Huidige klanten betalen meer dan 'overstappers? | Eneco Community
vraag

Huidige klanten betalen meer dan 'overstappers?

• 17 november 2019
  • 3 reacties
  • 137 Bekeken

Bij een vergelijkingssite vul ik mijn gegevens in van de jaarrekening. Vervolgens komt daar een prachtig mooi overzicht van kosten per leverancier naar boven. Helaas Eneco niet. Dat komt om dat ik aqls bestaande leverancier Eneco invulde denk ik. Laat ik die weg dan komt Eneco wel naar boven, en met de overstappremie die ik dan zie scheelt het weinig met andere leveranciers. Dan zou ik blijven. 

Vraag: krijg ik als bestaande klant wel of niet een premie op mijn tarieven? Zonder wordt overstappen aantrekkelijk, en het jaar erop weer terug wellicht….daar zijn toch én Eneco én de klanten niet bij gebaat?

3 Reacties

In onze energie “wereld” is er qua voordeeltjes/bonussen eigenlijk maar op 1 manier om je hoogste voordeel te behalen en dat is jaarlijks overstappen. 

Wil je dat niet dan is er soms voor bestaande klanten een verlengingsaanbod via een cashback methode. 
Deze laatste aanbieding is niet altijd duidelijk inzichtelijk. 
Op de vele vergelijkingssites wordt dat vaak wel duidelijk. 

Met deze kennis maakt het het een stuk makkelijker als je telefonisch met je leverancier in overleg gaat. 

Tnx, Brandje. Ik ga eens bellen. Het verschil zonder korting is nl te groot om te blijven. Dank voor je reactie.

Reputatie 4
Badge +3

Ik vul tijdens het vergelijken altijd in dat ik nog geen aanbieder heb. In mijn beleving krijg je dan het meest onafhankelijke aanbod. Wanneer je wél een aanbieder invult werd bij mij de voordeligste ineens duurder.

Zoals Brandje aangeeft: jaarlijks overstappen levert het meeste voordeel op.

Reageer