Opzeggen contract | Eneco Community
beantwoord

Opzeggen contract

• 14 maart 2019
  • 10 reacties
  • 426 Bekeken

Ik heb een contract wat loopt van 22-03-2018 t/m 22-03-2019. Als ik zonder boete over had willen stappen had dit voor 22-02-2019 gemoeten toch?
icon

Beste antwoord door VincentN 13 november 2019, 10:40

Goedemorgen @Lulla,

Bedankt voor je toelichting.

Ik vind het oprecht jammer dat je hier zoveel tijd in hebt moeten steken.

Opzeggen zou een normaal verzoek moeten zijn en dat hoeft zeker niet zo lang te duren.

Daarom ben ik ook gelijk gaan kijken wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.

Het valt mij hierbij op dat er een probleem is in het systeem waardoor de verwerking wat op zich laat wachten. Geen punt, collega’s hebben hier al melding van gemaakt .

De opzegging per 22 november is dus bekend en daar werken wij aan.

Mocht je nog met vragen zitten dan weet je mij hier te vinden.

Succes met verhuizen en veel plezier in je nieuwe woning.

Groet, Vincent

Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Goedemiddag @D. Rodermond,

Welkom op onze Community!

Het betreft hier een lopend contract bij Eneco? Of juist bij een andere leverancier?

Groet, Vincent
ik heb een jaar contract bij eneco die de 22 ste afloopt maar wil overstappen. heb deze nog niet verlengt
Reputatie 6
Badge +2
De levering van energie loopt na die datum gewoon door. Wij zorgen er voor dat dit gewaarborgd is!

Je kan bij Eneco of bij een andere leverancier een aanvraag doen voor een nieuw vast contract. Dit kan je dan in laten gaan per de huidige einddatum.

Interesse in een persoonlijk aanbod? Neem dan gerust contact op; 088 8 955 955 (je betaalt je gebruikelijke belkosten)

Groet, Vincent

Ik probeer nu al vanaf september mijn contract op te zeggen. Maar het lijkt erop dat dit niet wil doorkomen bij jullie. Op de een of andere manier staat dit geregistreerd als verhuizen, maar ik wil jullie contract niet meenemen!!!! Ik kan dit alleen telefonisch regelen, ik heb dit al drie keer doorgegeven. Ook via de mail, maar het wil niet doorkomen. Ik ga nu echt via alle mogelijke kanalen doorkomen, want gezien ik van jullie geen enkele bevestiging krijg heb ik vanaf 22 november,  als ik de sleutel inlever, niet hoef door te betalen voor het gebruik van de nieuwe bewoonster!

Klant nummer: *verwijderd door moderator*

Reputatie 7
Badge +5

@Lulla 

Fijn dat je aan de bel trekt! Let wel op: je bericht is openbaar, om die reden heb ik je klantnummer verwijderd en ingevuld in je profiel.

Voordat wij je verder kunnen helpen, nog een vraag: wil jij je contract opzeggen met als doel dat je per 22 november klant wordt bij een nieuwe energieleverancier? Of wil je het contract opzeggen omdat je verhuist en jij je niet opnieuw bij Eneco aanmeld?

Groet, Denise

Dank voor je reactie. Ik vraag me af waarom dit van belang is? Evengoed: beide redenen. Ik wil niet meer bij Eneco. Ik heb een overbrugging waarbij ik zelf geen energieleverantie nodig heb en vervolgens heb ik me aangemeld bij een andere leverancier. 

Ik heb inmiddels gisteren wel een bericht gehad per mail ter bevestiging van de  ‘uithuizing’. Blijkbaar moet ik dit opvatten als beeindiging van het contract. Het bevreemdt me dat bij de telefonische klantenservice niet bekend is en men daar in de veronderstelling is dat het een verhuizing betreft. Ook dat dit als zodanig aangemerkt staat bij ‘mijn Eneco'. 

Reputatie 6
Badge +2

Goedemorgen @Lulla,

Bedankt voor je toelichting.

Ik vind het oprecht jammer dat je hier zoveel tijd in hebt moeten steken.

Opzeggen zou een normaal verzoek moeten zijn en dat hoeft zeker niet zo lang te duren.

Daarom ben ik ook gelijk gaan kijken wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.

Het valt mij hierbij op dat er een probleem is in het systeem waardoor de verwerking wat op zich laat wachten. Geen punt, collega’s hebben hier al melding van gemaakt .

De opzegging per 22 november is dus bekend en daar werken wij aan.

Mocht je nog met vragen zitten dan weet je mij hier te vinden.

Succes met verhuizen en veel plezier in je nieuwe woning.

Groet, Vincent

Dank je wel voor de moeite. Ik hoop dat ik tijdig een bericht krijg waarmee ik de meterstanden kan opgeven. Gezien ik de opzegging drie keer schriftelijk opgezegd heb, hier ook een mail aan heb gewijd èn een klacht heb ingediend via klachtenkompas en van de week een bevestiging heb gekregen van de ‘uithuizing’, ga ik ervan uit dat per 22 november geen maandelijkse incasso meer plaats vindt en dat de eindafrekening volgt, zodra bij jullie de mogelijkheid voor mij gecreeerd is om de eindstanden door te geven. 

Mvgr.

N.

En als je geen slimme meters hebt, die op afstand uitgelezen kunnen worden, is een prima methode om de eindstanden hier in dit topic op te nemen.

Dan ligt het in ieder geval digitaal vast.

Reputatie 7
Badge +5

@Lulla 

Daar gaan we voor zorgen! Wel een aanvulling: tot aan de eindnota is het mogelijk dat er nog een incasso plaatsvind, bijvoorbeeld voor een voorschot wat al gepland stond om geïncasseerd te worden. Dit geld voor iedere ex-klant. Geen zorgen: alle voorschotten worden meegenomen om verrekend te worden in de eindnota.

Groet, Denise

Reageer