Geen slimme meter geplaatst | Eneco Community

Geen slimme meter geplaatst

Hallo,

Waarom is er bij mij geen slimme meter geplaatst, maar een digitale meter met 4 telwerken.
Nu kan ik deze niet aansluiten via een p1 poort.

Ik snap dit niet?

mvgr,

24 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hallo, welkom op dit forum. 

Helaas zal Eneco deze vraag niet kunnen beantwoorden voor u. Zij zijn uw energieleverancier,  maar de meter en het beheer ervan is de verandwoordelijkheid van de netbeheerder. Deze bepaald welke meter u krijgt. U kunt dan ook beter uw vraag bij de netwerkbeheerder neer leggen. Zij kunnen u dan van een goed antwoord voorzien.

Helaas zal Eneco deze vraag niet kunnen beantwoorden voor u. Zij zijn uw energieleverancier,  maar de meter en het beheer ervan is de verandwoordelijkheid van de netbeheerder. Deze bepaald welke meter u krijgt. U kunt dan ook beter uw vraag bij de netwerkbeheerder neer leggen. Zij kunnen u dan van een goed antwoord voorzien.

Bedankt voor uw antwoord,

Tja, en Eneco heeft geen recommended installatie voorstel.....dus iedereen doet maar wat tegenwoordig.....hun belangen.

Dus kan ik Toon niet juist gebruiken met mijn zonpanelen.....bv.

Nou ja, steek ik die 52 euro zelf in mijn pocket.....daar koop ik mooi 260.000 watt voor.

😉 gr, Len
Reputatie 7
Badge +7
Hallo,

Waarom is er bij mij geen slimme meter geplaatst, maar een digitale meter met 4 telwerken.

Ik snap dit niet?

mvgr,

wanneer is deze meter bij u geinstalleerd?

ik neem aan dat de netwerk beheerders tegenwoordig wel een slimme meter met P1 poort plaatsen.
Reputatie 6
Badge +1

Helaas zal Eneco deze vraag niet kunnen beantwoorden voor u. Zij zijn uw energieleverancier, maar de meter en het beheer ervan is de verandwoordelijkheid van de netbeheerder. Deze bepaald welke meter u krijgt. U kunt dan ook beter uw vraag bij de netwerkbeheerder neer leggen. Zij kunnen u dan van een goed antwoord voorzien.

Bedankt voor uw antwoord,

Tja, en Eneco heeft geen recommended installatie voorstel.....dus iedereen doet maar wat tegenwoordig.....hun belangen.

Dus kan ik Toon niet juist gebruiken met mijn zonpanelen.....bv.

Nou ja, steek ik die 52 euro zelf in mijn pocket.....daar koop ik mooi 260.000 watt voor.

😉 gr, Len

Beste @Len de Witte

Het spijt me, maar uw reactie kan ik even niet in de juiste context plaatsen. Ik weet nu niet goed wat u met uw opmerking wil aangeven.

Maar een aantal dingen die ik graag wel even helder wil maken. Ik ben gewoon een klant en niet eneco. Ik weet dus ook niet ofdat Eneco geen recommended installatie voorstel heeft. Al weet ik niet wat u daarmee bedoeld of wat u intensie indeze is.

Daarbij is het bekend dat Toon icm zonnepanelen niet werkt. Toon kan de zonnepanelen nog niet inzichtelijk maken. Ze zijn bezig om Toon te ontwikkelen zodat dit wel mogelijk wordt, maar daar zijn ze al een hele tijd mee bezig. Een release-datum is doorover nog niet in zicht.

Ook kan ik de 52 euro niet plaatsen, wat u daar mee bedoelt.
Hallo,

Ik snap dit niet?

mvgr,

Aansluiten met een P1 poort is toch niet verplicht? Of wil je dat perse?
Ik heb ook een digitale stroommeter zonder P1 poort.
Maar wel met een knipperend rood ledje.
Daar zit een plaksensor op en werkt als een speer..........................
Reputatie 3
Badge
Ik heb even meegelezen maar heb je nu een oplossing gevonden @topicstarter? of vraag je nog steeds hulp aan ons of Eneco?
Hoi Jeroen,

