Geen nachtstroom | Eneco Community
beantwoord

Geen nachtstroom

L.S

Wij hebben twee meters een voor over dag en een voor nacht stroom. Sinds 1 week staat de meter alleen op dag stroom.
icon

Beste antwoord door Kelly 24 mei 2013, 09:05

L.S

Wij hebben twee meters een voor over dag en een voor nacht stroom. Sinds 1 week staat de meter alleen op dag stroom.

Hallo Cremers,

Welkom op het forum, leuk dat je er gebruik van maakt.

Zoals @jvdl en @Toontjelager al hebben aangegeven, moet je dit even melden bij de netbeheerder. Deze wil vaak van je weten of het alleen om je eigen meter gaat, of dat het een storing in de straat betreft (in dat geval hebben buren er ook last van). Je netbeheerder is Stedin en te bereiken via 088 - 896 3963 (bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur).

De netbeheerder geeft, nadat de storing verholpen is, dit door aan ons. Zo kunnen wij er op de jaarnota rekening mee houden.

Groet, Kelly
Bekijk origineel

13 Reacties

L.S

Hallo Cremers,

Ik had enige jaren geleden een draaistroom meter en had hetzelfde.
Om 23:00 uur hoort normaliter een signaaltje over het net gezonden te worden.
Het relais klapt dan om en het 2e telwerk gaat lopen. Bij mij bleek het relais te kleven en dus niet om te klappen.
Ik gaf een flinke tik tgen het huis van de meter en hij klapte alsnog om.
Is bij jou hetzelfde aan de hand?

Uiteraard heb ik dit bij de landelijke storingsdienst gemeld en Liander heeft een nieuwe digitale (domme) meter geplaatst.
Dit storingsnummer is: 0800 9009
Reputatie 4
Badge
Misschien moet een modje ook even je topic verplaatsen naar de juiste rubriek?
Reputatie 7
Badge +7
L.S

Geef hem een heis :D
Hij kan beter vast staan op nacht tarief.
dus snel doorgeven aan je netwerk beheerder .
zoals vermeld door.
@ brandje
Reputatie 4
Badge

Beter geen heis geven en gewoon doorgeven aan de netwerk beheerder.
Reputatie 5
Badge +3
L.S

Hallo Cremers,

Welkom op het forum, leuk dat je er gebruik van maakt.

Zoals @jvdl en @Toontjelager al hebben aangegeven, moet je dit even melden bij de netbeheerder. Deze wil vaak van je weten of het alleen om je eigen meter gaat, of dat het een storing in de straat betreft (in dat geval hebben buren er ook last van). Je netbeheerder is Stedin en te bereiken via 088 - 896 3963 (bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur).

De netbeheerder geeft, nadat de storing verholpen is, dit door aan ons. Zo kunnen wij er op de jaarnota rekening mee houden.

Groet, Kelly
L.S

zoals vermeld door.
@ brandje

Hoi Jan,

Nou dat is het 'm juist, als het het zogenaamde plakken van het relais is, dan gebeurt dat altijd in de dure periode.
Ik hoop voor hem dat het sinds kort is gebeurd.
Ik kwam er na een jaar of zo later achter en heb via een klacht en een procentuele herberekening uiteindelijk geld terug gekregen.
Ik had namelijk een 70/30 verhouding en die ging daardoor uit de pas lopen.
Had ik die verhouding per jaar uitgerekend was ik er eerder achter geweest.
Mijn verhouding liep over vele jaren en dan valt het niet zo gauw op.

Dus hopenlijk heeft de ts zijn standen bijgehouden, want anders heeft hij gewoon pech..............
Reputatie 4
Badge
Hoi Cremers, laat even weten of je het gaat melden bij de netwerkbeheerders en wat er uit komt.

Ik heb je ook een pm gestuurt ter herinnering
Reputatie 7
Badge +7
L.S

zoals vermeld door.
@ brandje

Hoi Jan,

Nou dat is het 'm juist, als het het zogenaamde plakken van het relais is, dan gebeurt dat altijd in de dure periode.
Ik kwam er na een jaar of zo later achter en heb via een klacht en een procentuele herberekening uiteindelijk geld terug gekregen.

Dus hopenlijk heeft de ts zijn standen bijgehouden, want anders heeft hij gewoon pech..............

hoi Ton ,
op mn ex werk hadden we machines met van die grote relay,s in de schakelkast .
jaren terug dan als een klap niet meer hielp dan. 
hadden we spuitbussen wow dat werkte als een speer voor een paar dagen:rolleyes:
ook bij 380 volt:D
naderhand hebben ze het maar veranderd in electronische relay,s.
dit niet voor thuisgebruik doen hoor !!!

ja zo zie je maar het regelmatig bij houden van je meter standen is zo gek nog niet .
ik doe het nu met Toon ook nog.
en zeker nu met mijn solarpowerrrrrr.
mvg,
jan
Reputatie 4
Badge
Thuis gaat het volgens mij niet eens i.v.m. de verzegeling. Maar lijkt me zo al niet slim om te doen.

Cremers laat even weten van hoe en wat.
L.S

zoals vermeld door.
@ brandje

Hoi Jan,

hoi Ton ,
op mn ex werk hadden we machines met van die grote relay,s in de schakelkast .
jaren terug dan als een klap niet meer hielp dan. 
hadden we spuitbussen wow dat werkte als een speer voor een paar dagen:rolleyes:
ook bij 380 volt:D
naderhand hebben ze het maar veranderd in electronische relay,s.
dit niet voor thuisgebruik doen hoor !!!

ja zo zie je maar het regelmatig bij houden van je meter standen is zo gek nog niet .
ik doe het nu met Toon ook nog.
en zeker nu met mijn solarpowerrrrrr.
mvg,
jan

Hoi Jan,

Klopt helemaal; alleen toen ik dat probleem had, had ik gelukkig wel de standen bijgehouden, maar had niet in de gaten dat mijn verhouding dag/nacht uit de pas ging lopen.
Het was een meerjaars gemiddelde; nu trek ik dat gemiddelde gewoon per jaar.
Maar met m'n domme digitale meter van Iskra zie ik die storing niet meer gebeuren.
Ik heb toen een opzet gemaakt over 4 jaar en na meer dan 6 maanden en 2 klachten zag Nuon toch wel in dat ik gelijk had en ik kreeg geld terug!
Wat me eigenlijk verbaasd is dat de ts na zijn posting totaal niet meer heeft gereageerd.
Je steekt de nodige energie erin en vermoedelijk had ik het met m'n 1e reactie in dit topic meteen bij het juiste eind, maar ik had zograag willen weten of de ts inderdaad een draaistroommeter had.
En wat hij/zij met de tips heeft gedaan.....................
Reputatie 4
Badge
Het is 3 dagen geleden, en het is weekend. Heb wat geduld, misschien heeft hij/zij het wel druk.
Reputatie 5
Badge +3
@Cremers,

Ik heb je bericht voor de goede orde verplaatst naar "Energieproducten: gas, electra en stadsverwarming".

Groet, Kelly

Reageer