Huur warmte afleverset 2014 | Eneco Community

Huur warmte afleverset 2014

Toon eerste bericht

137 Reacties

@ Vo002vis,

Ik ben het met je eens. Ben je niet geinteresseerd in onze "actie" tegen de absurde verhoging van Eneco, reageer dan niet. Ook ik hebhet herhaaldelijk aangegeven. Forumleden welke wel interesse hebben en ons willen steunen, zijn uiteraard van harte welkom om mee te denken. 

Ook ik heb een klacht liggen bij het ACM via consuwijzer. En ik neem aan dat Edkuyer ook deze weg ingeslagen is. 
Reputatie 1
Badge
Heeft ooit iemand zich afgevraagd waarom ENECO structureel het over een warmte afleverset heeft terwijl in de warmtewet wordt gesproken over een warmtewisselaar. Zou dit met een bepaalde bedoeling gedaan worden en zo ja welke? Als je spreekt over het zelfde apparaat zou ik de termen van de wet gebruiken en niet wat anders.
@Ed, zo had ik het nog niet bekeken, maar ook hier zal wel een bedoeling achter zitten. Alles om maar niet helder en transparant over te komen zodat niemand het meer begrijpt. Dit levert weer "gemakkelijke" afnemers op welke betalen zonder goed te kijken waarvoor. 
Reputatie 5
Badge +3
Een warmtewisselaar is in werkelijkheid een onderdeel van de afleverset. Het is inderdaad niet handig dat er verschillende termen worden gebruikt, maar aangezien een warmtewisselaar een onderdeel van is, is de term afleverset juist wanneer we het over het geheel hebben. Het is verder geenszins bedoelt om verwarring te veroorzaken (spreekt wat ons betreft voor zich).
Reputatie 1
Badge
Beste Kelly,
Waarom spreekt de ACM dan van alleen een warmtewiisselaar, is het misschien zo dat alle andere onderdelen van de afleverset al in het vastrecht zitten en dat ENECO eigenlijk alleen maar de warmtewisselaar los in rekening mogen brengen? Bij gas waarmee het tarief wordt vergeleken heb ook geen afleverset maar zit alles in de vastrecht.
Ik vind alle termen ook heel verwarrend en -nogmaals- het geeft geen duidelijk beeld van waar je nu werkelijk voor betaalt.
Helemaal eens met je redenatie Ed.
Reputatie 4
Badge
Is het misschien niet handig om alle feiten op een rijtje te zetten en hier neer te plaatsen?
Zie bladzijde 6 nummer 58, bladzijde 7 nummer 70 en bladzijde 8 nummer 71.
Deze drie geven een aardige samenvatting waar het omdraait en over de stand van zaken.

Uw bijdrage aan dit onderwerp begrijp ik niet zo goed. Ik heb niet de indruk, dat het ook uw intentie is.

M.vr.gr.
Reputatie 4
Badge
o002vis wrote:

Zie bladzijde 6 nummer 58, bladzijde 7 nummer 70 en bladzijde 8 nummer 71.
Deze drie geven een aardige samenvatting waar het omdraait en over de stand van zaken.

Uw bijdrage aan dit onderwerp begrijp ik niet zo goed. Ik heb niet de indruk, dat het ook uw intentie is.

Het was maar een idee, zoals jezelf nu al aangeeft moet je overal stukjes gaan lezen. Het kan ook makkelijker.

