Ik ben gebeld voor een aanbod. | Eneco Community
vraag

Ik ben gebeld voor een aanbod.

• 4 april 2019
  • 6 reacties
  • 406 Bekeken

Beste mensen, mijn vrouw is (op haar mobiel nummer) gebeld via bovenstaand nummer (079-2004021) met het volgende verhaal:
  1. Onze contract loopt bijna af.
  2. Zij iets kan regelen met termijnen en flexibele tarieven.
  3. Mijn energebedrijf heeft geen mankracht om de klanten te benaderen.
Klopt dit?
Alles reikt naar phishing.
a. Mobiel nummer van mijn vrouw is niet bekend bij Eneco.
b. Ze kunnen niet aangeven wie is mijn energieleverancier. Ze komen met een verhaal dat zij doen het voor grote energiebedrijven.

Wat is jullie ervaring?
Kan een Eneco medewerker bovenstaand nummer bellen en zonodig e.e.a. toelichten?

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Goedenavond @w.kurniawan,
Goed dat je dit laat weten!

Als ik online zoek naar het betreffende nummer zie ik dat er meer mensen wisselende meldingen van maken.
Op basis van alleen het nummer kan ik niet aangegeven of Eneco hiermee samenwerkt. Is er een naam aangegeven, of je vrouw nog weet?

Groet, Vincent
Goedenavond @w.kurniawan,
Goed dat je dit laat weten!

Als ik online zoek naar het betreffende nummer zie ik dat er meer mensen wisselende meldingen van maken.
Op basis van alleen het nummer kan ik niet aangegeven of Eneco hiermee samenwerkt. Is er een naam aangegeven, of je vrouw nog weet?

Groet, Vincent

Beste Vincent,
helaas, ik heb geen naam van die persoon met wie ik sprak.
Volgens mij heeft ze geen naam gegeven.
Beste Vincent,
nu weet ik het weer. Verlengcentrale.
Reputatie 5
Badge +2
Top, dank je!

Die naam komt vaker voor. Kan het wellicht zo zijn dat je vrouw ingeschreven staat bij het KvK?
Er schijnen via die weg aanbiedingen gedaan worden voor ZZPers. Dit verklaard wellicht ook het bij ons onbekende mobiele nummer van je vrouw.
Kan wel kloppen.
Maar, dat kunnen ze toch niet doen namens Eneco?
Hun website (verlengcentrale, Zoetermeer) staat Eneco niet als energie leverancier.
Is er iets te doen?
Reputatie 5
Badge +5
@w.kurniawan hieraan is niet iets te doen nu. Wel ga ik hier melding van maken. Ik denk dat de Verlengcentrale onderscheid maakt tussen MKB (zakelijk) en particulier aanbod. Vandaar dat onze naam niet staat in het rijtje op hun website. Het is in ieder geval een bekende partij die voor diverse leveranciers aanbiedingen mag verzorgen. Als je dit als niet prettig ervaart kun je ervoor kiezen het nummer te blokkeren. Dit als korte termijn oplossing.

Reageer