Kosten verwarmingsmonteur verhalen | Eneco Community
vraag

Kosten verwarmingsmonteur verhalen

• 15 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 248 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 5 reacties

Goedemiddag,

Ik heb vorige week een storing gemeld bij Eneco omdat mijn verwarming niet werkte (ik heb stadsverwarming). Ik had zelf al e.e.a. gechecked (toevoer stond open, radiatoren had ik ontlucht, etc.)

De man van Eneco (aan de telefoon) kwam al snel tot de conclusie dat het probleem niet bij hun lag, dus dat ik maar een verwarmingsmonteur moest inschakelen om de binnenhuisinstallatie te checken.

Dat heb ik dus gedaan en na enig onderzoek wist deze mij te vertellen dat er niks mis was met de binnenhuisinstallatie, maar dat hij vermoedde dat er een probleem was met de warmtewisselaar.
Ik dus weer terug naar Eneco en deze stuurde ditmaal een monteur om ter plekke te checken.
Uiteindelijk bleek het probleem inderdaad bij Eneco te liggen en is de hele warmtewisselaar in zijn geheel vervangen, waarna alles weer werkte.

Mijn vraag is nu of ik de kosten van de verwarmingsmonteur kan verhalen op Eneco, aangezien zij ten onrechte het probleem bij mij hebben neergelegd, waardoor ik extra kosten moest maken.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +6

@dvdlubbe 

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Vervelend dat er onnodig een monteur bij je is geweest en dat je daar kosten voor hebt gemaakt.Kun je een kopie factuur sturen naar duurzaamadvies@eneco.com ter attentie van mij? Dan bekijk ik het voor je en kom er zo snel mogelijk op terug voor je. Kun je een berichtje achterlaten in dit topic wanneer je dit gedaan hebt? 

Groet,

Folkert

Bedankt voor je snelle reaktie.

Ik heb het mailtje met de bijlage inmiddels verstuurd.

M.v.g. Dennis

Reputatie 7
Badge +6

@dvdlubbe

Ik heb je e-mail gezien, dank daavoor. Ik ga dit intern overleggen en kom hier morgen bij je op terug. Voor nu een hele fijne avond toegewenst!

Groet,

Folkert

@Folkert 

Ik heb hier na de laatste melding van 5 dagen geleden nog steeds geen reactie op mogen ontvangen.

Ben je hier nog mee bezig?

Groet, Dennis

Reputatie 7
Badge +6

@dvdlubbe 

Het duurde helaas iets langer dan verwacht, maar het is nu geregeld. We storten het bedrag binnen een week aan je terug. Wanneer we verder nog iets voor je kunnen betekenen dan vernemen we dat graag.

Groet,

Folkert

Dank je!

@Folkert 

Helaas gaat er toch weer iets mis.

Ik heb netjes een nota van Eneco gekregen met als omschrijving “Compensatie vergoeding warmtestoring”.

Het bedrag dat erin staat klopt ook. Tot zover prima.

MAAR: dan staat eronder dat ik dit bedrag moet betalen en dat het half november automatisch zal worden afgeschreven. :astonished:

Dat klopt natuurlijk niet, het moet juist teruggestort worden!

Zou je dit even willen checken?

Groet, Dennis

Reputatie 7
Badge +6

@dvdlubbe 

Dat is mijn fout geweest met het opvoeren van dit bedrag:persevere: ik heb het meteen hersteld, er staat nu dat je van ons dit bedrag te goed hebt. Excuses hiervoor!

Groet,

Folkert

Inmiddels is het bedrag netjes teruggestort.

Bedankt!

Reageer