Groene stroom??? | Eneco Community

Groene stroom???

Toon eerste bericht

30 Reacties

Van Wiki:
De kabel wordt gebruikt om overdag goedkope met waterkracht opgewekte en dus schone elektriciteit uit Noorwegen te importeren. 's Nachts kan dan goedkope Nederlandse nachtstroom worden gebruikt om Noorwegen te voorzien zodat het water in de bassins van de Noorse waterkrachtcentrales gespaard kan worden voor de piekvraag. Eventueel kan zelfs de goedkope nachtstroom gebruikt worden om water omhoog in het spaarbekken te pompen, om er dan overdag, als er grote behoefte is aan stroom, weer elektriciteit mee op te wekken. Op die manier worden de stuwmeren gebruikt om energie op te slaan, zò dat het ook weer makkelijk terug te winnen is. De stuwmeren zijn op die manier te vergelijken met een heel grote accu of batterij.

Klasse Kaat!
Helemaal duidelijk, de goedkopere stroom wordt opgeslagen!
Kijk weer wat geleerd!
Reputatie 4
Badge
Interessant om te lezen en te weten  zeg 
Reputatie 6
Badge +1
@kelly en @ kaat,

Dank je wel. weer wat geleerd. maar een mens is nooit te oud om te leren.

@kelly
dat ik bij eneco aan het beste adres ben op gebied van duurzame energie dat wist ik al. ben ook lid van de consumentbond :) Een van de oevrstap redenen, samen met Toon.
Reputatie 4
Badge

@kelly
dat ik bij eneco aan het beste adres ben op gebied van duurzame energie dat wist ik al. ben ook lid van de consumentbond :) Een van de oevrstap redenen, samen met Toon.
Nou nou slijmbal... maar je heb wel gelijk 😃

@kelly
dat ik bij eneco aan het beste adres ben op gebied van duurzame energie dat wist ik al. ben ook lid van de consumentbond :) Een van de overstap redenen, samen met Toon.

Daar sluit ik me bij aan!

Reageer