onbekende storingen op het netwerk | Eneco Community
vraag

onbekende storingen op het netwerk

  • 24 oktober 2012
  • 38 reacties
  • 3439 Bekeken

  • Komt hier vaker (level 8)
  • 15 reacties
Al geruime tijd (10 jaar) ondervind ik storingen aan het netwerk, wat zich met name uit in storingen op mijn televisie, geluidapparatuur maar ook lampen en apparatuur.
Dit probleem speelt al enige jaren en ik heb alles binnen mijn vermogen geprobeerd om het probleem op te lossen echter komen wij steeds tot dezelfde conclusie, de oorzaak ligt niet binnen mijn woning. Sinds 2008 ben ik al met meerdere instanties opzoek naar een oplossing

Ik heb eerder met Eneco contact gehad, toen heeft Eneco (tegen betaling) een controle uitgevoerd, maar omdat de oorzaak waarschijnlijk buiten mijn woning plaats vind, is het niet aantoonbaar. Ook de kabel stoort, vervolgens heb ik UPC aangeschreven maar hun konden mij niet verder helpen omdat ik inmiddels niet meer op de kabel aangesloten ben, maar omdat de huizen gelust zijn, kan ik niet afgesloten worden van de kabelaansluiting. Ik heb nu een canal digitaal aansluiting via de satelliet, hierdoor is de storing minder, maar zeker niet weg. Ook de woningbouw is meerdere malen langs geweest en heeft metingen verricht en kunnen de storing niet achterhalen of vastleggen, de woningbouw wil mij dan ook niet verder helpen, omdat de storing buiten mijn woning ligt. 

Zo zou de storing aan mijn televisie liggen, Dus heb ik afgelopen mei opnieuw een toestel kocht , een Philips LED full HD televisie van 400hz, hiervoor had ik een Philips LCD televisie van 1300,- deze heb ik dus weg gedaan vanwege de storing, dit heb ik meerdere malen laten nakijken, maar ik kreeg te horen dat het lag aan het feit dat hij niet HD ready was, nu heb ik deze televisie weg gegeven aan een kennis en tot mijn ergenis, toen ik de televisie bij hem aangesloten had was de televisie van goede kwaliteit zonder storing, het lag duidelijk niet aan het toestel.

De storing neemt toe naarmate meer mensen thuis zijn, dus vooral in de avonduren, heel veel storing.

Een voorbeeld; sinds de gasleidingen vervangen zijn en de stroom in de gehele wijk even afgesloten was had ik na aansluiting heel even storingvrij beeld maar al snel had ik de oude storingen weer terug.

Ik vroeg mij af of deze vorm van storingen bekend zijn bij eneco en of er een oplossing voor is?

38 Reacties

Reputatie 3
Badge
Hallo Ben,

Welkom op het forum. Ik heb dit verhaal wel eens vaker gehoord maar durf niet met zekerheid te zeggen of dit ook was binnen dit forum. Ik zal kijken of ik het berich kan terugvinden. Ik kan je alleen helaas niet helpen met een antwoord. Zal wel zoeken of ik het van hier heb gehoord of niet...
Hallo Ben,

Net als Jeroen heet ik je graag welkom op ons forum. Ik kan me voorstellen dat je nu eindelijk wel eens wilt weten hoe het zit met die storingen. Je geeft aan dat je alle mogelijkheden binnen de woning hebt onderzocht en dat het daar niet aan kan liggen. Het probleem moet dus een oorzaak hebben buiten je woning. En wellicht in de toelevering van energie.

Ik raad je daarom aan om contact op te nemen je netbeheerder en hen het probleem voor te leggen. Precies zoals je het hier op het forum verwoordt. Wellicht kunnen zij de oorzaak van het probleem achterhalen. In de regio waar je woont, is Stedin de netbeheerder. Je kunt je probleem kenbaar maken via het contactformulier op deze website of even bellen naar 088 - 896 39 63 (bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur).

Ik hoop voor je dat Stedin de oorzaak kan achterhalen.
Succes ermee en laat ons nog even weten of Stedin je heeft kunnen helpen!

