overstappen?? | Eneco Community
vraag

overstappen??

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 7 reacties
Wij zijn al jaren Eneco klant. Maar zie steeds meer aanbiedingen dat wij waarschijnlijk wel willen overstappen.

Ons verbruik in 2012 is:
elektra:  5600 Kwh
Gas ca. 1290 m3

Ons maandtarief, die naar ik denk is gebaseerd op ons bovenstaande verbruik, is € 191,-- . Dit is per jaar € 2292,-- Volgens mij hebben wij een overeenkomst met Eneco direct opzegbaar. ( wij hebben zelf ons tarief vastgesteld naar €200,-- p/m om een teleursteling het eind van het jaar te voorkomen)

Als wij overstappen naar een 1 jarig contract, krijg ik bij een vergelijking bij de Consumentenbond met bovenstaande verbruikcijfers een bedrag te zien bij ENECO van € 2136, ga ik over naar en andere aanbieder dan zie ik een bedrag staan van rond de 1900,--

Met ons verbruik is het waarschijnlijk niet slim om bij Eneco te blijven, omdat een nieuwe klant van Eneco een voordeel krijgt van ca.  € 240,--.  Nu zijn wij al jaren tevreden klant bij Eneco, als wij klant blijven is er dan ook  een mogelijkheid ook deze korting te krijgen.

36 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo Rieny,

Welkom op ons forum en bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je om je heen kijkt, want je wilt natuurlijk niet teveel betalen voor energie. Een collega van mij neemt graag vandaag, of maandag contact met je op om de mogelijkheden/aanbiedingen bij ons met je door te nemen. Zo kan je een goede vergelijking maken en daar je uiteindelijke keuze op baseren. Natuurlijk hopen we dat je klant wilt blijven.

Ik hoor graag van je hoe het telefoongesprek is verlopen.

Groet, Kelly
bedankt alvast voor je snelle antwoord, maar hebben jullie ons nummer?
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb een huistelefoonnummer bij je gegevens staan en neem aan dat dat nog steeds de juiste is? Als je liever op een ander nummer gebeld wordt, kun je mij een privé bericht sturen.

Kelly
afgelopen vrijdag gebeld door Eneco naar aanleiding van bovenstaande bericht, Tijd gesproken over 1-jarig of 3-jarig contract. Zou die dag een en ander toegestuurd krijgen per email om een ander nog goed door te nemen

Ik zou deze week worden teruggebeld. Tot op heden heb ik nog geen email mogen ontvangen.
Reputatie 3
Badge
Zonde als ze vaste klanten zo waarderen. 😉
Reputatie 4
Badge +1
Dat is vreemd! Ik ga navraag doen bij de collega die contact met je zou opnemen.

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb begrepen dat de e-mail wel is verstuurd. Voor de zekerheid verstuurd mijn collega de e-mail zometeen handmatig opnieuw.
Laat je het weten als je de mail hebt ontvangen?

Groet,
Mike
Mike, ik heb nog geen mail ontvangen, krijg wel mails van de reply's dat jij wat op forum plaats, dus het email wat jullie hebben is goed
Na het gesprek met Mike een mail ontvangen en een mail teruggestuurd omdat ik nog wat opmerkingen en een vraag had .Hierna een een standaard mail terugontvangen.
Tevens werd hierin gemeld dat met ons is geprobeerd te bellen, dit zou kunnen echter ik had aan je collega gevraagd om mij te bellen na 17:00 uur of op mijn 06 nummer dit is  nog niet gebeurt.
twee keer het zelfde
Reputatie 3
Badge
Geef even in een privebericht aan Mike aan wanneer je gebeld zou kunnen worden Noem enkele data's. Misschien kan je dan telefonisch wat aanvullende vragen stellen?
Hi,

Halverwege januari zijn wij er eens goed voor gaan zitten maar ik moet bekennen dat door omstandigheden onze prioriteiten zijn verschoven. Door het koude weer van vandaag hebben we het weer opnieuw opgepakt en ik moet bekennen dat het toch wel interessant is om overige leveranciers serieus te overwegen ondanks dat wij tevreden Eneco gebruikers zijn met een stevig gebruik (2000+ m3 gas).

Ik ben dan ook heel benieuwd naar de vorderingen....

Groet, vincent
Reputatie 3
Badge
Laat Eneco je een voorstel doen en neem die mee in je vergelijkingen. Let op verborgen kosten en geef Eneco ook de kans om een voorstel te doen op basis van je verbruik, woningsituatie enz.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Winkje,

We hebben je eerder, in dit topic, al gevraagd of we contact met je op konden nemen, is dat toen gebeurd of wil je dat we alsnog contact met je opnemen om een vergelijking voor je te maken?
Hi Kelly,

Nadat ik in het genoemde topic had gepost hebben we onze prioriteiten bij andere zaken gelegd; ik heb pas afgekopen weekend gereageerd op het bericht van je collega en hem via een bericht onze contact informatie doorgegeven. Reden van vertraging ligt dan ook absoluut bij ons maar neemt niet weg dat we het nu wel weer full-swing hebben opgepakt en dus in afwachting zijn van jullie belletje....

Groet, vincent
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Winkje/Vincent,

Bedankt voor de reactie. Dan zorgt mijn collega er voor dat je gebeld wordt! Ik ben benieuwd wat jullie keuze wordt uiteindelijk.
Wel apart dat er geen contact met mij wordt gezocht naar aanleiding van het mailtje dat ik had teruggestuurd.

Of is het de bedoeling dat ik telefonisch contact moet opnemen in plaats van een mail terugsturen.Als jullie mijn  06-nummer niet meer hebben dan kan ik het evt. wel via een pm laten weten. gr. Rien
Reputatie 3
Badge
Tip! Zorg dat je via Mijn Eneco ook altijd je gegevens up to date houdt. Voorkomt problemen in de communicatie in algemene zin. 😉
Reputatie 5
Badge +3
@Rieny,

Ik heb eerder van mijn collega begrepen dat er afgesproken is dat je deze week wordt teruggebeld. Ik zal je bericht aan hem doorsturen.
Reputatie 3
Badge +2
@jeroen : Absoluut goede tip !
Reputatie 3
Badge
Ik ik zie hoevaak ik al van mobiel nr ben gewijzigd... ik heb dit altijd nog aan elke instantie doorgegeven waarbij ik zeker weet dat ze nog is contact met me kunnen of moeten zoeken. beetje autistisch trekje om alles in mijn administtratie voor 100% op orde te willen hebben maar het voorkomt problemen. 😉
Reputatie 3
Badge +2
nix mis mee 🙂
Ik ben aan het kijken om over te stappen naar een andere leverancier. Zit echter al 21 jaar bij Eneco dus blijf liever. Echter kan toch geld verdienen als ik het doe. Eneco doe eens een goed voorstel?

Ik ben aan het kijken om over te stappen naar een andere leverancier. Zit echter al 21 jaar bij Eneco dus blijf liever. Echter kan toch geld verdienen als ik het doe. Eneco doe eens een goed voorstel?

Hoi gerard6,

Altijd eerst om een voorstel vragen voordat je gaat overstappen is een perfect methode.
Echter via het openbare forum zullen ze je geen voorstel doen.
Hoe dan op te lossen?
Stuur vanavond je telefoonnr waar je te bereiken bent via een pb naar één van de moderators en zij bellen je terug voor een persoonlijk voorstel!!
Reputatie 3
Badge
Of via mijn Eneco je gegevens aanvullen zodat ze je telefoon nr ook hebben voor het geval dat er iets zou zijn

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen