Jaren trouwe klant, overstappen loont? | Eneco Community

Jaren trouwe klant, overstappen loont?

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Overstappen loont, dit hoor je steeds vaker.

Als je op prijsvergelijkers kijkt dan is dit ook zo, ik kan goedkoper energie/gas elders afnemen.

Natuurlijk heeft Eneco extraatjes zoals dagje vooruit en aanbiedingen, daar maak ik geen gebruik van.
Als ik nu overstap naar een andere leverancier kan ik 230,00 goedkoper uit zijn (op jaarbasis).

Eneco noem me een goede reden waarom ik dit niet zal doen?
Ik ben inmiddels 22 jaar vaste trouwe klant omdat ik het een gedoe vindt om over te stappen
maar dit is toch een serieus bedrag.

13 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Beste wvv,

Ik kan me je vraag goed indenken. Het is belangrijk om, voordat je ingaat op een aanbod, goed te weten wat het verschil tussen je huidige contract en het nieuwe aanbod is. Gaat het om een actietarief? Weet je of je volgend jaar weer zo’n scherpe prijs krijgt? Hoe zit het met het vastrecht? We helpen je graag met het maken van een eerlijke vergelijking. Als je dat fijn vindt, nemen we hierover contact met je op. Stuur me dan je telefoonnummer in een privébericht.

Groet,
Mike
Reputatie 3
Badge +2
Let op met andere aanbieders is mijn advies. Het lijkt leuk, mooi en voordelig. Bij een enkele aanbieder krijg je een iPad .. Maaarrrr .. let op transportkosten.
De energieprijs kan laag zijn en de daarbij behorende transporetkosten hoog. Die laten ze je nooit zien bij een aanbieding. Het is mogelijk dat je uiteindelijk een hogere prijs betaalt.

Beste wvv,

Ik kan me je vraag goed indenken. Het is belangrijk om, voordat je ingaat op een aanbod, goed te weten wat het verschil tussen je huidige contract en het nieuwe aanbod is. Gaat het om een actietarief? Weet je of je volgend jaar weer zo’n scherpe prijs krijgt? Hoe zit het met het vastrecht? We helpen je graag met het maken van een eerlijke vergelijking. Als je dat fijn vindt, nemen we hierover contact met je op. Stuur me dan je telefoonnummer in een privébericht.

Groet,
Mike
Reputatie 5
Badge +3
@bernard,
Bedankt voor je toevoeging! Ik denk dat je met transportkosten de vastrechtkosten bedoeld? Deze kunnen inderdaad verschillen. Transportkosten worden door de netbeheerders berekend en die blijven, ongeacht de gekozen energieleverancier, gelijk.
Reputatie 3
Badge +2
voor wat betreft Transportkosten : Er is een tarief vastgesteld .. een maximum. Zie quote hieronder (nMA).
Ik ga eens op zoek naar deze infomatie. Wel interessant .

Rol Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa)
Eén keer per jaar bepaalt de NMa hoeveel de regionale netbeheerders mogen vragen. Deze transporttarieven die uw netbeheerder maximaal bij u in rekening mag brengen, staan op de website van de Energiekamer. Nieuw bij deze tarieven is dat u met ingang van 2011 ook de aansluittarieven voor gas zult vinden. Vanaf volgend jaar bepaalt de NMa namelijk ook dit tarief. 

Stel dat iemand bijvoorbeeld naar een andere energie leverancier overstapt  is het dan zo dat je dan gebonden bent aan de netbeheerder van jouw regio of kan een leverancier ook een andere kiezen ?
Reputatie 3
Badge +2
Ik kan bij de NMa niet echt terugvinden dat dit een landelijk vastgesteld tarief voor alle leveranciers is. Wellicht weten jullie dit te vinden ?
Reputatie 3
Badge +2
Ah gevonden.. het stond er direct onder :

U betaalt transportkosten via uw energiebedrijf of direct aan de netbeheerder. Deze kosten blijven ongewijzigd bij het overstappen naar een andere energieleverancier.

Dan bedoel ik inderdaad het vastrecht 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Mooi dat het opgehelderd is! Nog even voor de duidelijkheid, een netbeheerder is plaatsgebonden en wordt dus niet door ons of een klant zelf gekozen.
Ik heb ook telefonisch contact opgenomen met Eneco omdat ik via overstappen echt veel voordeliger uit ben. Ik kan niet begrijpen dat Eneco via energievergelijker nieuwe klanten aantrekt met een welkomstbedrag van 200 euro en trouwe klanten geen redelijk aanbod doet om ze te laten blijven (korting op dagjes uit, etc. ben ik niet in geinteresseerd). Marketingtechnisch niet handig lijkt me. Ik vind het wel jammer, dat ik eerst over moet stappen naar een andere leverancier om vervolgens over een tijdje weer warm welkom te worden geheten door Eneco.
Geacht team,

Wat ik niet fijn vind dat ik nu eerst een brief krijg over voordelige winde energie, ik wil eerst mijn afrekening zien van 2012  maar die zetten julle niet op de deze site en dan vind ik niet fijn.
Ik ben een vaste klant van jullie maar ik vind dat jullie ons jaartermijn veel te laat aan ons laat zien.
Daarom vul ik pas dat wind formulier in of niet. Vooral als ik veel moet bijbetalen, dat is voor mij een grote zorg want ik leef maar van een AOWje dus niet vreemd ik graag wil mijn eind rekening wil zien. Ik kijk bijna elke dag en het kan er niet in bij mij dat jullie al niet weten wat mijn afrekening zal moeten zijn.
Dus ik vind dat jullie dat eerder hier op jullie site moeten zetten, we zijn toch geen kleine kinderen om dat pas te laten zien als jullie al gaan afhalen bij mij van rekening.

