Gasverbruik regelmatig hoog | Eneco Community
vraag

Gasverbruik regelmatig hoog

Toon eerste bericht

91 Reacties

Volgende week komt de monteur
na twee dagen eco stond er weer storing code 3 L.
Dus tijd dat ze het na gaan kijken.
J.H.P. Bolleboom wrote:

Volgende week komt de monteur
na twee dagen eco stond er weer storing code 3 L.
Dus tijd dat ze het na gaan kijken.

Top Joke!
Houdt ons op de hoogte; kan een ander forumlid wellicht ook weer z'n voordeel mee doen!
Doe ik maar zo leuk hoe jullie aan de naam joke komen
eerst dacht iedereen dat ik een man was en daarna was ik joke.
ik heet gewoon ingrid hihi
J.H.P. Bolleboom wrote:

Doe ik maar zo leuk hoe jullie aan de naam joke komen
eerst dacht iedereen dat ik een man was en daarna was ik joke.
ik heet gewoon ingrid hihi

Top Ingrid,

Dat je een dame was had ik al snel in de gaten, maar ik was er sterk van overtuigd dat ik Joke in de berichtgeving had gelezen.
Gelukkig heb je dat nu verduidelijkt!
Van nu af aan dus: Ingrid!
Haha prima
Ga morgen even naar zolder ben zeer gelukkig met mijn vlizotrap niet dus xzal ook kijken of ik het type nummer kan opzoeken
M. Reitsma wrote:

Ga morgen even naar zolder. Ben zeer gelukkig met mijn vlizotrap. Niet dus, zal ook kijken of ik het type nummer kan opzoeken

En wat heeft het opgeleverd?
Hoe stond nou de instelling van het tapwater?
Ik heb de hr gaswandketel nefit smartline basic van nefit
Heb die van het water 0 gezet en verwarming knop op 75 stond op 90 maar is ook een knop van automatisch wat is het beste heb het boekje erbij ik lees er niets over wie weet raad
Op 0 geen warm water ik ga hem op eco zetten
Het tapwater stond op 60 graden
Reputatie 7
Badge +8
M. Reitsma wrote:

Op 0 geen warm water ik ga hem op eco zetten

Ik heb hier zijn 'Broer' hangen. Heb hier de Nefit Smartline hr. Hiervoor in vorige huis had ik ook de Basic..

0 betekent geen warm water. Inprincipe zet je hem daarmee uit.
ECO is de beste optie die je kan kiezen, dan zou de interne boiler die erin zit, niet continue opwarmen tot 60graden waardoor je Gas bespaart.

Radiator heb ik hier op 70graden staan. En Toon staat opentherm aangesloten doormiddel van een ems-ot converter.

Automatisch niet gebruiken. Dan gaat de ketel een 'eigen leven' leiden, dat wil je absoluut niet.

Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust aan mee. Ik ken ze allebei ondertussen als mijn broekzak.
Hier is de opentherm ook open bedankt voor het antwoord en zet de verwarming ook op 70 ben benieuwd
M. Reitsma wrote:

Hier is de opentherm ook open bedankt voor het antwoord en zet de verwarming ook op 70 ben benieuwd

70 grd kan, maar ik zou als je ook via variabele CV temperatuur gebruik wil maken van een maximale besparing gas, nu de CV op 50 grd zetten.
En dan in de loop van het stookseizoen, als het buiten kouder wordt, dan 10 grd de temperatuur verhogen naar 60 grd; enz enz
Nou de ventilator is vervangen.
dus we gaanhet nu opnieuw proberen op de eco stand.
kijken of nu aan blijft en of het schilt.
J.H.P. Bolleboom wrote:

Hoi Irene,

Mooi zo!

Dat moet nu dus meteen verschil op het tapwater gasverbruik te zien zijn.

Nou moet natuurlijk het stookseizoen nog beginnen, maar je zal echt merken dat als je ook variabele instelling van je CV temperatuur het leefklimaat prettiger wordt en gasbesparing kan opleveren.
Suc6 en laat later eens horen hoe het je bevalt.
Reputatie 7
Badge +8
J.H.P. Bolleboom wrote:

ECO stand gaat echt werken. Nu verwarmd je Ketel niet continue je interne boiler. Per dag gebruik je hooguit 0,06m3 om het op te warmen.

Mij vrouw heeft nog wel is een uitgebreide wchoonmaaktik, op een heledag zit ik dan op 0,32m3 aan gas. Douche nog niet bij gerekend.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen