Garantieprijs of beter variabel | Eneco Community
beantwoord

Garantieprijs of beter variabel

De volgende prijsafspraken verlopen bij mij het volgend jaar.:o

Garantieprijs gas lente 10 tot 010713
Garantieprijs Ecostroom lente 10 tot 010713

Hoe op een eenvoudige manier te bepalen of een variabele prijsafspraak wellicht momenteel beter is door de verwachre prijsdalingen. Ik heb uiteindelijk tot 1/7/13 de tijd of niet?
icon

Beste antwoord door Aaipad 22 december 2012, 16:33

Ik heb mij die vraag ook gesteld. In de achterliggende jaren heb ik alleen maar prijsstijgingen meegemaakt. Fossiele brandstoffen worden schaarser en wij vinden allerlei manieren om ze sneller te "verstoken". Ik heb onlangs weer getekend voor drie jaar en denk daar goed mee te doen. Ik moet bekennen, ook ik heb mij via Vereniging Eigen Huis aangemeld voor collectief inkopen van energie. Echter ik vond het aanbod voor nieuwe leveranciers niet opwegen tegen het contract dat ik nu heb afgesloten. Wellicht niet het goedkoopste contract, maar na wat Googlen werd ik niet vrolijk van de negatieve publiciteit van andere aanbieders. Ook dit forum laat daar wel voorbeelden van zien! Eneco blinkt ook niet altijd uit in klantvriendelijkheid en servicegerichtheid. Maar als ik naar mijn persoonlijke situatie kijk, dan heb ik niets te klagen. En de relatie die ik nu heb met Eneco is die meerprijs wellicht waard.

in jouw situatie heb je inderdaad nog even de tijd. Wellicht loont het om eens met Eneco te bellen of zij voor jou niet een scherp contract kunnen maken. Ze adverteren er nota bene mee op hun website dit vooral te doen!

Succes.

Bekijk origineel

14 Reacties

Reputatie 3
Badge
Ik dacht maar ik weet het niet zeker dat 2x per jaar de prijzen kunnen gaan dalen of stijgen. Dus als jij op 1 juli variabele gaat omdat de prijzen aankomend januari en ik juli dalen zou het binnen een jaar ook weer kunnen stijgen. Het blijft koffiedik kijken. Ik persoonlijk zou voor vast gaan. Nu weet ik zeker wat ik kwijt ben aan kosten.

mogrlijk weet iemand hoeveel keer per jaar de tarieven stijgen of dalen???
Ik heb mij die vraag ook gesteld. In de achterliggende jaren heb ik alleen maar prijsstijgingen meegemaakt. Fossiele brandstoffen worden schaarser en wij vinden allerlei manieren om ze sneller te "verstoken". Ik heb onlangs weer getekend voor drie jaar en denk daar goed mee te doen. Ik moet bekennen, ook ik heb mij via Vereniging Eigen Huis aangemeld voor collectief inkopen van energie. Echter ik vond het aanbod voor nieuwe leveranciers niet opwegen tegen het contract dat ik nu heb afgesloten. Wellicht niet het goedkoopste contract, maar na wat Googlen werd ik niet vrolijk van de negatieve publiciteit van andere aanbieders. Ook dit forum laat daar wel voorbeelden van zien! Eneco blinkt ook niet altijd uit in klantvriendelijkheid en servicegerichtheid. Maar als ik naar mijn persoonlijke situatie kijk, dan heb ik niets te klagen. En de relatie die ik nu heb met Eneco is die meerprijs wellicht waard.

in jouw situatie heb je inderdaad nog even de tijd. Wellicht loont het om eens met Eneco te bellen of zij voor jou niet een scherp contract kunnen maken. Ze adverteren er nota bene mee op hun website dit vooral te doen!

Succes.
Er schijnt een 0800 nummer in het leven geroepen te zijn alwaar een "double check" kan worden gevraagd.
Iemand ervaring?
Jazeker, die heb ik. Toen ik nog 6 maanden in mijn huidige contract moest uitdienen kwam het aanbod van VEH (zie mijn vorige post). Ik kreeg ogenblikkelijk 60 euri korting op mijn huidige energie nota als ik bij Eneco bleef en vier kaartjes voor de dierentuin Blijdorp.
Mijn nieuwe contract bij Eneco gaat in op 1/1/2013 voor zowel gas als elektra.
Reputatie 3
Badge
Variabel daald in januari 2013 maar daarover was veel verontwaardiging door mensen die net een contract vast aangingen. Maar in juli zouden ze ook kunnen stijgen weer. Het is dus altijd afwachten was het wordt.
Volgens mijn eigen archief is de variabele prijs de afgelopen drie jaar ook wel eens gedaald. Maar over de volledige drie jaar kwam ik toch goedkoper uit. Het lijkt wel beleggen..... Resultaten behaald in het veleden bieden geen garantie voor de toekomst 🆒
Bedankt voor de reakties. Nu kom ik er helemaal niet meer uit. Van veilingen tot aantrekkelijke contracten, het gaat toch nog wel over gas en elektra? Wat nu, gewoon even laten bezinken? Maar gaat dan de prijs ondertussen niet omhoog?
Wie helpt me kiezen? Eneco wellicht?
Zaterdag december
Reputatie 3
Badge
Bel maandag Eneco die zullen aan de hand van verbruik (afgelopen jaren) en je persoonlijke situatie een aantal suggesties doen. Tussen variabel en vast zit een verschil zoals de woorden al zeggen maar ook zijn er verschillen in overige kosten bij beide contracten. Maar misschien vergis ik me hoor. Als je belt kunnen ze je de voor en nadelen benoemen op jou huidige situatie. Maar goed variabel nemen is altijd een gok. Prijzen dalen of stijgen en wij kunnen dat niet zien van te voren.
Bedankt voor het meedenken.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo ramermaj,

Als je het fijn vindt, nemen we telefonisch contact met je op om je te helpen met een eerlijke vergelijking.

Groet,
Mike
Hallo ramermaj,

Als je het fijn vindt, nemen we telefonisch contact met je op om je te helpen met een eerlijke vergelijking.

Groet,
Mike

Ok zie antwoord op mail
Reputatie 4
Badge +1
Super, we bellen je even op! Laat je hier weten wat er uit het gesprek komt?

Groet,
Mike
Super, we bellen je even op! Laat je hier weten wat er uit het gesprek komt?

Groet,
Mike

Ben overeengekomen te wachten op aanbod van een nieuwe 3 jaren termijn ingaand 1 juli 2013. Afwachten dus wat de tarieven dan zijn. Heb hier wel vertrouwen in.
Initiatief ligt nu bij Eneco ( aanbod 3-jarig contract).

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen