Het geluid van "kortsluiting" te horen. | Eneco Community

Het geluid van "kortsluiting" te horen.

• 7 december 2012
  • 7 reacties
  • 9029 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Top poster (level 15)
  • 4169 reacties
Ik heb nu in 1 week tijd al 2x een TIK gehoord. Net het geluid als dat je kortsluiting krijgt. Even de stekkers bij mijn tv en audio nagelopen maar kan niets ontdekken. Ook ruikt het niet vreemd. Dus eigenlijk geen behoefte om de contactdoos uit de muur te slopen. Wat zou het eventueel kunnen zijn?

7 Reacties

Reputatie 3
Badge
Vroeger had ik een laptop die een TIK (althans het stopcontact) liet horen als je de lader in het stopcontact deed. Das de enige richting die ik op denk dan. Maar de stekkers zitten hier netjes in de contactdoos dus lijkt me niet daar te liggen qua probleem.
Reputatie 3
Badge
Stekkerdoos vervangen maar waarschijnlijk zat de oude stekker niet goed meer. Hou het in de gaten.
Badge
Hm dat is lastig om te zeggen natuurlijk, misschien dat je app voor de tik zorgt?
Reputatie 3
Badge
Ik zat afgelopen week lekker op de bank en ineens hoor ik in de hoek "TIK" zo'n geluid wat je hoort als je een stekker in stopcontact doet en deze even nog wat laat horen. Iedereen kent dat wel. Noem het geluid vna kortsluiting, net als lampje dat kapot springt. was eerste wat in me op kwam.

Ik alles even nagekeken maar kon niets vinden.

Vandaag zat ik lekker op de bank. Boekje  voorlezen aan me dochter en ja hoor. "TIK" ineens. Mijn dochter keek me aan en zei direct. Papa de ballon is kapot 🙂.

Ik liep weer naar het stopcontact maar kon niets vinden. Eerlijk moet ik zeggen dat ik een stopcontact heb (oud model) geen aarde. In dat stopcontact zat een verdeler voor 2. Die kon je met een knop uitzetten. In 1 van die contacten zat weer een stekkerdoos (mag niet, weet ik maar moest nog iets nieuws kopen). Ik heb ermaar voor gekozen om een nieuw stekkerdoos aan te schaffen met genoeg contactpunen. 7 had ik er nodig waarvan er eigenlijk altijd 6 op standby zitten dus qua stroomverbruik zit ik niet verkeerd.

Ik heb nu 1 stekker in het stopcontact die ook goed blijft zitten, maar dat deed de oude ook wel. Dacht eerst dat ik geen goed contact zou maken met de muur. aan de andere kant is het nu pas de 2e keer in 2.5 jaar dat ik er woon dat ik dit opmerkte.

Ik ruik niets, stekkers zagen er goed uit. Wilde het stopcontact niet uit de muur slopen (zit helemaal ingebouwd) en heb niet idee dat deze verkeerd aangesloten zit. Heb nu een nette stekkerdoos.
Badge +1
Heb je vloerverwarming? Het gebeurd bij ons ook wel een als ik de temperatuur te hoog instel dat ik dan af en toe een tik hoor.
dit lijkt i.d een beetje op een vonkoverslag.
Reputatie 3
Badge
Nee het is me ook nooit eerder opgevallen hoor. Maar het is en blijft stroom.
Reputatie 3
Badge
Opgelost: 4 waxinelichtjes met batterijen. 3 per stuk. ze ontploffen 1 voor 1. Net vuurwerk 🙂 vamorgen gingen er 3. 

Reageer