onbekende storingen op het netwerk | Eneco Community
vraag

onbekende storingen op het netwerk

Toon eerste bericht

38 Reacties

Reputatie 3
Badge
Dan zou je met zijn allen op moeten gaan staan. In je eentje bereik je minder snel wat. Maar dat is mijn 1e gevoel erin.

Ik heb er totaal geen verstand van maar wat kan er mis zijn dat jullie apperatuur dan kapot gaat? Waar gaat het fout? ergens denk ik waar de straat/wijk zijn stroom verdeeld wordt toch?
Hier een voorbeeld wat er aan de hand kan zijn, piekspanning: http://www.youtube.com/watch?v=VvteV3-PZZE&feature=youtube_gdata_player

Groetjes, Ben
Reputatie 3
Badge
Mooi verhaal (niet mooi maar duidelijk). Maar als jullie met zijn allen opstaan moeten ze toch wel een een onderzoek instellen in de buurt.
Ik ben er al een lange tijd mee bezig je weet niet wat er gebeurt dus je gaat steeds terug naar de winkel en blijft kopen. Je loopt blij weg , komt thuis doet de steker er in en dan is het al gebeurt of het draai een paar dagen of je kan gelijk terug naar de winkel en je neemt een duurdere, dan gaat het soms iets langer mee, maar oip den duur gaat het stuk .
De buren zien het wel maar kopen het weer nieuw omdat het niet in je opkomt dat het je stroom wel eens kan zijn. En ze zien hoe lang ik al bezig ben en hun hebben het huis gekocht dus ze nemen de kapotte apparatuur voor lief.Op tv zie je het ook, dubbele lijnen in beeld en wazig. buurman zie ik dit ook hij ook maar nu heeft hij een bril die hebt ik op gezet en dan ja word het beter maar de lijnen zie ik ook 
De sinuskromme van een wisselspaning kan met een oscilloscoop worden waargenomen, maar ik heb nog nooit een monteur/bedrijf op de stoep gehad die oscilloscoop heeft. Ze komen altijd met een flux meter, maar die heb ik zelf ook. Nu gaat  Stedin een maand lang schrijvende meter hangen, ben toch  weer benieuwd wat daar uit komt, eneco heeft dit ook al eens een week gemeten maar daar kwam niks uit, ik heb er iig nooit meer wat vernomen.
ik heb een aantal jaar terug al voor tv een 'monster  powercenter' gekocht omdat ik toen ook al apparatuur kapot had http://www,monstercabel,com/productdiplay,asp?pin=2074 maar het houdt toch niet alles tegen.
Reputatie 3
Badge
De apparaten zeggen me niets maar begrijp wat je bedoeld. Hou ons maar op de hoogte. Lastig allemaal.
Badge
Ben zitten jij en je buren op een gedeelde stroom aansluiting ?
Reputatie 3
Badge
als er meerdere last hebben zou je bij een verdeelpunt last moeten hebben toch? weet alleen niet hoe dat gaat bij stroom.
Ja, de hele wijk is een één fase wijk.
Reputatie 3
Badge
Maak met elkaar en vuist. Blijkbaar heb jij de meeste last dus geef aan dat jij het allemaal wil regelen zolang ze maar meewerken dmv hantdekeningen, opgestelde briefen ondertekene... ik denk dat je dan verder komt.
Badge
Ja, de hele wijk is een één fase wijk.

Wat is een 1 fase wijk ? In iedergeval hebben jullie wel eens naar de hoofdzekering laten kijken of je zekeringen ? Ik krijg bijna een flauw vermoeden dat daar een happering zit. Of je woont boven hoogspanningsleidingen
1 fase wijk betekend dat alle huizen gelust/gekoppeld zitten aan elkaar en uiteindelijk via die ene lijn op de centrale aangesloten. Het zijn oude huizen.  De hoofdzekering e.d. zijn al nagekeken bij een paar huizen uit de straat.  Ook geen hoogspanningsleidingen. Voorheen dacht ik dat het nabijgelegen ziekenhuis misschien de storing veroorzaakte, maar deze is verhuisd en de storing is gebleven.
Reputatie 3
Badge
Ik kan me niet voorstellen dat jij de enige ben die het er niet bij zou willen laten. Wat zeggen je buren nu eigenzelf zelf.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Ben,

Zijn er nog ontwikkelingen?

Groet,
Mike

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen