Nieuwe klant, ondanks toezegging toch installatiekosten | Eneco Community

Nieuwe klant, ondanks toezegging toch installatiekosten

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 7 reacties
Op 15 januari 2014 ben ik een nieuwe klant geworden bij Eneco voor 3 jaar..
Toon is bij mij geinstalleerd en de kosten van € 75,- zijn in rekening gebracht. 
Echter is mij door uit Almere gegarandeerd dat de instalatiekosten worden verekend met de jaarnota.
Na contact te hebben gehad met Eneco blijkt dat deze regeling niet door eneco wordt erkent.
Er werd mij medegedeeld dat ik zelf maar contact moet opnemen met maar zowel zijn 06 nummer als zijn vaste nummers zijn niet meer in gebruik.
Ook zijn bedrijf HS Direct Sales & Promotions is niet meer bereikbaar.
Als ik dit van te voren had geweten had ik Toon niet besteld en ook geen klant geworden van Eneco.
Nu zit ik vast aan een 3 jarig contract en heb ik deze maand een extra belasting van €75,- instalatiekosten.
Eneco wil de € 75,- verrekenen met de vergoeding boete oude leverancier.
Deze vergoeding heb ik nodig om de boete van de oude leverancier te betalen. 

Ik vind dat het contract onder valse voorwenselen tot stand is gekomen en ik kan hier niet content mee zijn.
Mijn vraag aan Eneco is of deze afspraak die ik met heb gemaakt alsnog kan worden gerealiseerd.
Tevens vraag ik u of het 3 jarig contract eventueel kan worden ontbonden en Toon op Uw kosten weer kan worden gedeïnstalleerd.

Klanten mogen hier nooit de dupe van worden.
Graag hoor ik van U.

Snookers

13 Reacties

Hoi Snookers,

Wie is Bert P*** uit Almere?
Want dat is voor het forum hier natuurlijk wel van belang.
Is hij monteur bij Eneco?
Sprak hij kennelijk voor z'n beurt?
Dat kunt U zelf navragen....
heeft mij als nieuwe klant aangesteld.
Hij maakt dus nieuwe klanten voor Eneco.
Hoi snookers,

Heb je wel in de gaten dat ik een gewoon forumlid ben?
Zie links bij de foto?
Ik ben als forumlid; net als jij dus gewoon met je aan het meedenken.
Ik wacht op een reactie van Eneco zelf en was in de veronderstelling dat zij hierop reageerden.
Mijn verhaal is duidelijk en vragen lijken me verder overbodig.
Bedankt voor Uw reactie.
Hoi Snookers,

Uiteraard is je verhaal duidelijk, maar hier op het forum kunnen andere forumleden hier ook van leren.
Vandaar mijn aanvullende vragen. Want je verhaal is wel duidelijk, maar de hoedanigheid van Bert P voor ons op het forum niet.

Uiteraard is het nu wachten op de reactie voor jou van Eneco.

Hij is een verkoper/ manager die bij de mensen aan de deur o.a. Eneco verkoopt.
Zijn 2 telefoonnummers en ook een beepernummer wordt niet op gereageerd.
Ook de website van het bedrijf bestaat niet meer en heeft een naamsverandering ondergaan.
Ik kan geen contact opnemen met deze man en ook Eneco kan geen contact maken.

Als blijkt dat deze man onder valse afspraken Toon van Eneco verkoopt is dat een kwalijke zaak en dient Eneco hiervan op de hoogte worden gesteld.
Graag ontvang ik een reactie van Eneco.

Snookers
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Snookers,

Hartelijk dank voor je bericht. Ik heb de naam van de verkoper uit je berichten verwijderd. Dit is niet conform de huisregels op het Eneco Forum. Dat je ontevreden bent over de gang van zaken, kan ik me goed voorstellen. Wanneer er een toezegging wordt gedaan, horen we deze natuurljik na te komen. Dat deze toezegging is gedaan door externe medewerker, betekent natuurlijk niet dat we verder niks voor je doen. Daarom heb ik de kwestie opnieuw bekeken en geef je graag een reactie.

Je maakt gebruik van de actie waarbij je Toon gratis ontvangt, maar wel de installatiekosten in rekening gebracht krijgt. Daarom heb je inmiddels een nota ontvangen van € 75,00. Dat je hier nu bezwaar tegen maakt, kan ik me indenken. Je gaat immers uit van de toezeggingen die bij jou aan de deur zijn gedaan. Daarom hebben we besloten, bij wijze van uitzondering, de installatiekosten te vergoeden. Dit maak ik dan ook direct in orde.

Ik bied je onze excuses aan voor de gang van zaken in deze kwestie. Dit is absoluut niet de werkwijze die Eneco voor ogen heeft. Ik heb dan ook een melding gemaakt van dit voorval en we nemen dit op met het externe bureau, dat namens Eneco bij jou is langs geweest.

Ik vertrouw erop dat ik hiermee een passende oplossing bied.

Groet,
Mike
Beste Mike,

Hartelijk dank voor uw reactie.
Ik had de naam en gegevens van de verkoper vermeld omdat Brandje er om vroeg en ik wist niet dat het conform de huisregels was.
Excuus hiervoor.

Uw oplossing is in één woord grandioos.
Ik begrijp dat U bij wijze van uitzondering de installatiekosten van € 75,- aan mij wilt vergoeden.
De afspraak met de verkoper was dat de kosten met de eerstvolgende jaarnota zou worden verrekend.
Op mijn Eneco staat de nota nog wel onveranderd maar dit zult U ongetwijfeld nog gaan aanpassen.

Uw excuus over de gang van zaken wordt door mij zeker aanvaard en de oplossing die u biedt is ruim naar alle tevredenheid.
Ik dank U hiervoor en zie met plezier de komende 3 jaar de levering van Eneco tegemoed.

vr.gr. Snookers

.
Beste Mike,

Hartelijk dank voor uw reactie.
Ik had de naam en gegevens van de verkoper vermeld omdat Brandje er om vroeg en ik wist niet dat het conform de huisregels was.
Excuus hiervoor.

Uw oplossing is in één woord grandioos.
Ik begrijp dat U bij wijze van uitzondering de installatiekosten van € 75,- aan mij wilt vergoeden.
De afspraak met de verkoper was dat de kosten met de eerstvolgende jaarnota zou worden verrekend.
Op mijn Eneco staat de nota nog wel onveranderd maar dit zult U ongetwijfeld nog gaan aanpassen.

Uw excuus over de gang van zaken wordt door mij zeker aanvaard en de oplossing die u biedt is ruim naar alle tevredenheid.
Ik dank U hiervoor en zie met plezier de komende 3 jaar de levering van Eneco tegemoed.

vr.gr. Snookers

.

Hoi Snookers,

Fijn voor je dan Eneco een uitzondering voor je maakt.
Overigens heb ik niet naar de naam gevraagd, simpel weg omdat je die in het 1e bericht al vermeldt had.
Ik weet uiteraard dat plaatsen van namen hier tegen de huisregels is; ik vroeg dcan ook slechts naar de hoedanigheid van die persoon............
Het resultaat is er niet minder om Brandje, .... bedankt.
....  uit Almere  ... HS Direct Sales & Promotions ...
Mijn vraag aan Eneco is of deze afspraak die ik met Bert Peters heb gemaakt alsnog kan worden gerealiseerd. ...
Die naam stond en staat er nog steeds, dus al voor de vraag van Brandje.
Toch wel vreemd dat Eneco zich voor dit soort zaken inlaat met obscure bedrijven/personen, die bij problemen ineens van de aardbodem verdwenen lijken.
Je zou mogen verwachten dat Eneco voor ze hun naam daaraan verbinden, een screening doet van die bedrijven.
Hoe gaat Eneco te werk bij dit soort vormen van colportage?

Fijn in ieder geval dat het probleem van de vraagsteller is opgelost.
Reputatie 4
Badge

Wat een positief bericht, fijn dat het voor je is opgelost door Mike zonder al teveel gedoe. 🆒
Altijd leuk om te lezen.
Het resultaat is er niet minder om Brandje, .... bedankt.

Hoi Snookers,

Je hebt gelijk. 
En je doel is bereikt. 
Dat is het allerbelangrijkste. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen