Piek in stroomverbruik 's nachts | Eneco Community
vraag

Piek in stroomverbruik 's nachts

• 31 juli 2016
  • 7 reacties
  • 1913 Bekeken

Hoi allemaal,

Sinds vorige week heb ook ik een TOON geïnstalleerd en zie 's nachts om de paar uur een piek in het stroomverbruik. Ik heb het forum reeds doorgelezen en kom een aantal vergelijkbare topics tegen. Echter zijn de pieken vermeldt in deze topics veel hoger dan bij mij. Door het forum te lezen kwam ik er achter dat de close-in boiler weleens de boosdoener zou kunnen zijn. Deze heb ik terug gezet van 80 graden naar 65 graden ( er zit geen e-stand op ). Echter blijven de pieken zichtbaar in Toon. Het verbruik schiet van ongeveer 125 watt naar ongeveer 1100 watt, en dat om de 3 uur.

Iemand een idee of er een ander apparaat kan zijn dat de pieken veroorzaakt?

7 Reacties

Daarom loopt de Close/in boiler bij mij over een Slimme stekker. Dus 's-nachts staat die af.
Misschien een tip voor jou.

Overigens nog een tip; een boiler op 80 grd is toch zinloos ivm zonde van de energie; afwassen met 65 grd gaat net zo goed.

En wil je zeker weten dat de pieken van de boiler zijn, dan zet je 'm dus een paar nachten er de hand geheel uit; draaiknop geheel naar links.
De pieken op 65 grd zijn:

Hoi,

Dank voor de reactie. Ik zal de close in boiler inderdaad eens een paar nachten uit zetten. Kijken of de pieken dan verdwijnen. Indien dit niet het geval is zal ik verder moeten zoeken naar de boosdoener.
Oké, dan hoor ik het wel weer!

Dus neem een slimme stekker; laat die besturen door Triggi en alles gaat via scenes volautomatisch.
Dat gebruik ik nu een week of 3 tot volle tevredenheid.
Triggi, is een APP, en kan je op je smartphone downloaden.
Reputatie 7
Badge +9
Mocht je geen Slimme Stekker hebben. Een digitale klokschakelaar wilt ook wel.. Deze zet hem dan ook aan en uit, op de jou gekozen tijd..
Ik heb inderdaad geen slimme stekkers daar deze nogal prijzig zijn. Ik zal eerst eens kijken of het inderdaad de close-in boiler is dmv de boiler uit te zetten ' snachts
Ik heb inderdaad geen slimme stekkers daar deze nogal prijzig zijn. Ik zal eerst eens kijken of het inderdaad de close-in boiler is dmv de boiler uit te zetten ' snachts

Uiteraard moet je eerst die controle doen.
Als de boiler de boosdoener is, dan kan je inderdaad voor 54 euro overwegen zo'n slimme stekker te kopen. Scheelt wel ieder avond die handmatige handeling te doen, met "gevaar" het te vergeten.
Uiteraard is een simpele klokschakelaar ook een optie, maar wil je gaan voor gemak zoals schakelen via Toon®️ en de APP dan is het mi het overwegen waard.

Reageer