Overstappen naar hoog/laagtarief | Eneco Community
vraag

Overstappen naar hoog/laagtarief

• 8 juni 2013
  • 5 reacties
  • 782 Bekeken

Hallo,

Wij zijn vorig jaar verhuisd en hebben dit netjes doorgegeven aan eneco. Nu kwam ik er achter dat wij geen dal/piek tarief hebben, terwijl ik daar altijd netjes rekening mee dacht te houden (s nachts vaatwasser en wasmachine aan). Hoe kan ik dit als nog regelen? Of moet ik dan een heel nieuw product afsluiten? We maken gebruik van het product Ecostroom.

Ik ben benieuwd!

Groetjes sjerren

5 Reacties

Hoi Sjerren,

Het z.g. dubbel tarief kan je aanvragen bij de klantenservice.
Kijk wel of je voldoet aan de vuistregel 40% minimaal verbruiken in het nachttarief (daltarief dus), anders is het zinloos en uiteindelijk duurder.
Maandagmorgen a.s. zal één van de moderators dit topic wel oppikken en reageren.
Reputatie 4
Badge
Of moet ik dan een heel nieuw product afsluiten?

Je kan in ieder geval op ieder moment overstappen, zie dit bericht.
Mike of een ander zal je vast verder kunnen helpen op dit forum.
Reputatie 7
Badge +7
Hallo,

Wij zijn vorig jaar verhuisd en hebben dit netjes doorgegeven aan eneco. Nu kwam ik er achter dat wij geen dal/piek tarief hebben, terwijl ik daar altijd netjes rekening mee dacht te houden (s nachts vaatwasser en wasmachine aan). Hoe kan ik dit als nog regelen? Of moet ik dan een heel nieuw product afsluiten? We maken gebruik van het product Ecostroom.

Ik ben benieuwd!

Groetjes sjerren

Beste sjerren,
had je hiervoor wel dal/piek tarief ?
omdat je daar altijd netjes rekening mee gehouden hebt.?
zoja dan zou dit toch automatisch mee moeten overgaan met het verhuizen.
mits de meter in je nieuwe woning er een is met dubbel tarief.
zo nee dan had je het zelf aan moeten vragen / vermelden bij Eneco.
dat je een dubbel tarief meter wilde hebben in je nieuwe woning.
maar het is geen probleem deze kun je het alsnog aanvragen.
mvg,
jan
Reputatie 4
Badge +1
@sjerren,

Als je een dubbeltariefmeter hebt, kunnen we dit eenvoudig aanpassen. Je kunt mij een privébericht toesturen met de actuele meterstanden. Ik zorg er dan voor dat het wordt aangepast!

Groet,
Mike, Eneco
Hallo!

Bedankt voor alle antwoorden!
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of we dubbeltarief hadden in het oude huis. Bij mijn ouders had ik dat wel en toen ik ging samen wonen ging ik er eigenlijk vanuit dat mijn vriend ook dubbeltarief had.

@mike, Ik zal even kijken of we aan de voorwaarden voldoen. En aangezien de dalmeter op 0 blijft staan is het moeilijk in te schatten of we aan die percentages komen. En anders hoor je binnenkort weer van me en mag je het omzetten. (nu nog niet dus 🙂 )

Reageer