Gas rekening | Eneco Community
vraag

Gas rekening

Ik heb stroom en gas bij eneco, maar op mijn eneco krijg ik gas niet te zien, hoe kan dat?

20 Reacties

Bij mij dezelfde situatie: gas en stroom bij Eneco maar enkel stroom wordt weergegeven in Mijn Eneco.. hoe kan dat?
Reputatie 6
Badge +5
Ik heb net even gekeken en bij mij zie ik het wel beide. Waar krijg je het niet te zien ? Op de startpagina of bij je producten ?
Op beide wordt gas niet getoond: openstaat pagina: alleen t verbruik en de nota's voor stroom. Op contract info ook alleen stroom. Ben toch echt zeker dat ik een behoorlijk bedrag gas aan Eneco betaal elke maand..
Reputatie 7
Badge +8
Eneco is bezig met het vernieuwen van de Mijn Eneco app en website. Controleer is of je het wel ziet bij de Mijn Eneco app?

Anders kan je eventueel Eneco vanmiddag na 12uur hierover beste even WhatsAppen.
Op beide komt gas niet naar boven. En niet op de website, en niet op de app
G. DE GILDE wrote:

Op beide wordt gas niet getoond: openstaat pagina: alleen t verbruik en de nota's voor stroom. Op contract info ook alleen stroom. Ben toch echt zeker dat ik een behoorlijk bedrag gas aan Eneco betaal elke maand..

Ben je soms sinds kort klant bij Eneco?
Of is er sinds kort een energie-soort bijgekomen?

Dan dient samenvoeging nog plaats te vinden.
Nee, beide is helaas niet aan de hand. Ik ben al heel lang klant en ik neem al heel lang gas en stroom af bij Eneco. De gasinfo heeft nooit in mijn Eneco gestaan. Dat heb ik ook nooit begrepen. Nu probeer ik er iets aan te veranderen
G. DE GILDE wrote:

Nee, beide is helaas niet aan de hand. Ik ben al heel lang klant en ik neem al heel lang gas en stroom af bij Eneco. De gasinfo heeft nooit in mijn Eneco gestaan. Dat heb ik ook nooit begrepen. Nu probeer ik er iets aan te veranderen

Dan zit er dus een fout in Mijn Eneco en het factuursysteem.
Wacht even tot maandag, dan kan een moderator dat intern na laten zien en te zorgen dat je jaarnota hersteld wordt.
Reputatie 5
Badge +6
Krijg je voor Gas en Electra 1 jaar afrekening? Zo niet dan staat er in Mijn Eneco misschien onder je adres de tekst "wijzig". Hierop klikken geeft een keuze voor de/een andere aansluiting.
Dat zou ik moeten checken, ga ik doen. Dank je wel
Heb via Eneco hat uitgevonden dat ik 2 klant/ aansluitnummers op zelfde adres heb.. wordt hopelijk samengevoegd. Overigens géén idee hoe ik aan die 2 nummers kom...
Via Eneco Chat bedoel ik:)
G. DE GILDE wrote:

Heb via Eneco hat uitgevonden dat ik 2 klant/ aansluitnummers op zelfde adres heb.. wordt hopelijk samengevoegd. Overigens géén idee hoe ik aan die 2 nummers kom...

Kijk dat bedoelde ik dus!
Samenvoegen en opgelost dus.

Hoe e.a. komt zal een moderator maandag wel aan je uitleggen.
Reputatie 5
Badge +6
Als je een meterkast hebt waarin zowel gasmeter als elektra meter zitten is samenvoegen geen probleem.
Staat de gasmeter op (grote) afstand dan heeft samenvoegen het nadeel dat "MijnEneco" tussenstanden Slim en waarschijnlijk ook de Eneco app (dus in combinatie met een slimme stroom meter) niet meer werken. Dus als stroom meter en gasmeter bij de plaatsing van een slimme meter niet gekoppeld kunnen worden zou ik niet snel laten samenvoegen. Heb je inmiddels via MijnEneco je gas gegevens gevonden?

Let op: bij samenvoegen gaat historie verloren!
Ok Thx, ik wacht het af.
Zuid wrote:

Als je een meterkast hebt waarin zowel gasmeter als elektra meter zitten is samenvoegen geen probleem.
Staat de gasmeter op (grote) afstand dan heeft samenvoegen het nadeel dat "MijnEneco" tussenstanden Slim en waarschijnlijk ook de Eneco app (dus in combinatie met een slimme stroom meter) niet meer werken. Dus als stroom meter en gasmeter bij de plaatsing van een slimme meter niet gekoppeld kunnen worden zou ik niet snel laten samenvoegen. Heb je inmiddels via MijnEneco je gas gegevens gevonden?

Deze klant neemt al jaren gas en stroom af.
Dus of dit speelt zou kunnen, maar is de vraag, want of er bv sinds kort slimme meters zijn geplaatst is niet bekend. Misschien heeft hij zelfs nog domme meters.....
Reputatie 5
Badge +6
Mijn laatste opmerking is in ieder geval van toepassing. ALLE historie van een van de aansluitingen gaat verloren. Dus nota's (PDF) zijn niet meer zichtbaar van een van de samengevoegde aansluitnummers.
Later weer splitsen helpt daarbij dan niet meer.
Dat laatste is een goede tip Zuid!
Daar sta je als klant zeker niet bij stil.
Inderdaad, zou ik niet bedacht hebben.
Reputatie 5
Badge +6
Ik vooraf ook niet 🙂

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen