meterhuur of eigenaar van meter? | Eneco Community
beantwoord

meterhuur of eigenaar van meter?

• 8 juni 2012
  • 5 reacties
  • 2026 Bekeken

Enkele maanden geleden viel bij mij telkens de stroom uit. De oorzaak bij Eneco te zitten. Ik heb een nieuwe meter aangeschaft en laten installeren. Deze meter heb ik zelf gekocht bij een installatiebedrijf. Kosten van de hele toestand was rond de 700,=, van Eneco geen vergoeding of iets dergelijks gehad. Ik wil nu overstappen naar een nieuwe energieleverancier. De electriciteitsmeter blijft toch echter nu mijn eigendom?
icon

Beste antwoord door Hosnia 11 juni 2012, 09:19

Beste Inez,

Welkom en bedankt voor het plaatsen van je vraag op ons forum. Je geeft aan dat je een nieuwe elektriciteitsmeter hebt laten plaatsen en vraagt of deze meter nu jouw eigendom is. Ik vermoed dat de meter die je hebt laten plaatsen een tussenmeter is. Deze mag niet voorkomen in het meetregister. Daarom kan ik hierover ook niets terugvinden onder je klantgegevens. Een tussenmeter vervangt niet de elektriciteitsmeter die al in je woning hing en eigendom is van de netbeheerder Stedin. Je betaalt nog steeds meterhuur voor de elektriciteitsmeter van Stedin. Dit brengen we in rekening namens de netbeheerder.

Ook word je verbruik nog steeds geregistreerd op de oude elektriciteitsmeter. Je kan beter even contact opnemen met het installatiebedrijf om te vragen of de nieuwe meter jouw eigendom wordt.

Groeten,
Hosnia
Bekijk origineel

5 Reacties

Beste Inez,

Welkom en bedankt voor het plaatsen van je vraag op ons forum. Je geeft aan dat je een nieuwe elektriciteitsmeter hebt laten plaatsen en vraagt of deze meter nu jouw eigendom is. Ik vermoed dat de meter die je hebt laten plaatsen een tussenmeter is. Deze mag niet voorkomen in het meetregister. Daarom kan ik hierover ook niets terugvinden onder je klantgegevens. Een tussenmeter vervangt niet de elektriciteitsmeter die al in je woning hing en eigendom is van de netbeheerder Stedin. Je betaalt nog steeds meterhuur voor de elektriciteitsmeter van Stedin. Dit brengen we in rekening namens de netbeheerder.

Ook word je verbruik nog steeds geregistreerd op de oude elektriciteitsmeter. Je kan beter even contact opnemen met het installatiebedrijf om te vragen of de nieuwe meter jouw eigendom wordt.

Groeten,
Hosnia
Dag Hosnia, bedankt voor je antwoord. Ik blijk de begrippen stoppenkast en electriciteitsmeter door elkaar te halen

.

Bij een storing heb ik op advies een nieuwe stoppenkast laten plaatsen. De storing bleek later veroorzaakt te worden door Eneco. Wat kan ik doen om een vergoeding te krijgen voor het onterecht vervangen van mijn stoppenkast?

gr inez
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Inez,

Duidelijk, ik snap je verhaal. Ik begrijp goed dat het vervelend is dat je extra kosten hebt gemaakt aan het vernieuwen van de stoppenkast, terwijl de oorzaak van de storing ergens anders blijkt te liggen. Storingen verlopen niet via de energieleverancier. Dit gaat altijd via uw netbeheerder. De netbeheerder in jouw woonplaats is Stedin. Ik adviseer je deze kwestie voor te leggen bij de netbeheerder. Je bereikt Stedin via de onderstaande contactgegevens:

Stedin Netbeheer B.V.
Postbus 49
3000 AA Rotterdam
stedin.net
T 088 896 39 63 (bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur)

Ik hoop dat je samen met de netbeheerder tot een passende oplossing komt.

Mike
Mike, bedankt voor je snelle en adequate advies! gr inez
Reputatie 4
Badge +1
Graag gedaan en succes! Ik ben benieuwd of je tot een passende oplossing komt. Laat je weten of het is gelukt?

Mike

Reageer