Groeten,
Rieneke
Reputatie 3
Badge
Tip voor de topic starter. Zet alles duidelijk in een email. Dan kan je niets vergeten en voorkom je dat ze je eerst 20 vragen stellen voor ze eventueel langs willen komen. Vertel daarin welke stappen je al ondernomen hebt.
Reputatie 3
Badge
O ja en als je eneco al heb gehad (betaald) mag je verwchten dat het nu bij hun ligt toch?
De bedrijven die langs zijn geweest zien de storing, maar omdat ik de storing meld kijken ze alleen bij mij in huis, terwijl al meerdere malen vastgesteld is dat de bron van de storing niet in maar buiten mijn woning plaats vind en dat maakt het zo complex, want ze kijken niet verder bij je buren of verder in de straat wat er een mogelijke bron is want dat kost veel tijd en geld, meerdere mensen hebben de storing maar vinden het te veel moeite om er actie op te ondernemen en leggen zich er bij neer. dat maakt het moeilijk om als individue een podium te krijgen bij de grote bedrijven.
Zoals je kunt zien heb ik alles gedaan wat ik kon doen, ik heb zelfs de radio controle diens gebelt en gesproken met Bert Visser van de radiokamer in Amersfoort ook hij kan mij zo niet helpen omdat ze geen storingen onder de 5 watt kunnen waarnemen via de satelliet en om mensen langs te sturen is zeer kostbaar.
Ik ben geen specialist, maar de storing is er 24 uur maar rond 5 uur is het erger omdat mensen thuis komen en meer stroom verbuiken dan overdag.
ik zit nu al 34 jaar bij eneco ben nog nooit over gestap maar zit er wel hard aan te denken.

Ik heb zoals jullie mij adviseren het verhaal ook aan Stedin voorgelegd,  dus nu wachten op een antwoord, ik hou jullie op de hoogte.
Reputatie 3
Badge
Maar wat bereik je met overstappen? Je netbeheerder lijkt mij verantwoordelijk toch?
Ik word van de (stroom)kastje naar de muur gestuurd, ik heb zojuist antwoord gehad van Stedin, maar ze hebben duidelijk niet goed gelezen want ze hebben het over storing in mijn huis, terwijl ik duidelijk heb vermeld dt de storing buiten mijn huis veroorzaakt wordt:

"Graag reageren wij op uw e-mail van 25-10-2012 12:25 waarin u vragen stelt over storingen in uw huis.

De verantwoordelijkheid van Stedin Netbeheer B.V. voor de energievoorziening loopt tot en met de meter. Hieronder valt onder meer de aansluiting, de hakkast en de meter. De groepenkast (stoppenkast) is onderdeel van de woning en is de verantwoordelijkheid van de huiseigenaar. De plek waar de meter ophoudt en de groepenkast begint wordt ook wel de leveringsgrens genoemd. Zijn er problemen met de energievoorziening na de meter of aan de groepenkast, neemt u dan zelf een specialist in de hand. Stedin kan u hier niet mee van dienst zijn."

Ik geloof dat ik beter kan verhuizen 😞 Hoe kan een burger nu geholpen worden als alle instanties naar elkaar blijven wijzen?
Reputatie 3
Badge
Zit stedin in de buurt van je woning. Ik zou ze bezoeken. Is ook wel de moeite waard om een stuk te rijden als je eventueel daarna goed geholpen kan worden. Althans het is het proberen waard
Reputatie 5
Badge +3
@Ben,
Heb je Stedin al geprobeerd te bellen? Vaak kan dat net even wat beter werken dan communicatie via e-mail. Blijkbaar ontstaan er daarbij toch onduidelijkheden in dit geval. Het is natuurlijk niet leuk om een betaald nummer te bellen, maar misschien komt er dan wat eerder een oplossing? Het telefoonnummer van Stedin is in elk geval 088 - 896 39 63 (lokaal tarief en bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur).

Ik hoop dat ze een oorzaak van het probleem weten te achterhalen.

Groet,
Kelly
Direct op advies van Kelly nogmaals Stedin gebeld vanmiddg, speciaal telefoonnummer gekregen voor netwerk(wijk)storingen, verhaal uitgelegd en ze zouden gelijk 2 man sturen, uiteindelijk komt er 1 storingsmonteur aan mijn deur, die niets voor mij kan betekenen omdat dergelijke storingen niet via de storingsdienst lopen. Ik heb nu de volledige voorgeschiedenis op papier meegegeven, want ik werd weer terug verwezen naar Eneco en het plaatsen van een schrijvende meter, dit is allemaal al uitgevoerd. Maar hij zou de klacht doorgeven, ik was wel blij dat ook deze man direct bevestigde dat er duidelijk een storing in mijn apparatuur zichtbaar is! Dus Fingers crossed.
Reputatie 3
Badge
Hou ons op de hoogte!
Nou, inmiddels is mijn telefoonrekening opgelopen naar 73,-  en heb ik Stedin zelf weer terug gebeld n.a.v. het bezoek gisteren en kreeg te horen dat de storing 'misschien wel ligt aan de voedingen van mijn apparatuur'. Dat is toch heel typisch, dat van mijn tv, sattelietspeler, Xbox, Wii, Laptops, telefoons, tablet allemaal toevallig de voeding stuk is. Het is allemaal vrij nieuwe apparatuur want apparatuur in dit huis heeft geen lange levensduur. Mijn laptop die ik in september nieuw heb gekocht heb ik 3 keer terug moeten brengen omdat de accu in een dag al niet meer oplaadt. Dit geldt ook voor een nieuwe Camera, ook accu stuk. Het meest frappante is toch wel dat de kwaliteit fluctueert, dan kan het toch niet de apparatuur zijn en de stekkers steek ik echt niet in een varken...

