Meteropnemer Stedin | Eneco Community
beantwoord

Meteropnemer Stedin

• 29 december 2012
  • 4 reacties
  • 1521 Bekeken

Vandaag ontving ik een brief van STEDIN, waarin wordt gemeld dat in jan 2013 een meteropnemer langs komt om de meterstanden op te nemen. Mijn vraag is nu waarom dit zou moeten, nu ik al meer dan vijf jaar de meterstanden via internet doorgeef. Het lijkt of we met deze activiteit weer terug gaan naar de 70-er jaren. Een meteropnemer is echt niet meer van deze tijd! Wat is de rol van Eneco hierbij?
icon

Beste antwoord door Toon Econoom 30 december 2012, 01:28

Inderdaad, een slimme meter en je krijgt niemand meer over de vloer, behalve als de meter kapot is. :D
Overigens moet je die controle toestaan. In de algemene voorwaarden van Stedin staat

2. De contractant is gehouden …..
b. aan personen, die van een door de netbeheerder uitgegeven legitimatiebewijs of machtiging zijn voorzien, toegang te verlenen tot het perceel – mede ten behoeve van de uitvoering van een van overheidswege op de netbeheerder rustende verplichting – van 08.00 tot 20.00 uur, behoudens op zon- en feestdagen, alsmede in geval van dringende reden ook op andere dagen en buiten deze uren;
Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 3
Badge
Hallo Franciscus,

welkom op het forum. eneco heeft niets met de netbeheerder te maken. waarom eneco dit wil zal je aan hun moeten vragen. 😉 maar misschien om te kijken of de meter nog netjes is, niet misbruikt wordt door zegeling ie verbroken is. ik weet het verder ook niet. als ze een aantal keer voor niets zijn gekomen mag je het daarna volgens mij alsnog zelf doen. maar goed, ik heb al jaren geen opnemer meer gezien (geen stedin).
Vandaag ontving ik een brief van STEDIN, waarin wordt gemeld dat in jan 2013 een meteropnemer langs komt om de meterstanden op te nemen. Mijn vraag is nu waarom dit zou moeten, nu ik al meer dan vijf jaar de meterstanden via internet doorgeef. Het lijkt of we met deze activiteit weer terug gaan naar de 70-er jaren. Een meteropnemer is echt niet meer van deze tijd! Wat is de rol van Eneco hierbij?

@Franciscus,

Grappig ik heb dit in augustus dit jaar gehad.
Ik zat toen nog bij Nuon; transporteur Liander.
Ook ik gaf de stroomstanden gewoon eens per jaar op aan NUON.
Zeer verbaasd een Liander-man (duidelijk tezien aan z'n jas) aan de deur; dus gevraagd wat is dit? Ik had overigens geen aankondigingsbrief gehad.
Na legitimatie hem toegang tot de stroommeter gegven en zelf ook de standen genoteerd.
Wat bleek? Simpel eens in de zoveel jaren controleert de transporteur van stroom/gas de standen zelf. Deze standen worden in een computer ingeklopt. Administrateur NUON of Stedin krijgt daar gewoon een mededeling van.
Het zelfde gebeurt indien Stedin of andere transporteurs meters wijzigen/vervangd enz
De klant krijgt daar een gele bon van waar de standen op staan en de transporteur zorgt voor het doorgeven aan de administrateur (NUON of Eneco of enzzzzz)

Dus zie het gewoon als een extra controle en verder geen acht op slaan.
Wel zeker weten uiteraard wie je binnen laat!!!!!!!!!!!!!

Dit verhaal zal zeker door één van de moderators bevestigd worden.

Ps. Je zegt: terug naar de 70ér jaren.................."
Snap je nu waarom ze zo snel mogelijk iedereen aan de slimme meters willen hebben.
Inderdaad, een slimme meter en je krijgt niemand meer over de vloer, behalve als de meter kapot is. :D
Overigens moet je die controle toestaan. In de algemene voorwaarden van Stedin staat

2. De contractant is gehouden …..
b. aan personen, die van een door de netbeheerder uitgegeven legitimatiebewijs of machtiging zijn voorzien, toegang te verlenen tot het perceel – mede ten behoeve van de uitvoering van een van overheidswege op de netbeheerder rustende verplichting – van 08.00 tot 20.00 uur, behoudens op zon- en feestdagen, alsmede in geval van dringende reden ook op andere dagen en buiten deze uren;
Reputatie 3
Badge
Wanneer je iemand niet vertrouwd, vraag dan om legitimatie en desnoods vraag je te wachten zodat je het bedrijf kan bellen... Maar goed de verhalen kloppen. 1x per zoveel jaar kunnen ze langskomen.

Reageer