kubieke meter bij Stadsverwarming | Eneco Community
beantwoord

kubieke meter bij Stadsverwarming

• 10 december 2014
  • 7 reacties
  • 2397 Bekeken

Hoi,
Ik moet bij het doorgeven van mijn meterstanden ook het aantal kubieke meters doorgeven? Echter wanneer ik dat doe krijg ik een melding dat het te veel is. De website vertelde mij een geschatte hoeveelheid welke gelijk stond aan mijn beginstand:-) Hoe kan dat?

Bovendien is het op de website allemaal weer erg vaag. Er staat nergens wat en kubieke meter kost. Wel vastrecht een GJ... Weet iemand de prijs voor een kubieke meter warm water bij stadsverwarming?
icon

Beste antwoord door MartijnvdV 12 december 2014, 09:45

Hoi Marnixveldman,

We hebben al eerder contact gehad via Twitter. De m3-stand bij warmte is inderdaad een controlestand. De jaarnota wordt namelijk bepaald op basis van de meterstanden op de warmtemeter. Op de warmtemeter kun je de meterstand aflezen die wordt aangegeven in GJ (Gigajoule). Deze stand wordt gebruikt voor afrekenen. Bij sommige meters vragen we ook een kubieke meterstand als controlestand. De m3-stand geeft aan hoeveel warm water er door de installatie stroomt en is een controlestand. Deze stand wordt niet afgerekend op de jaar- of eindnota. Is het je zo duidelijker? Je andere vraag, die je via Twitter stelde, beantwoord ik uiteraard daar gewoon.

Groet Martijn
Bekijk origineel

7 Reacties

Niemand? toch maar weer gaan bellen voor 50 cent per min:-)
Helaas de telefonist vertelde mij (iets dat 9,30 euro koste) dat m3 alleen maar doorgegeven moest worden worden zodat zij konden controleren of er geen water lekte ofzo? Maar dat ik niet voor hoefde te betalen? Maar ik meen dat dat het warme tapwater is en dergelijke. Dat kost wel degelijk geld. Wie heeft er gelijk? en wat zijn (nogmaals) de kosten. En dan volledige inclusief!! Dank
Herstel! het is 45 cent per GESPREK!! Dat wist ik niet excuses.

Nu kan ik dus voortaan gewoon bellen in plaats van wachten hier..

PS er zijn vragen NA mij binnen gekomen die al wel behandeld zijn, niet zo netjes!
Reputatie 4
Badge
Hoi Marnixveldman,

We hebben al eerder contact gehad via Twitter. De m3-stand bij warmte is inderdaad een controlestand. De jaarnota wordt namelijk bepaald op basis van de meterstanden op de warmtemeter. Op de warmtemeter kun je de meterstand aflezen die wordt aangegeven in GJ (Gigajoule). Deze stand wordt gebruikt voor afrekenen. Bij sommige meters vragen we ook een kubieke meterstand als controlestand. De m3-stand geeft aan hoeveel warm water er door de installatie stroomt en is een controlestand. Deze stand wordt niet afgerekend op de jaar- of eindnota. Is het je zo duidelijker? Je andere vraag, die je via Twitter stelde, beantwoord ik uiteraard daar gewoon.

Groet Martijn
Niemand? toch maar weer gaan bellen voor 50 cent per min:-)

Even een uitleg op je vraag!
Als je goed had gelezen dat is de prijs voor het bellen €0,45 PER GESPREK!
@brandje, lees even naar boven:-)
@brandje, lees even naar boven:-)

Mooi zo; het was dus inmiddels bekend bij je!
Er zijn er vele, die steeds denken dat het per minuut is, vandaar dat ik er altijd extra aandacht aan geef!

Zit je bij UPC houdt dan je rekening in de gaten, want die deed het verkeerd en daar is een heel topic aan besteedt!

Reageer