Aangezien ik 2 jaar geleden ook al te horen kreeg dat het aan mijn Philips LCD tv van nog geen 4 jaar oud lag, heb ik afgelopen Mei een nieuw toestel gekocht en de oude weggegeven, toen ik mijn oude toestel aansloot bij een kennis had de TV prachtig beeld! en mijn splinter nieuwe tv die ik in mijn woning aansloot was het gelijk weer raak, daar wordt je best maf van. Hoe kan het dan aan mijn apparatuur liggen?

Het lijkt of niemand zijn vingers durft te branden aan dit probleem. Voor dit laffe advies krijg ik wel weer een rekening van Stedin.
Wat rest mij nu nog om te doen? Verhuizen? 
Reputatie 3
Badge
Waarom ga je niet naar je netbeheerder toe en vraag je om een afspraak met de directie? Wel gewoon vriendelijk blijven.
Een korte update. ik ben langs geweest bij de netwerk beheerder, maar kwam niet verder dan de bewaker, het probleem uitgelegd, maar konden niks voor mij doen (zonder afspraak). vervolgens nogmaals telefonisch contact opgenomen met Stedin via 0800-9009, het verhaal nogmaals heel gedetailleerd uitgelegd en verteld welke stappen en testen ik zelf al heb uitgevoerd en heel kort samengevat komt het hier op neer: omdat er in mijn meterkast geen storing geconstateerd word, kunnen zij niks voor mij doen.

De stappen die ik heb ondernomen:
- de woningstichting geinformeerd.
- UPC benaderd konden storing niet oplossen.
- overgestapt van UPC naar Canal digitaal (satelliet) en nieuwe satelliet speler aangeschaft nog steeds storing
- Monsterpower gekocht (beschermt tegen piekspanning en inslag) nog steeds storing
- Nieuwe Televisie aangeschaft nog steeds storing
- Electrobedrijf Groenewegen heeft mijn meterkast nagekeken geen storing geconstateerd.
- Eneco heeft een meting gedaan geen storing geconstateerd.
- Stedin heeft een monteur van Joulz langs gestuurd voor een meterkast meting geen storing geconstateerd.
- ik heb enkele buren benaderd, sommige werken niet mee, andere geven aan ook storingen te ondervinden.
- Handtekeningen verzameld en gestuurd aan Woningstichting en Stedin geen resultaat.

Ik ben even uitverzonnen over wat een mogelijke nieuwe stap kan zijn.
Reputatie 3
Badge
Maar het is dan toch vreemd als in de meterkast niets gevonden wordt?
Ik heb zojuist een meneer op het internet gevonden met een soortgelijk probleem.
Het agentschap telecom ben ik trouwens in mijn bovenstaand lijstje vergeten te vermelden, ik heb namelijk ook contact gehad met AT over de storing.
Want naast tv, heb ik ook op alle de radiozenders (FM, AM e.d.) de storing en brom.

 http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/ernstige-storing-op-lg-mg-kg-dach-en-nacht/cpagina/15/
Sinds enkele maanden heb in ernstige radio storing op alles wat via de ether binnenkomt. Behalve dan de FM band. Lange golf Midden golf en Korte golf zijn nu onbruikbaar geworden. De ene buur had een elektronisch voorschakelapparaat voor halogeenverlichting. Dat is ondertussen vervangen door een gewone transformator. Wat de andere buren in huis hebben weet ik niet daar is niet mee te overleggen. Alle apparatuur is daar CE-gekeurd dus volgens hun niks aan de hand. Aangezien ik ook zendamateur ben, met vergunning, dus geen muziekpiraat voor de duidelijkheid, kan ik deze hobby niet meer uitoefenen. Verder bouw ik zelf radiootjes die ik dus thuis niet meer kan uitproberen. De wereldomroep ontvang ik alleen met ernstige ratel. De 80meterband zit vol met ruis met enkele zeer sterke ruisbulten. Er staat altijd een draaggolf op 3,58 MHz. Ik heb op internet een formulier ingevuld van het Agentschap Telecom. De volgende dag al belden ze me op en heb ik de storing via de telefoon laten horen. Ze zouden er wat aan doen Ik heb ze kortgeleden een mail gestuurd om te vragen hoe het ondertussen met de behandeling van mijn klacht is maar tot op heden geen antwoord.
Als ik het zo bekijk is het internet uit het stopcontact, goedkope telefoonopladers en mogelijk ook halogeen of Led verlichting met ondeugelijke voorschakelapparatuur. Wie heeft een soortgelijk geval gehad en wat zijn de ervaringen met het AT. Is het mogelijk van uit huis internet uit het stopconact weg te pesten bij de buren zodat ze daarmee ophouden want dat is de grootste boosdoener. Hier ook zo'n kastje in het stopcontact prikken en de hele dag aan laten staan.
 
Hallo Allemaal,

Zojuist ontvang ik onderstaand bericht van Joulz: Weet iemand wat er met een meterkast E-storing bedoelt wordt?

"Geachte heer,

De in uw é-mail genoemde problemen zijn een gevolg van een meterkast E-storing in het net van Stedin. Joulz is hiervoor niet aansprakelijk.
U kan de door u geleden schade sturen naar [email]FM.schadeklachten@stedin.net[/email]                                
Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd."
Reputatie 4
Badge +1
@Ben

Met een E-storing bedoelen ze een storing m.b.t. elektriciteit. Een G-storing staat weer voor een storing gekoppeld aan gas. Weet je zo voldoende?

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Ben,

Ik ben benieuwd hoe het er voor staat. Kun je ons al meer vertellen?

Groet,
Mike
nee ik kan je nog steeds niets er over zeggen want ik moest weer 20 werkdagen wachten 
ik hoort wel elke ochtend dat er getest word om 7 uur met piep tone maar de storing is nog altijd
denk dat ik maar een aregaat in de straat ga zeten voor de kerst dagen
en zit ook nog aan een over stap tedenken van energieleverancier want die heb ik als eerste gebelt over deze storing 


groetjes ben 
zondag 2dec om 14:00 uur is mijn nieuwe laptop 2maanden oud weer stuk start niet meer op bedankt voor de snele oplosing die nog steeds niet opgelost is
ik ga er mee naar me rechtbijstand


groetjes ben
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Ben,

Ik begrijp dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Graag leg ik je uit dat Eneco, als jouw energieleverancier, helaas geen oplossing kan bieden voor dit probleem. Ik vind het dan ook jammer dat je er over denkt om over te stappen, omdat je het probleem in eerste instantie bij ons hebt voorgelegd. Dit neemt niet weg dat we je onvrede over de gehele kwestie erg goed kunnen voorstellen. Ik vraag je ons op de hoogte te houden over de ontwikkelingen en de reactie van Stedin.

Groet,
Mike
vrijdag zelf gebeld naar stedin en ze hebben nav metingen wat gezien op het net en willen nu schrijvende meter plaatsen voor een maand.
ik heb nu zelf naar aanleiding hiervan dit weekend weer een tablet en een mini laptop stuk zijn, een flux meter op de stroom gezet en zie dat de stroom tussen de 205,2 min volt naar 234,4 max volt schommeld
daar tussen ziten piekspaningen van meer dan 10% tolerantie. Ben benieuwd of ze ook tot een schade herstel komt want stedin zegt dat dit komt door een wietkweekerij komt die in de buurt moet ziten, maar daar heb ik geen boodschap aan, want mijn apperatuur gaat stuk.
Reputatie 3
Badge
Ben je de enige in de buurt die problemen heeft?
nee, er zijn meerdere buren met klachten. Ik heb ook handtekeningen van een stuk of 10 man maar deze mensen hebben allemaal een koop huis dus die gaan niet naar eneco of stedin bellen  ze hebben het ook niet door en blijven alles terug brengen zo heeft de buurman aan de overkant een bas speaker met in gebouwde voeding en daarvan klappen steeds weer de elko"s eruit. Dat is nu 4x gebeurt heeft ander type deze heeft zwaardere elko's en blijft tot nu goed maar kleine voedingen houden het niet. Ook hebben ze tv storingen en andere storingen, maar ze komen eerder bij mij klagen dan dat ze ook actie ondernemen. Daarom ben ik de enige die actief blijft volhouden, want er moet gewoon iets mis zijn in de straat.

groetjes ben

Reageer