Garantieprijs voor 3 jaar bij afloop contract | Eneco Community
vraag

Garantieprijs voor 3 jaar bij afloop contract

Toon eerste bericht

32 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo gedeko,

Welkom op het forum. Jammer dat je het gevoel hebt dat de bijbetaling op de recente jaarnota het gevolg is van de Garantieprijsovereenkomst waar je in december 2011 voor hebt gekozen.

Bij een Garantieprijsovereenkomst staan de leveringstarieven vast, dit in tegenstelling tot de variabele marktconforme leveringstarieven. Gedurende de looptijd van de overeenkomst blijven de leveringstarieven dan ook ongewijzigd, ongeachte eventuele prijsschommelingen op de energiemarkt. Pas aan het einde van de looptijd (in jouw situatie per 1 januari 2015) kun je zien of en hoeveel voordeel de Garantieprijstarieven hebben opgeleverd ten opzichte van de variabele leveringstarieven.

Op de huidige jaarnota is inderdaad een bijbetaling ontstaan. Graag licht ik dit aan je toe. Op de jaarnota van vorig jaar brachten we het verbruik over de periode 5 juli 2011 tot 4 juli 2012 in rekening. Op de huidige jaarnota is dat de periode 4 juli 2012 tot 4 augustus 2013, of terwijl; een periode van 13 maanden ipv 12. Daarnaast is er in de afgelopen periode 1301 m³ gas afgenomen ten opzichte van 1006 m³ vorig jaar. Dit wordt veroorzaakt door de koude, maar vooral langere, winterperiode. Deze factoren spelen een grotere rol bij het ontstaan van de bijbetaling.

Groet, Kelly
Kelly wrote:

Hallo gedeko,

Welkom op het forum. Jammer dat je het gevoel hebt dat de bijbetaling op de recente jaarnota het gevolg is van de Garantieprijsovereenkomst waar je in december 2011 voor hebt gekozen.

Bij een Garantieprijsovereenkomst staan de leveringstarieven vast, dit in tegenstelling tot de variabele marktconforme leveringstarieven. Gedurende de looptijd van de overeenkomst blijven de leveringstarieven dan ook ongewijzigd, ongeachte eventuele prijsschommelingen op de energiemarkt. Pas aan het einde van de looptijd (in jouw situatie per 1 januari 2015) kun je zien of en hoeveel voordeel de Garantieprijstarieven hebben opgeleverd ten opzichte van de variabele leveringstarieven.

Op de huidige jaarnota is inderdaad een bijbetaling ontstaan. Graag licht ik dit aan je toe. Op de jaarnota van vorig jaar brachten we het verbruik over de periode 5 juli 2011 tot 4 juli 2012 in rekening. Op de huidige jaarnota is dat de periode 4 juli 2012 tot 4 augustus 2013, of terwijl; een periode van 13 maanden ipv 12. Daarnaast is er in de afgelopen periode 1301 m³ gas afgenomen ten opzichte van 1006 m³ vorig jaar. Dit wordt veroorzaakt door de koude, maar vooral langere, winterperiode. Deze factoren spelen een grotere rol bij het ontstaan van de bijbetaling.

Groet, Kelly

Kelly, bedankt voor je snelle en en heldere antwoord. Na jouw uitleg mijn jaaroverzicht nog eens goed bekeken en het valt best nog wel mee! Groeten van Gé.
Reputatie 5
Badge +3
Geen dank Gé! Fijn dat het opgehelderd is zo!
Mijn huidige 3jaars contract loopt per 1 oktober 2013 af.

Ik ben gaan vergelijken wat ik gemiddeld per jaar verbruik aan stroom en gas en zie dat ik een hoop kan besparen indien ik overstap naar een andere energieleverancier.
Ik zie dat Eneco wel aanbiediingen doet voor nieuwe klanten, maar de huidige niet? Als huidige klant kunnen jullie mij vast ook een leuke aanbieding doen, om zo mij als klant te behouden.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Leo85,

Welkom op ons forum! Natuurlijk doen we ook bestaande klanten graag een aanbod. Ook maken we als je dat wilt graag een eerlijke prijsvergelijking voor je als je al een aanbod van een andere maatschappij hebt ontvangen. We nemen graag contact met je op. Kan dit op het bij ons bekende mobiele telefoonnummer eindigend op *330? Zo niet, wil je dan een ander telefoonnummer aan ons doorgeven via een privé bericht?

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Groet, Kelly
Beste Kelly,

het door jouw aangeven nummer is nog actueel, ze mogen me bellen

gr
Leo
Reputatie 5
Badge +3
Gaan we doen, dankjewel!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen