power wall aan de klant kunnen aanbieden, of andere voorstellen. Gaan er nog wijzegingen plaat vinden in deze pilot en ook die van de power wall.

Dit is voor de gewone particulier met zonnepanelen al niet mogelijk en zeker niet voor mij, met de huidige saldering regeling die tot 2023 geld is dit geen optie.

Groetjes
Reputatie 5
Badge +4
Het idee is wel mooi echter zie ik voor mij zelf en gezin er het voordeel nog niet van aangezien met opgroeiende kinderen er minder snel wordt gekeken naar hoeveel kost de stroom nu om bv. de pc aan te zetten of was te draaien (dat gaat de hele dag door als we thuis zijn). Wellicht dat het in de toekomst wel interessanter wordt voor me, maar ben nu juist nog veel bezig met het in kaart brengen van het verbruik en besparingen. Dit zou wel een goede volgende stap zijn als we dat eenmaal hebben afgerond.
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Loes,

Uurprijzen, super lijkt me dat.

Wat vragen omdat ik graag wil snappen hoe iets werkt.

Is de slimme meter zo ingesteld dat die stilstaat tijdens een paar uur gratis stroom? Dat betekent dat de meter op afstand te besturen is toch?
Staat de meter niet stil, is er in het verbruiksoverzicht dan te zien wat mijn verbruik in die periode is geweest en dat dat dan in mindering wordt gebracht op het te vergoeden verbruik?

Is succes van het meedoen aan deze pilot ook afhankelijk van je stroomverbruik? Ik verbruik niet zoveel. Is er een minimum aantal Kw's waarbij het zinvol is mee te doen! Ik denk dan aan het verschil tussen de opslag van Eneco op het verbruik en de 7 euro deelnamekosten.

Wat is de kans dat de prijs per Kw omhoog gaat als blijkt dat Nederland massaal de gratis uren gaat benutten? Ons rupsje Nooitgenoeg mist dan BTW en zal niets nalaten hier compensatie voor te krijgen.

Ook bij massaal gebruik van de gratis uurtjes: gaat Eneco hierop toeleggen als meer verbruikt wordt dan opgewekt is? En zijn dan de consequenties dat deze uren minder frequent voorkomen? In de uitleg wordt gesproken over minimaal één keer per week, is dit een garantie?

Groet.

Hallo,

De slimme meter staat niet stil. We matchen het verbruik aan de prijzen van dat uur. In de app is te volgen hoe de maandfactuur oploopt.

Of meedoen aan Eneco Uurprijzen voordeliger is dan nu is ook afhankelijk van wel / niet kunnen inspelen op de voordelige of gratis momenten. De komende maanden gaat blijken hoe het precies uitpakt voor verschillende huishoudens.

De Happy Power momenten zijn geen garantie. Hierin zijn we natuurlijk ook afhankelijk van het weer. Harde wind is goed voor de Happy Power momenten.

Hartelijke groet,

Het uurtarief team
Reputatie 3
Badge +1
Hoi loes

Mensen met zonne panelen, waar ik ook een van ben werkt dit toch tegen strijdig, de terug verdien tijd loopt hierdoor op.
Deze mensen werken er aan mee door terug leveren om de stroom prijs goed koper tekrijgen maar pakken zich zelf er ook mee, doordat ze het goedkoper moeten verkopen, hier loopt de energie prijs op jaar basis erg op.

Hebben jullie hier voor een oplossing.

Een ideetje jullie maken nu reclame met de powerwall 2 dit is een mooi product met mooie mogelijk heden.
Jullie verkopen dit nu om de pieken in het net op tevangen en als beloonning kan je 5 jaar lang €500 p/j terug krijgen wiel licht met een 5 jaar contract. De aansleuting boven moet boven de 50 kVA liggen dit is alleen niet bevestigt. Waarbij je ook niet een overschot mag hebben.
Waarvan er 30% van de cappisitijd van de powerwal ter beschikking is voor Eneco om pieken op te vangen in het net.

Jullie zullen ook met een mooi voorstel de power wall aan de klant kunnen aanbieden, of andere voorstellen. Gaan er nog wijzegingen plaat vinden in deze pilot en ook die van de power wall.

Dit is voor de gewone particulier met zonnepanelen al niet mogelijk en zeker niet voor mij, met de huidige saldering regeling die tot 2023 geld is dit geen optie.

Groetjes

Hallo,

Wat leuk om te lezen dat je zo goed op de hoogte bent van de nieuwe producten en diensten van Eneco.
We bekijken de mogelijkheden met Eneco Uurprijzen stap voor stap. Eerst deze kleinschalige pilot, daarna kijken we verder.

Vriendelijke groet,

Het uurtarief team