Opengooien stadsverwarming | Eneco Community
vraag

Opengooien stadsverwarming

• 13 januari 2015
  • 9 reacties
  • 917 Bekeken

Waarom wordt het niet toegestaan dat andere leveranciers ook de stadsverwarming mogen leveren.
Ik weet zeker dat de prijs dan hard daalt, we worden nu in een wurggreep gehouden met totaal onredelijke tarieven. Technisch is dit zeker mogelijk, denk bijv. aan tele2 die ook capaciteit inkoopt bij telecom bedrijven en dit doorverkoopt.
Ik wil ook alle gebruikers van stadsverwarming oproepen om met zoveel mogelijk mensen naar radar en andere consumenten programma's contact op te nemen, aangaande de hoge tarieven voor stadsverwarming.
Kwestie van kennis van natuurkunde en omreken formules (gas naar stadsverwarming)om dit aan te tonen.

9 Reacties

Hoi Robbedoes,

Ken je deze site?
https://www.energievergelijken.nl/nl/overstappen-energie/stadsverwarming-overstappen

Ik denk dat daar klip en klaar het monopolie wordt uitgelegd?
Ik vind het onzin dat er sprake moet zijn van een monopolie door Eneco. Waarom is het elektriciteitsnet dan wel opengesteld voor concurrentie? Kwestie van onderscheid maken tussen het net, producenten en leveranciers. Kan ook prima op het warmtenet!
Dat kan je vinden, maar in de link van mij stond nog een verwijzing.....
Die heb ik ook maar even bijgevoegd:

https://www.energievergelijken.nl/nl/overig/warmtewet
Dat kan je vinden, maar in de link van mij stond nog een verwijzing.....
Die heb ik ook maar even bijgevoegd:

https://www.energievergelijken.nl/nl/overig/warmtewet

Ik begrijp niet wat deze reactie inhoudelijk toevoegt aan dit topic.
Reputatie 1
Badge
Let op Jasper,
Brandje is waarschijnlijk een medewerker van ENECO en heeft geen stadsverwarming.
Als ik het dan maar begrijp.:P
Mijn reactie is dan ook in eerste gericht op Robbedoes!
Het is namelijk zijn topic, toch......
Hij stelt vragen en wellicht weet hij onvoldoende dat de Warmtewet er nu eenmaal is en voor wijziging moeten we bij het parlement zijn.
Reputatie 1
Badge
Beste Brandje,
In het verhaal wordt alleen maar verteld dat er een monopolist vanwege de leidingen. Maar gasleidingen ( en elektriciteitsleidingen ) hebben toch ook meerdere gebruikers?
Ik zie een aantal reacties ik heb de volgende mening:
- stads verwarming is rest warmte van een centrale als wij het niet zouden gebruiken moeten ze het water koelen dat kost ook geld
- de kosten zijn veel te hoog voor stadsverwarming als 1 gjoule warmte wordt omgezet naar 1 gjoule gas
- de warmte wet geeft eneco meer ruimte om ons te naaien wat ze ook doen
- geef iedereen advies om eneco te dumpen helaas kan ik dat niet anders was eneco de deur al uit

Ik vind dat alle gebruikers van stadsverwarming protest moeten aantekenen samen bereik je meer.
Als je geen stadsverwarming hebt is het makkelijk reageren, heb je geen stadsverwarming bazel dan niet dat de kosten terecht zijn.
Badge
Hoi Robbedoes,

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Veel ( gedwongen) klanten lopen hier tegen aan. Dit zijn afspraken die de overheid heeft gemaakt met de Eneco. Vergeet niet dat hoe meer jij betaalt hoe meer de overheid in hun zakken kunnen steken. Blijkbaar heeft de overheid hier ook een voordeel in. je zou denken als klanten met ideeën komen of alternatieven wat beter voor het mileu is dat je daar naar luister en meedenkt. Helaas is de praktijk anders en krijg je een fikse factuur als je afgesloten wilt worden van stadsverwarming en je een alternatief heb zoals bijvoorbeeld een warmtepomp.
We zitten in een wurggreep en idd massaal klagen voor een betere positie van energie klanten en zeker de mensen die gedwongen woren stadsverwarming ( restwarmte )af te nemen.

Reageer