Gasverbruik | Eneco Community
vraag

Gasverbruik

• 21 augustus 2014
  • 16 reacties
  • 603 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 5 reacties
Ik ben bezig met het verbouwen van mijn badkamer. Hierdoor verbruik ik geen gas (ik kook op stroom, douchen gaat niet en warm water in de keuken krijg ik via een elektrische boiler). Mijn CV installatie staat op dit moment aan maar op de zomerstand.

Ik verbruik volgens Toon dagelijks 600 Liter gas of meer. Voor de verbouwing was dit maar 20 Liter (ik was op vakantie).

Ik heb al mijn waterleidingen gecontroleerd op lekkage en alles is echt dicht. Mijn CV installatie is reeds ontlucht en de druk staat op 1,5 bar.

Waarom verbruik ik dan nu toch opeens 600 Liter gas per dag (of meer)

16 Reacties

Om nog even te verduidelijken. Volgens toon verbruik ik de meeste uren 15 Liter, met in sommige uren een piek naar de 100 Liter.
Reputatie 3
Badge
Als je boiler een hot-fill type is zal de CV uiteraard toch aanspringen om het water te verwarmen. En als op je CV ketel bijv. tapcomfort is ingesteld zal er een kleine hoeveelheid water op gas continue warm gehouden worden.
Verder is de vraag: kloppen de cijfers van Toon wel? Ofwel: wat zegt de meter?
Reputatie 7
Badge +7
vraag
slimme of domme meters ???
Nou ik heb slimme meters. En ik kan de meters zelf niet aflezen aangezien ze gloedje nieuw zijn en alleen via Toon uit te lezen zijn (denk ik)
Hebben we het hier niet over de kleine boiler die steeds een kleine warm water voorraad aanhoudt?
Wij hebben die stand op uit staan, want zomers wordt er meer gas daar voor gebruikt, omdat de verwarming dan uit staat.
Reputatie 4
Badge
Als je boiler een hot-fill type is zal de CV uiteraard toch aanspringen om het water te verwarmen. En als op je CV ketel bijv. tapcomfort is ingesteld zal er een kleine hoeveelheid water op gas continue warm gehouden worden.
Verder is de vraag: kloppen de cijfers van Toon wel? Ofwel: wat zegt de meter?

Ik weet niet wat dit normaal verbruikt, want ik heb het uitstaan, maar misschien dat iemand weet wat dit gemiddeld verbruikt?
Reputatie 6
Badge +2
begrijp ik goed Brandje dat jij dan de tapwaterverwarming als je stookt wel op aan heb staan ?
Nee dan zelfs ook niet, maar als de CV in dienst is zal het opwarmen van het tapwater minder zijn, want de ketel springt ook aan om de radiatoren te verwarmen, zo bedoelde ik het.
Ik gebruik een keukenboiler, maar dat is puur omdat we comfort willen.
Dus binnen 1 seconde warm/heet water.
Reputatie 4
Badge
begrijp ik goed Brandje dat jij dan de tapwaterverwarming als je stookt wel op aan heb staan ?
Het is maar net wat jezelf wilt, comfort of zuinigheid.
Dank jullie allen voor de reacties.

Ik weet dat mijn ketel een hot-fill type is en daardoor gas verbruikt. Geen idee hoe ik dit uit kan zetten. Ik heb geen boekje gekregen bij mijn CV installatie (toen ik het huis kocht, zat deze er al in). Ik kan daar nog eens naar googlen.

Echter vind ik het vreemd dat het gasverbruik zo verschillend is. De ene dag gebruikt hij eens per 2 uur 12 liter gas om deze hoeveelheid te verwarmen, de andere dag gebruikt hij opeens elk uur 16 liter of ineens 75 liter.

Iemand daar een antwoord op?!
Waarom schrijf je het gasverbruik steeds in liters. Bij mijn weten wordt het gasverbruik uitgedrukt in m3.

Ik weet dat mijn ketel een hot-fill type is en daardoor gas verbruikt. Geen idee hoe ik dit uit kan zetten. Ik heb geen boekje gekregen bij mijn CV installatie (toen ik het huis kocht, zat deze er al in). Ik kan daar nog eens naar googlen.

Echter vind ik het vreemd dat het gasverbruik zo verschillend is. De ene dag gebruikt hij eens per 2 uur 12 liter gas om deze hoeveelheid te verwarmen, de andere dag gebruikt hij opeens elk uur 16 liter of ineens 75 liter.

Heb je al eens gegoogeld op jouw type en wat was je bevindingen?
Wellicht dat daar wordt uitgelegd hoe het zit met het gasverbruik.
Overigens staat 16 liter in geen verhouding tot 1000 = 1 m3 = 68 euro cent
Reputatie 4
Badge
Waarom schrijf je het gasverbruik steeds in liters. Bij mijn weten wordt het gasverbruik uitgedrukt in m3.
Nog niet zo lang geleden gaf toon het ook in liters aan.
Reputatie 7
Badge +7

ik neem aan dat dit ook afhankelijk is van je verbruik van warmwater is

ik neem aan dat dit ook afhankelijk is van je verbruik van warmwater is

Daar ligt juist het probleem. Ik neem geen warm water af. In de keuken heb ik een boiler, mijn CV staat op zomerstand en douchen gaat nog niet aangezien de verbouwing van de badkamer nog niet af is. En op andere plekken in het huis heb ik geen warm water
Gasverbruik wordt bij een laag verbruik in de toon aangegeven in Liters. Op de teller staat alleen m3. Als je inzoomt op je gasverbruik per uur, kun je liters zien

Reageer