Ik denk niet dat er nog een reactie komt; we hebben met z'n driën geprobeerd...................
Reputatie 3
Badge
Jammer, of het probleem is opgelost en wordt er geen moeite genomen om nog even te reageren.
Reputatie 2
Badge +4
Toon aangevraagd na enige weken komt er een monteur.
Wat blijkt mijn slimme meters zijn niet slim genoeg.
Opnieuw Eneco bellen.
Heel de riedel begint van voren af aan.
Zit nu al weer enige tijd te wachten op Stedin die moet de slimme meters plaatsen.
Waarom moet dat nu allemaal zo moeilijk (privatiseren )
Mijn slimme meters warewn 1 jaar geleden geplaatst en dus niet slim genoeg
Langs elkaar heen werken heet dit oftewel privatseren (zie NS en prorail )
Dus wacht ik maar weer af.
Reputatie 3
Badge
Vervelend maar hopelijk kan je het gezeur vergeten als je straks een goed werkende toon hebt. laat je ons horen of het lukt op ten duur?
Toon aangevraagd na enige weken komt er een monteur.
Wat blijkt mijn slimme meters zijn niet slim genoeg.
Opnieuw Eneco bellen.
Heel de riedel begint van voren af aan.
Zit nu al weer enige tijd te wachten op Stedin die moet de slimme meters plaatsen.
Waarom moet dat nu allemaal zo moeilijk (privatiseren )
Mijn slimme meters warewn 1 jaar geleden geplaatst en dus niet slim genoeg
Langs elkaar heen werken heet dit oftewel privatseren (zie NS en prorail )
Dus wacht ik maar weer af.

Je hebt dus nu domme meters.
Waarom zou Toon dan niet nu al kunnen werken met bv plaksensoren.
Ook ik heb een domme digitale meter zonder P1 poort, maar wel met een knipperende led.
Gaat perfect..................
Reputatie 2
Badge +4
Plaksensoren ???
Monteur zegt Gaat niet en dus ??????
Ik schreef een digitale stroom meter met een knipperende led.
Dus heb je nu een knipperende led of niet?
Plaats anders eens een foto van je stroommeter
Plaksensoren ???
Monteur zegt Gaat niet en dus ??????

Hallo kvdijk,

Is het nog gelukt??
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje

Het gaat om slimme meters die voor 1-1-2012 zijn geplaatst. Hier zit geen p1 poort op en daardoor kunnen we geen gasverbruik aflezen.
Krijgt de vragensteller dan nu een slimme meter voor stroom?
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje

Er is inderdaad opdracht aan de netbeheerder gegeven om slimme meters te plaatsen bij kvdijk.
Hoi Folkert,

Dank voor de terugkoppeling. 
Ik was namelijk nieuwsgierig hoe dat zou lopen en @kvdijk reageerde niet meer. 
Het is nu duidelijk. 
Hallo beste mensen,

Allereerst, mijn excusses omdat ik niet gereageerd heb, vanwege buitenland werk (wat per dag kan ineens opkomen)

Ik ben na anraden van dit forum met stedin in de weer, deze sturen mij iedere keer vage en ontwijkende antwoorden.
Het is technisch niet mogelijk volgens stedin om bij mij een slimme meter te plaatsen.

mijn laatste poging is nu in werking gezet, ook is bij consuwijzer een klacht neer gelegd, maar ik ben erachter dat er nog steeds een monopoly heerschappij is in energieland.........Ik zou graag zien dat Eneco hierin bemiddeld.

De P1 poort is nodig om de verschillende leveringen en terugleveringen te registreren, dit gaat niet met een sensor op het puls indicatortje.

O, de 52 euro's het geld dat je zo-ie-zo per jaar kwijt bent als je Toon gebruiker bent........

Mvgr, Len
Hallo beste mensen,

Allereerst, mijn excusses omdat ik niet gereageerd heb, vanwege buitenland werk (wat per dag kan ineens opkomen)

Ik ben na anraden van dit forum met stedin in de weer, deze sturen mij iedere keer vage en ontwijkende antwoorden.
Het is technisch niet mogelijk volgens stedin om bij mij een slimme meter te plaatsen.

mijn laatste poging is nu in werking gezet, ook is bij consuwijzer een klacht neer gelegd, maar ik ben erachter dat er nog steeds een monopoly heerschappij is in energieland.........Ik zou graag zien dat Eneco hierin bemiddeld.

De P1 poort is nodig om de verschillende leveringen en terugleveringen te registreren, dit gaat niet met een sensor op het puls indicatortje.

O, de 52 euro's het geld dat je zo-ie-zo per jaar kwijt bent als je Toon gebruiker bent........

Mvgr, Len

Hoi Len,

Bedankt voor je terugkoppeling; nu is het weer een stukje duidelijker.
Nu begrijp ik ook waarom je perse een slimme meter wilt.
En uiteraard kost Toon per maand geld, maar 12 x 3,50 = 42,= euries, toch.....................

Houdt ons svp  op de hoogte inzake de ontwikkelingen met Stedin!
Bedankt Brandje voor je reactie,

Natuurlijk is Toon een heel mooi apparaat, en staat ook mooi aan de wand waarschijnlijk.
En andere vragen ook een maandelijke vergoeding, soms kun je die afkopen....

Eneco werd inderdaad afgesplits en uiteindelijk daar was Stedin, voor de transport en metering.
Eneco vond ik altijd een correct bedrijf, ook hier heb ik wel eens een oneenigheid mee gehad.

De eigennaardigheden op de rekening ziet men tegenwoordig niet meer, en dat is maar beter zo.
Eigenlijk pleit ik voor een betaal net als aan de pomp systeem, maar nee maak het zo moeilijk mogelijk.
En wat een onzin hebben we bedacht, caloretische opslag, meterhuur, om maar eens wat te noemen......
Ja want er moet wel geijkt worden.....maar vervolgens is er in 35 jaar niemand langs geweest de de meter geijkt heeft, wel moeten we elke maand een bedrag voor de meter neertellen......de meter die we zelf gekocht hebben toen we het huis aankochten.

Ach ach we zijn er alle ingestonken......we hebben zelf de regeltjes er bij gemaakt.....

Dus wat denken we van 1M3 gas = 60 cent bij NUON en 61 cent bij Eneco......all incl.  DE REST BOEIT ONS ECHT NIET....

Zo denk hier maar eens over na!
Mvgr, Len
Grappig dat ik lees: "de meter die we zelf gekocht hebben toen we het huis aankochten......"
In Nederland kan en ben je nooit eigenaar van de energiemeter, vandaar dat ze ook huur in rekening brengen.................
Als je met "we" bedoelt de regering, want dat zijn we allemaal zelf, tja dan denk ik dat met erin gestonken zijn wel mee valt.
De regering heeft gewwon besloten om levering en netbeheer uit elkaar te trekkken en om de verschillende diensten economisch inzichtelijk te maken en hangt daar een nu zichtbaar prijskaartje aan.
Vroeger betaalden we ook die kosten, maar hadden we geen inzicht en wisten we amper waar we voor betaalde...............
Wat we aan de pomp betalen is in feite ook een opéénstapeling van verschillende kosten; oliewinning; opslag; rafineren; transport; marge pompeigenaar; belasting; BTW
Nou denk daar maar dan eens over na.......................

Ach ik maak me er niet zo druk over, want ik kan ook geen energie afnemen en in de kou gaan zitten zonder licht; heb ik eigenlijk geen zin in; dus niet zeuren denk ik dan maar..............
Kijk qua stroom kan je er zelf wat aan doen en zonnepanelen kopen en de stroomafname kan dan nihil zijn, maar helaas zal je de verschillende (netwerk)kosten toch gewoon moeten betalen.

En helaas hoor ik je niet meer over de eerder genoemde 52 euries; hoe bereken je dat?
Hallo,

Even terug lezen....

Toon gebruikt volgens opgave Eneco 50KwH per jaar.

Hey, Zonnepanelen heb ik ook, de eerste set is alweer 13 jaar jong, en is bij Eneco gekocht (van het merk Shell, ja die oilemaatschappij)
Nu heb ik een redelijke overproductie (op een sunny day loopt er 27000 watt binnen), zien hoe de energiemarkt dit gaat oplossen. Salderen is al bij wet geregeld.......

Ach een beetje klagen houd de mensen scherp....

De meter heeft ieder gezin al tientallen keren betaald, het is een melkkoe en is bij de eerste aansluitkosten al meegenomen in de prijs.
Bij bv hornbach kun je ze kopen 14,95 voor een echte ferraris meter, de huur per jaar is het dubbele......

Natuurlijk mag je niet aan de meter rommelen, die zit immers achter looddraadjes, maar je kunt wel zelf een meter kopen, die je dan door een erkend bedrijf moet laten ijken, ieder jaar opnieuw, dus dat laat je wel uit je hoofd.....

We strijden verder....
Oké, je bedoelde dus met de prijs, de prijs in kWh per jaar wat Toon kost.
Ook weer duidelijk.
Ik had het me je over de gasmeter; nu bedoel je dus de stroom-meter.
De originele is uiteraard niet van jou, maar eigendom van de netbeheerder; natuurlijk kan je paralel een eigen meter plaatsen, maar ik vind dat overbodig.
Zoals je zegt zit de stroommeter achter een loodzegel en tegenwoordig zelfs via een plasticknijpertje waar de zegeldraadjes doorlopen.

Salderen is nu perfect geregeld.
En dat geld ook voor je overproductie; bij Eneco vang je nu 0,092 ct; geen vetpot uiteraard.
Ik weet niet wat je verder bedoelt met: hoe de energiemarkt dat gaat oplossen.
Misschien dat je de totale overproductie hier te lande bedoelt, maar dat stelt hier nog niet zo veel voor.
Nee moet je Duitsland hebben, die hebben jarenlange voorsprong op ons; de regering daar heeft veel eerder de mogelijkheden ingezien.
Ik betaal mijn meter ook al 35 jaar; dus inderdaad ie die ook al lang betaald; helaas is nou eenmaal wettelijk die zo geregeld.
Misschien wordt dit in het aanstaande duurzaamhiedsakkoord beter geregeld....................

Reageer