GRAAG DE AFREKENING NU OP DE SITE VAN 'MIJN ENECO!!!!!!!!!!!

M. Lamme
Overstappen loont, dit hoor je steeds vaker.

Als je op prijsvergelijkers kijkt dan is dit ook zo, ik kan goedkoper energie/gas elders afnemen.

Natuurlijk heeft Eneco extraatjes zoals dagje vooruit en aanbiedingen, daar maak ik geen gebruik van.
Als ik nu overstap naar een andere leverancier kan ik 230,00 goedkoper uit zijn (op jaarbasis).

Eneco noem me een goede reden waarom ik dit niet zal doen?
Ik ben inmiddels 22 jaar vaste trouwe klant omdat ik het een gedoe vindt om over te stappen
maar dit is toch een serieus bedrag.

Helemaal mee eens, je word gek van al die aanbieders die je van alles aanbieden. Telkens weer vraag ik ze niet meer te bellen,omdat wij tevreden zijn met eneco.
Ik werk zelf in een winkel en merk ook dat mijn klanten steeds mondiger worden, en ik mijn uiterste best moet doen om mijn klanten bij me te houden.
Maar eneco heeft volgens mij de instelling van achterover leunen en wachten totdat het te laat is, omdat men toch heel veel stilzwijgende verlengers hebben.
Ik heb zojuist bericht gekregen dat ik weer een nieuw contract mag afsluiten, maar weer neregns een blijk van waardering voor ons als klant.
Ben bang dat ik nu toch heel goed om me heen ga kijken voordat ik mijzelf weer 3 jaar vastpin.

Mvg Rob.
Reputatie 3
Badge +2
Geacht team,
Dus ik vind dat jullie dat eerder hier op jullie site moeten zetten, we zijn toch geen kleine kinderen om dat pas te laten zien als jullie al gaan afhalen bij mij van rekenin

Het laten zien van een jaarnota heeft volgens mij helemaal niets maken met het (wel of niet) betalen van de maandelijkse rekening.
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb ook telefonisch contact opgenomen met Eneco omdat ik via overstappen echt veel voordeliger uit ben. Ik kan niet begrijpen dat Eneco via energievergelijker nieuwe klanten aantrekt met een welkomstbedrag van 200 euro en trouwe klanten geen redelijk aanbod doet om ze te laten blijven (korting op dagjes uit, etc. ben ik niet in geinteresseerd). Marketingtechnisch niet handig lijkt me. Ik vind het wel jammer, dat ik eerst over moet stappen naar een andere leverancier om vervolgens over een tijdje weer warm welkom te worden geheten door Eneco.

Beste Dianne,

Ik kan me je vraag goed voorstellen. Klopt, een welkomstpremie bieden we uitsluitend aan via de vergelijkingssites aan nieuwe klanten. Wel kan je als vaste klant van Eneco ook gebruik maken van het voordelige tarief dat we aanbieden via vergelijkingssites. Zo bieden we bijvoorbeeld het contract voor Internetvoordeel aan. Dit product is wat voordeliger dan veel van onze andere producten. Om deze korting mogelijk te maken, communiceren wij alleen via het Internet. Zo kan je je alleen via het Internet voor dit voordelige product aanmelden en ontvang je per e-mail alle servicegerelateerde informatie en informatie over de tarieven. Via Mijn Eneco kun je heel eenvoudig je gegevens inzien en bijvoorbeeld de betaalwijze, termijnbedrag of incassomoment wijzigen. Omdat een hoop papieren communicatie scheelt, levert Eneco Internetvoordeel niet alleen een bijdrage aan je eigen portemonnee, maar ook aan een groenere toekomst.

Onze medewerkers helpen je graag bij het zoeken naar de voor jou beste oplossing. We vragen je om contact met ons op te nemen. Je kunt gratis 0800 – 550 3 550 (maandag t/m vrijdag van 08:00-18:00 uur) bellen.

Ik hoop dat ik je hiermee een duidelijk antwoord geef. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Groet,
Mike
Reputatie 5
Badge +3
@M.Lamme,
Sorry voor de late reactie. We maken de jaarnota op 26 juli 2012 en sturen die per post naar je toe. Je kan de nota dan ook op Mijn Eneco zien. We maken de jaarnota ieder jaar omstreeks juli/begin augustus. Ik vraag je dus nog een paar dagen geduld en dan kun je de jaarnota bekijken. Als je graag advies van ons ontvangt over het aanbod dat we je hebben gestuurd, laat het dan even weten. Dan nemen we hierover contact met je op.

Groet, Kelly

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen