Knipperstroom op hele en halve uren | Eneco Community
beantwoord

Knipperstroom op hele en halve uren

• 21 juni 2013
  • 55 reacties
  • 14621 Bekeken

Toon eerste bericht

55 Reacties

Beste mensen,

Ik kom nog even terug op het f*likkeren van de ledverlichting op de hele en halve uren. Allereerst excuus voor het feit dat ik dat nu pas doe, maar ik was er even tussenuit vanwege ziekte. Ik zie het allemaal weer helder 🙂 en ik heb een van de tips opgevolgd: vervang de 'harde' zekering door een glazen exemplaar.

Ik heb dat zojuist gedaan (om 15:55)  en ik moet zeggen dat er om 16:00 nauwelijks een trilling en om 17:00 uur helemaal geen trilling meer was te zien. Ik heb dus het idee dat het probleem is verholpen door het wisselen van de zekering. Met hartelijke dank aan *MarcvanderS* (ken het pseudoniem niet) voor de tip die hij op 31 oktober heeft geplaatst.

Hartelijk dank voor al jullie reacties!
Vriendelijke groet,
PetCas 

Kijk dat is eens goed nieuws 🙂 en inmiddels ben ik erachter dat je drie soorten heb. Er werken bij mij twee soorten dat zijn de ouderwedse zandzekering en glaszekering waar je zo doorheen kan kijken. Een zekering met een bruine of witte (niet doorzichtige huls) geeft problemen en dan gaat de boel weer knipperen. Ik heb dit pas nog getest omdat er een zekering eruit was geknald (lamp maakte sluiting).
Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem, alles is nieuw, twee LED dimmers en 5 DIMBARE LED lampen.
Inderdaad gaan elke avond op het hele en het halve uur de lampen een seconde of 15 staan flikkeren.
Na het lezen van dit topic gauw naar de zekering gekeken, helaas er zitten geen zekeringen in mijn dimmers.
Iemand nog een idee? :)
Gr. Gerretje
Hi, Gerretje,

Ik heb er geen oplossing voor. In mijn geval heb ik de zekeringen vervangen en dat hielp, in die zin dat er nu alleen in de avonduren nog een f l i k k e r i n g voorkomt. Dus een keer of 4 per dag. Ik doe dan ff de dimmer uit en weer aan en dan is het over. Ach, je moet leren leven met je gebrek, zeg maar. Er zijn erger dingen, maar dit zijn wel dingen waaraan je je mateloos kunt ergeren.

Heb ooit aan iemand van Eneco gevraagd hoe dit komt en hij bevestigde dat er inderdaad een signaal wordt uitgezonden op de hele en halve uren maar verwees het f l ii *** naar de dimmer en de lampen.

Hoe dan ook: succes ermee, hopelijk komt er nog een smart guy langs op dit forum... en denk eraan: op de hele uren de klok gelijk zetten... :-)
Gr. Petcas
Hoi Petcas,

Sorry voor de late reactie, we waren er een paar daagjes tussenuit.
Ik heb inmiddels drie dure dimbare Philips spotjes van 4,2 watt er uitgehaald en dim nu alleen nog maar twee 13 watt Prolight LED lampen en het probleem is nu wel waarneembaar maar dan moet je er echt op letten.
Ik ga dus maar op zoek naar andere spotjes.
Bedankt voor je reactie!
Groetjes, Ger.
Hoi Petcas en andere geïnteresseerden,
Ik moet het bovenstaande even rectificeren, Het probleem zit er nog steeds in, alleen had ik die avond de lampen stevig gedimd waardoor het minder opviel.
Na lang wikken en wegen heb ik toch maar een dure Busch Jeager LEd dimmer gekocht.
Hij is duur maar hij werkt wel perfect. Dat wou ik nog even kwijt.
Groetjes, Gerretje

Reageer