Ingangsdatum contract? | Eneco Community
beantwoord

Ingangsdatum contract?

• 11 december 2013
  • 4 reacties
  • 768 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Goedemorgen moderator,

In november heb ik in goed overleg met Eneco een nieuw cotract afgesloten voor gas/elektra.
Nu staat op de contractbevestiging het volgende;
-Onze verwachting is dat alle administratieve zaken rondom uw contractwijziging rond 7 december 2013 helemaal geregeld zijn. Tegen die tijd kunt u van ons een brief verwachten met daarin onder andere uw termijnbedrag.

Nu kun je als klant met de woorden "verwachting" en "rond" niet zoveel natuurlijk, en zeker niet als deze in één zin worden gebruikt.
Eigenlijk staat er "we weten het niet precies maar we denken..........".
Sowieso dus een verbetervoorstel: geef toekomstig een exacte leverdatum op, daar is niets ongewoons aan.

Mijn vraag nu is:
Inmiddels is het 11 december 2013, wanneer is nu de ingangsdatum van het nieuwe contract?
(De nieuwe tarieven zijn namelijk lager als de tarieven van het oude contract)
icon

Beste antwoord door Mike 11 december 2013, 10:15

Hallo Willem,

Dank voor je bericht. De uitleg van jvp is inderdaad correct. Hoewel jij niet overstapt, vermelden we nog geen definitieve datum van de omzetting van je contract. Dit versturen we zodra het contract ook daadwerkelijk is omgezet. Je ontvangt dus wel bericht met de exacte datum, alleen niet direct. We kunnen de administratieve afhandeling namelijk vooraf niet exact garanderen.

Groet,
Mike, Eneco
Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Willem,

ze kunnen dat niet veranderen. Heb ik ook gelezen toen ik klant werdn daarover gebeld. Ze kwamen toen met de olgende uitleg:

De administratieve zaken zijn van veel zaken afhankelijk, waaronder wanneer de oude leverancier de standen doorgeeft ter controle, deze standen zichtbaar maakt in het ESDN systeem en deze leverancier zich afmeld alszijnde jou energie leverancier. Op dat moment kan Eneco zich aanmelden als huidige energieleverancier en de standen correct in hun systemen verwerken en dus de administratie "sluiten " maken

Jou ingangsdatum is je overstap datum ( de datum dat de standen zijn opgenomen) en niet je administratieve afhandeling datum die in de brief staat.
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Jürgen,

Bedankt voor je uitleg.
Ik zie nu dat ik in mijn draadje niet helemaal duidelijk ben geweest voor ander forumleden, dit had beter gekund.
Wat jij schrijft zou voor mij inderdaad een aannemelijke utleg zijn, zei het dat ik niet ben overgestapt.
Ik ben namelijk intern bij Eneco overgestapt naar een ander contract.
Daarbij zou een vaste leverdatum toch geen probleem moeten zijn.
Alleen wat je aangeeft qua meterstanden van ESDN zou nog kunnen, maar omdat het een inhuis contractswijziging is zou dit ook geen probleem moeten opleveren. Nu schatten ze ook tussentijds het gebruik bij wijzigingen in de belastingen.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Willem,

Dank voor je bericht. De uitleg van jvp is inderdaad correct. Hoewel jij niet overstapt, vermelden we nog geen definitieve datum van de omzetting van je contract. Dit versturen we zodra het contract ook daadwerkelijk is omgezet. Je ontvangt dus wel bericht met de exacte datum, alleen niet direct. We kunnen de administratieve afhandeling namelijk vooraf niet exact garanderen.

Groet,
Mike, Eneco
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Mike,

Ik begrijp uit je reactie dat er maar 1 doorloop is voor contracten, en het daarbij niet uitmaakt of je interne- of externe contracten aangaat.
Dan klopt inderdaad Jürgen zijn uitleg helemaal.

Ligt het nog in de lijn der verwachting dat dit  in de toekomst een gescheiden doorloop krijgt, zodat je interne contractswijzigingen wel met leverdatum kan geven.
Is het misschien een optie om bij interne contracten een uitelijke harde leverdatum te geven, bijvoorbeeld:
-Alle administratieve zaken rondom uw contractwijziging zullen uiterlijk 7 december 2013 helemaal geregeld zijn. Tegen die tijd kunt u van ons een brief verwachten met daarin onder andere uw termijnbedrag.
Ik weet natuurlijk niet of dit in de systemen van Eneco te implementeren is

Reageer