m.vr.gr
Reputatie 1
Badge
FEIT ; monopolist ENECO verhoogd de huur van de warmteset met een schandelijke 142,5%.   
FEIT ; monopolist ENECO wacht met publiceren van de schandelijke nieuwe tarieven bijna een maand.
FEIT ; Geheel tegen de gebruiken in, vermeld monopolist ENECO niet de oude tarieven, maar alleen de nieuwe, om een vergelijk te bemoeilijken.
FEIT ; De ACM, "de consumenten politie", stelt een onderzoek in naar deze schandelijk prijsverhoging door monopolist ENECO.
FEIT ; De landelijke en gemeentelijke politiek hebben allemaal vragen gesteld.
FEIT ; Alle consumenten organisaties hebben vragen gesteld.
FEIT ; ENECO noemt alle ophef een storm in een glas water ( pure minachting van je klant, maar dat kan als monopolist )
Aan de slag zou ik zeggen toontjelager.
Doe ook eens wat, dan alleen aan de zijlijn wat losse opmerkingen maken.
Reputatie 4
Badge
o002vis wrote:

Aan de slag zou ik zeggen toontjelager.
Doe ook eens wat, dan alleen aan de zijlijn wat losse opmerkingen maken.

Haha ik gaf alleen maar een idee hoor,maar dat zei ik al eerder.  Maar het is al grotendeels zonder mokken gedaan door edkuyer. 🙂
edkuyer wrote:

FEIT ; monopolist ENECO verhoogd de huur van de warmteset met een schandelijke 142,5%.   
FEIT ; monopolist ENECO wacht met publiceren van de schandelijke nieuwe tarieven bijna een maand.
FEIT ; Geheel tegen de gebruiken in, vermeld monopolist ENECO niet de oude tarieven, maar alleen de nieuwe, om een vergelijk te bemoeilijken.
FEIT ; De ACM, "de consumenten politie", stelt een onderzoek in naar deze schandelijk prijsverhoging door monopolist ENECO.
FEIT ; De landelijke en gemeentelijke politiek hebben allemaal vragen gesteld.
FEIT ; Alle consumenten organisaties hebben vragen gesteld.
FEIT ; ENECO noemt alle ophef een storm in een glas water ( pure minachting van je klant, maar dat kan als monopolist )

Volgens mij is vetgedrukte woorden om schreeuwerig over te komen!
M.i. nog steeds tegen de huisregels...................
Reputatie 4
Badge
Soms is het om iets duidelijk te maken, en niet het hele bericht staat dik gedrukt.
Maar b.v. éénmaal Eneco had ook wel voldoende geweest.
Het is erg rustig op het warmte-afleverset topic..............
En gelukkig geen onnodige vetgedrukte tekst!
Beste Ed,

Vandaag een advies gekregen van de ACM.
Samengevat: de energie maatschappijen zijn uitgenodigd
om uitleg te geven, in april komt de ACM met een publicatie.
zelf bij Eneco bezwaar aantekenen, niet tevreden met het antwoord,
dan naar de geschillen commissie en in het uiterste geval naar de rechter.
Eneco komt met een antwoord op mijn bezwaar als de ACM zijn
publicatie heeft geplaatst, dus we moeten nog wat geduld hebben.
maar we geven niet op.

M et vriendelijke groeten.

Beote]
Reputatie 1
Badge
Brandje wrote:

Het is erg rustig op het warmte-afleverset topic..............
En gelukkig geen onnodige vetgedrukte tekst!

Dank je BRANDJE, je hebt weer een zinnige bijdrage aan dit topic geleverd. ( en zovele andere topics )
Reputatie 1
Badge
Dank je o002 vis,
Van jou hebben we echt zinnige bijdrages en updates, we moeten helaas wachten op de uitslag. Ik heb de jaar afrekening gehad, zo iets slechts heb ik nog nooit gezien, van de drie tarieven van het afgelopen jaar hebben ze een soort gemiddelde gemaakt en dat vermenigvuldigd met de GJ. Gisteren gebeld met de jaarnota hulplijn maar geen van de 3 ENECO medewerkers kon een zinnig antwoord geven, wordt terug gebeld.
Snap ook niet zo goed de cynische en onzinnige bijdragen door sommige personen aan dit topic. Erger mijzelf eraan, maar dit even terzijde.

Ben ook reuze benieuwd waar het ACM mee komt nadat Eneco en andere energieleveranciers/stadsverwarmingleveranciers hun toelichten hebben gegeven. En inderdaad 0002Vis, wij geven niet op.

Ik moet mijn jaarnota nog krijgen, maar begrijp van jou Ed dat er "geen soep van te koken is?" Heb jij inmiddels al antwoord van een Eneco medewerker omtrent de jaarnota en het middelen van de verschillende tarieven? Ik wil namelijk mijn jaarnota ook kritisch onder de loep nemen.
Reputatie 3
Badge +1
Het advies wat o002vis heeft gekregen van de ACM is de correcte weg om een geschil op te lossen..
Daarbij hoefje geen gebruik te maken van de geschillencommissie maar mag je ook direct naar de rechter.

Heeft één van jullie er al bij stil gestaan dat er ook een mogelijkheid is dat niemand iets verkeerd heeft gedaan. Dat Eneco misschien volledig volgens de regels zou kunnen hebben gewerkt.
(E.e.a. is nl. ook in overleg met de ACM gegaan)
Dan is er nog steeds een rechtsgang mogelijk natuurlijk, maar laat ik duidelijk zijn dat sommige teksten je zaak dan geen goed zouden kunnen doen.
Probeer in ieder geval naar degene waarmee je het oneens bent, Eneco in deze, ook netjes te houden.

Daarbij mogen mensen het uiteraard ook oneens zijn met dit topic en/of de handelswijze die gehanteerd wordt.
Met medestanders bereik je meer als met tegenstanders, maar die keus is niet aan mij.
Reputatie 1
Badge
Beste Gridje, inmiddels 2 dagen verder en nog geen verklaring voor de onduidelijke berekening van ENECO, een grof schandaal!@!

Beste Willem, jou aanname "Dat Eneco misschien volledig volgens de regels zou kunnen hebben gewerkt. (E.e.a. is nl. ook in overleg met de ACM gegaan)" is klinkklare lariekoek, de ACM heeft ENECO op het matje geroepen i.v.m. de schandelijke prijsverhoging van de warmteset met 142,5%. Dit doe je niet als het e.e.a. in overleg is gegaan. Een vraagje Willem, heb je eigenlijk wel een huur warmteset van ENECO?
Reputatie 1
Badge
P.S. Inmiddels 3 weken geleden een persoonlijke uitnodiging gekregen van ENECO voor een uitleg van de prijsverhoging op het hoofdkantoor, maar je raad het al NOOIT MEER WAT VAN GEHOORD!
Reputatie 3
Badge +1
Hallo edkuyer,

Als eerste op je vraag of ik een huur warmteset heb?
Nee, die heb ik niet.
Laat me raden, waar bemoei ik mij dan mee?
Ook ik mag mijn mening geven, daarbij behoeven de in dit topic geschreven statements nog geen waarheid te zijn.

Wel wek je de indruk dat je weinig ruimte laat voor andere denkwijzen.
Je hebt best een goed punt, maar laat ruimte open voor anders denkenden.

Misschien heb je uiteindelijk gelijk, maar misschien ook niet.
Soms heb je het gevoel dat je onrecht wordt aangedaan, maar blijkt het wettelijk/juridisch toch te kloppen.
Ik blijf benieuwd wat straks de ACM heeft te melden na overleg met de energieleveranciers.
Jawel, de ACM gaat in gesprek met alle energieleveranciers van warmte, dat is in ieder geval gelukt.
Maar let wel, het kan nog steeds zo zijn dat er niets verkeerd is gedaan.
Time will tell.

PS.
Uiteraard is het een optie om zelf nog even contact op te nemen met Eneco naar aanleiding van de persoonlijke uitnodiging.
Reputatie 1
Badge
Beste Willem, contact opnemen met ENECO is geen optie omdat ze niet reageren, ze doen n.l. ook niets met de terugbel belofte vanwege compleet onduidelijke rekening.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen