Kiezen voor dubbeltarief bij verlengen contract | Eneco Community
vraag

Kiezen voor dubbeltarief bij verlengen contract

• 13 oktober 2012
  • 4 reacties
  • 1352 Bekeken

Beste eneco,
Ik heb nu een garantieprijs eco 3 jaar vast welke binnenkort afloopt. Ik heb nu enkel tarief, geen dubbele meter tarieven. Ik heb wel een dubbele meter. Hoe kan ik nu het contract verlengen en toch gebruik willen maken van mijn dubbele meter, al met al kan ik dus wijzigen van een enkel tarief naar dubbel laag en dubbel normaal.

4 Reacties

Reputatie 3
Badge
Dubbele meter? Bedoel je daarmee 2 meterstanden om te noteren?

Welkom op het forum. Ik weet dat de dubbele meterstanden gebruikt worden voor dag/nachttarrief maar ook als je 1 tarief kiest. Is dit wat je bedoeld? Je wilt binnen een nieuw contract gebruik maken van dag/nachttarief? of is dit niet wat je bedoeld?
Sorry, misschien een beetje krom gezegd inderdaad. Ik wil weten hoe ik mijn contract welke nu afloopt en moet verlengen om kan zetten van enkeltarief naar dag/nacht tarief. De meter die ik heb kan dit aan. Alleen het huidige contract is op basis van enkeltarief en dat wil ik nu juist aanpassen.
Reputatie 3
Badge
Weet je ook zeker dat dag/nachttarief voordeliger voor je is? Eneco kan dit voor je vertellen. Zou gaan om minimaal 40 procent snachts wat je dan verbruiken moet.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Sunnebun,
Ik heet je ook graag welkom op ons forum! Ik heb de titel van je bericht aangepast zodat andere gebruikers direct kunnen zien waar je vraag over gaat. Je kunt op ieder gewenst moment aan ons doorgeven of je van dubbel- of enkeltarief gebruik wilt maken. Dit is niet contractgebonden.

Ik heb je gegevens gecontroleerd en zie dat je al gebruik maakt van dubbeltarief. Ik zie echter ook dat telwerk 2 al sinds 2006 stilstaat. Dit betekent dat er sprake is van een tariefstoring. Ik raad je aan om dit te melden bij de netbeheerder Stedin via 088-896 3963. Zij willen graag weten of de storing ook bij je buren gaande is of alleen bij jou, om na te kunnen gaan of het signaal vanuit de straatkant verstoord wordt, of dat de elektriciteitsmeter zelf niet goed werkt (gezien het feit dat het telwerk al zo lang stilstaat, vermoed ik weliswaar dat het aan de meter ligt).

Door de storing wordt er zeker al sinds 2006 geen verbruik op telwerk 2 geregistreerd en dus ook niet berekend. Dat is natuurlijk niet terecht. Ik kan me voorstellen dat je graag ziet dat het verbruik met terugwerkende kracht wordt gecorrigeerd. Als de storing verholpen is, kun je via deze link een verbruikscorrectie aanvragen, zodat de jaarnota's worden aangepast.

Tot slot, je huidige contract loopt tot 1 januari 2013. Als het goed is heb je van ons al een nieuw aanbod ontvangen?

Ik hoor graag van je, ook als er iets niet lukt rondom het melden van de tariefstoring.

Groet, Kelly

Reageer