vraag

Honey Lyric T6 aansluiten op stadsverwarming Zoetermeer

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 8 reacties
Ik heb een Honeywell Lyric T6 slimme thermostaat gekocht en wil deze aansluiten op de stadsverwarmingsunit. Met de meegeleverde gebruiksaanwijzing kom ik er niet helemaal uit. Heeft iemand in Zoetermeer (Oosterheem) hier ervaring mee? Vooral het gedeelte van het schema waar het gaat over de VC8015 snap ik niet. Ik heb vier draadjes en op het schema gaat het maar over drie draadjes, die je moet aansluiten op de VC8015. Als iemand een foto of een schema heeft van een werkende situatie zou dat helemaal top zijn.

Alvast bedankt, Alexander

18 Reacties

Geen idee of de module gelijk is aan die van de Lyric, maar beide zijn ze van honeywell

Onderstaande link legt men dmv een video uit hoe de aansluiting moet op stadswarmte

Honeywell
Bedankt voor de snelle reactie mpleizr,

Helaas is dit nog verder van de situatie zoals ik hem heb. Ik puzzel dus nog even verder. Nogmaals dank.
Graag gedaan @AEN ben zelf niet zo thuis in stadswarmte. Hopelijk zijn er andere gebruikers die wellicht kunnen helpen

prettige avond verder en een goed weekend gewenst
Voor de volledigheid op de afbeeldingen de situatie, zoals die nu is en zoals ie moet worden.

(Zoals het moet worden dus)
Dit is hoe het moet worden. Dit is een afbeelding met daarop een schema hoe je een Honeywell Lyric T6 moet aansluiten op een Danfoss AMZ112. Ikzelf heb Eneco stadsverwarming in Zoetermeer (Oosterheem). Die VC 8015 heb je dus niet(!) nodig.

Eigenlijk is dit wat je doet: (haal wel eerst de stekkers uit het stopcontact!)
  1. Sluit de rode en blauwe draad uit de thermostaat aan op de ketelmodule van Honeywell. Die zitten nu dus op bruin en zwart in de Danfoss (witte) box.
  2. Verbind de ketelmodule van Honeywel (A en B ) met de witte box van de Danfoss op de 1e(bruin) en 3e(zwart) aansluiting (waar de rode en blauwe draadjes zaten dus).
Heel simpel dus eigenlijk, maar je moet het net even weten. Bij Eneco en de storingsdienst, Honeywell en het verkooppunt van de Honeywell wisten ze het niet dus ik dacht ik maak even een overzichtje. Wie weet heeft iemand er wat aan.

Ziet er mooi uit @AEN goed te zien dat het zo opgelost is.
Thanks. Ik hoop dat ik er iemand een nacht puzzelen mee kan besparen. Of een berg geld.
Beste,

zou je een foto kunnnen plaatsen van de werkende situatie. Ik ben er op dit moment mee bezig en kom er niet uit.

alvast bedankt!

Foto 1 is de aansluiting van de huidige situatie
De Dafoss bij mij geeft 4 kleuren. De grijze is de voeding en die zit bij mij apart en die heb ik met bruin en blauw verbonden. De zwarte heb ik met de zwarte uit de Lyric T6 verbonden. Eigenlijk zoals op mijn schema. Dit is hoe het kastje er bij mij van binnen uit ziet. Wel heel anders.....misschien dat daar de verwarring ontstaat. Als je wilt kun je wel even komen kijken, maar je zal waarschijnlijk niet in Zoetermeer wonen?

Bedankt alvast ga er zo even naar kijken. Heb je ook een foto van de honeywell ketel module binnenkant aansluitingen ?
Ik ben niet meer thuis. Maar ik denk dat je het beste naar het schema kunt kijken. Dit is handiger dan een foto, denk ik .
heb zojuist het volgende geprobeerd. De regelaar van danfoss kreeg dit keer wel stroom maar helaas reageerde hij nog niet op de thermostaat.

Wat gaat er fout ?

Ik ben geen techneut en al helemaal geen elektrotechnisch wonder. Ik ben er zelf uitgekomen en dacht ik deel het even met de wereld, maar hier wordt ik echt overvraagd. Sorry. Ik zie wel dat ik adapter van de Honeywell op de middelste twee aansluiting heb (zwart op N en bruin op de L) ernaast. De doos van de Danfoss is bij mij niet meer dan een grote doos met een kroonsteen erin (zoals aangegeven op het schema).....misschien moet je het eens zo proberen. Met een viervoudige kroonsteen.

Succes ermee 🙂
Badge +1
Top dank je wel!
Ook Oosterheem hier en kon aan de hand van jouw schema precies goed aansluiten.

Ik merk wel dat als de temp 20 graden is en hij op 20 graden staat, hij toch om de x minuten even de verwarming aangooit.
Is dat uit te schakelen bij de Lyric?

Bij stadsverwarming (icm vloerverwarming) is het meest efficient nog altijd om om de dag te verwarmen.
Ik ben blij dat je er wat aan had. Hier precies zo qua aanslaan van die kast in de gang. Overigens is dat een behoorlijk lawaaierig apparaat. Is dat bij jullie ook zo?
Beste Alexander,

Ben blij dat ik niet de enige ben die er problemen mee heeft.
heb inderdaad niemand gevonden die er iets van weet.
hier op het forum begint het te dagen. Maar nog niet helemaal voor mij dus zou jij een foto kunnen sturen hoe de aansluiting nu daadwerkelijk op de lyric is aangesloten ?
Alvast bedankt voor de moeite.

vriendelijke groet Sander

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen