Hoeveel gasverbruik heeft U over de maand februari? | Eneco Community
vraag

Hoeveel gasverbruik heeft U over de maand februari?

Reputatie 3
Badge +2
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 678 reacties
Hoi,

Ik kom precies uit op 100m3 met 0,16m3 graaddag in februari.
Vanaf 1 november tot vandaag 430m3
Waarschijnlijk ga ik onder de 850m3 komen van vorig jaar.
Enne ik zit echt niet met 3 truien aan en stook gemiddeld 20,5 C in de avond.
Wel een redelijk goed geisoleerde tussenwoning.

Op hoeveel komen jullie?

Stansat

22 Reacties

Reputatie 1
Oef van die waarden kan ik alleen maar dromen!
329 m3 in februari met 1,33 m3/graaddag.
Oud monumentaal slecht geïsoleerd huis met 1100 m3 inhoud.
Reputatie 3
Badge
Rond de 225
Ik kom uit op 119. Hoe kom ik achter het aantal graaddagen?
Reputatie 1
@Leonard: ik heb dat vanuit mijn registratie bij www. mindergas.nl.
Dank je Toon.
Ik heb daar deze week ook al een account op aangemaakt en ben nu mijn historische gegevens aan het invoeren (poef). Ik weet echter nog niet wat ik op een normale dag aan gas verbruik zonder stookkosten. Dat is nog even wachten tot de zomer.
Gr. Leonard
Wij hebben in februari ± 140 cub meter gas verbruikt.
Reputatie 6
Badge +1
En nu maart, die zal wel flnk hoger uitvallen.
Valt mee. Tot nu toe 175 kuub en daar moet vandaag nog bij opgeteld worden. Verwacht rond de 180 kuub uit te komen.
Reputatie 6
Badge +1
Knap. Ik zit op februari op ongeveer 150 m3. En ik maar denken dat we hier hoog zitten mt ons gasverbruik
Reputatie 7
Badge +7
Daar mag ik van dromen , 
Hier 224 kuub voor de maand maart.
Wel thermostaat overdag 21,5 op graad.

Gelukkig vandaag lekker de zon in huis dan zakt het verbruik weer :).
Reputatie 6
Badge +1
Daar mag ik van dromen , 

Oka, bij ons staat de temperatuur op overdag op 18 en s-avonds op 19 alszijnde confor. Dus daar zit zowiezo wel 2,5 graad minimaal in.
119 voor februari
117 voor maart

gaat dus al de goede kant op. 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Daar mag ik van dromen , 

Oka, bij ons staat de temperatuur op overdag op 18 en s-avonds op 19 alszijnde confor. Dus daar zit zowiezo wel 2,5 graad minimaal in.

19 graden !!! comfort brrrrrrrr.
zo ken ik het ook :D
Reputatie 3
Badge +4
Jan 225 Kuubjes
Feb 210
Maart 200

Volgens TOON zit ik nu 20% meer tov ingeschat

Wat zal ik doen ? Maandbedrag omhoog gooien?
Reputatie 3
Badge +3
Februari afgesloten met 189
en maart afgesloten met 163
Reputatie 3
Badge +4
Dus het valt allemaal wel mee met 200 kuub voor een tussenwoning 1970 met bovenlaag en platdak en koude winter.
Onze kamer temp op 20 graden en soms comfortr op 20,5 als het waait :-)

Bedankt voor de tip mindergas.nl

Zie hieronder de conclusies op basis van mijn ingevoerde waarden:

Totaal

555,25 m3

Verwarming

555,25 m3

Per gewogen graaddag (i)

0,41 m3/graaddag

Gemiddeld gasverbruik voor verwarming voor een tussenwoning in Nederland

727 m3

Prognose gasverbruik 2013/14

Periode: 16 jan 2013 t/m 15 jan 2014

Totaal

1.331 m3

Verwarming

1.331 m3

De prognose is gebaseerd op het gasverbruik in 2013/14 tot nu toe, een inschatting voor het resterende aantal graaddagen op basis van historische gegevens, en het gasverbruik per graaddag in de laatste paar maanden.
Reputatie 6
Badge +1
Maar als ik dit zo lees, dan valt maart wel mee, mbt gasverbruik tegenover de kou.
En jvdl Als je een huis hebt met ramen aan de goede kant van de zon, heb je het sneller warm. En voelt 19 graden op toon geen 19 graden, met de zon in je gezicht. Zomers kan de temperatuur hier in huis oplopen tot over de 30 graden en dan is een airco weer geen overbodige luxe. Is stook dus sinters minder gas, maar de Electra zomers reizen hier om de pan uit.

ieder voordeel heeft dus zijn nadeel.
Onze woning staat pal op het zuid/oosten, dus zoals nu de hele dag de zon erin. Binnen aan het raam loopt het nu op naar 25,1 grd. 
Maar een airco heb ik gelukkig niet nodig, automatisch gaat de buitenzonwering uit en dan is het hoog zomers prima uit te houden. 
De buitentemperatuur is nu 13,6 grd. 

Het gasverbruik sinds 01-01-2013 is hier 454 m3
dat is 0,27 m3 per gewogen graaddag!
Reputatie 3
Badge +4
Dank je Toon.
Ik heb daar deze week ook al een account op aangemaakt en ben nu mijn historische gegevens aan het invoeren (poef). Ik weet echter nog niet wat ik op een normale dag aan gas verbruik zonder stookkosten. Dat is nog even wachten tot de zomer.
Gr. Leonard

Leonard ik las ergens dat een gezin van 2 personen, die bijne elke dag kookt en onder de dousch staat ca. 25 kub per maand verbruikt.
Groeten
Jaap
Reputatie 6
Badge +1
Dank je Toon.
Gr. Leonard

Leonard ik las ergens dat een gezin van 2 personen, die bijne elke dag kookt en onder de dousch staat ca. 25 kub per maand verbruikt.
Groeten
Jaap

25 m3 per maand, is nog geen m3 per dag. Dat lijkt me niet kunnen. Misschien is dit haalbaar in de zomer, als de verwarming niet draait, maar dat lijkt me ook erg weinig Jaap. 
Ik red dat zeker niet, minder dan 1m3 per dag verbruiken. Bij mij zijn het er altijd meer.
Heren,

Ik ben eens terug gaan kijken naar mijn historische gegevens en 25 m3 per maand voor de periode mei/augustus komt wel redelijk in de buurt.
Reputatie 6
Badge +1
Heren,

Ik ben eens terug gaan kijken naar mijn historische gegevens en 25 m3 per maand voor de periode mei/augustus komt wel redelijk in de buurt.

Mei/augustus, is toch zomer?.

nietemin, ik heb Toon! Dus meer inzicht in mijn gebruik, ben benieuwd, laat me verassen in die periode. Maar het lijkt me voor mijn gevoel knap werk, maar zeg nooit, nooit.

Reageer