Loyaliteits programma eneco | Eneco Community
vraag

Loyaliteits programma eneco

• 20 februari 2019
  • 0 reacties
  • 97 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Ik was benieuwd wat de reden is dat Eneco vindt dat er geen loyaliteit-programma nodig is om klanten aan zich gebonden te houden. Als ik kijk bij de concurrent zoals Nuon, met het blijven loont principe (elk jaar 5% korting op leveringskosten met een maximum van 25%).

Ik denk dat veel mensen hierbij het gevoel krijgen dat Eneco ook echt blij is met de bestaande klanten en ze graag ziet blijven. ipv elk contract opnieuw vragen of er misschien iets mogelijk als tegemoetkoming om te blijven.

Ik zit nu zelf te zoeken naar redenen om te blijven bij Eneco, in een tijd waar elke leveranciers de zaken op orden heeft. De prijzen niet veel van elkaar verschillen nu de belasting de helft van de totale rekening beslaat en Eneco het hoogste vastrecht rekent van de grote leveranciers (dit verschil lost niet zomaar op met marginaal lagere leveringskosten..

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben al 25 jaar klant bij Eneco, maar elk jaar hetzelfde riedeltje dat het nu eenmaal in de markt zo werkt en overstappen loont. Als je Toon gebruikten geen zin hebt om over te stappen, zou je wel wat verwachten om je te houden.

Ik lees overal dat je met adviseurs kan praten, en dat er een aanbod gedaan kan worden. Maar dit houdt in dat de personen met de grootste mond en de beste praatjes er wel wat extra's uit kunnen halen, terwijl de minder mondige mensen het erbij laten zitten. Of met andere mindere voorwaarden toch omgepraat worden. (Ik kan het weten na advies van kennissen doorgezeurd tot er een premium contract werd aangeboden. Welke significant lager was dan eerder aangeboden.)

0 reacties

Nog geen reacties, wees de eerste die reageert!

Reageer