ENERGIEREKENING BIZAR HOOG | Eneco Community
vraag

ENERGIEREKENING BIZAR HOOG

BESTE ENECO,

OMDAT IK VERWACHTTE DAT IK OP MIJN JAARNOTA GELD TERUG ZOU KRIJGEN GING IK VANDAAG KIJKEN HOEVEEL.
TOT MIJN VERBAZING ZIE IK DAT IK MOET BIJBETALEN. RUIM 400 EURO!

NU WOON IK SAMEN MET MIJN VRIEND IN EEN FLAT IN ROTTERDAM, WAAR WIJ GEBRUIK MAKEN VAN STADSVERWARMING.
DE VERWARMING IN DE WOONKAMER IS AL SINDS VERHUIZING STUK, HIER ZIJN WE PAS ACHTER GEKOMEN, OMDAT WIJ ZELF BIJNA NOOIT DE VERWARMING AAN HEBBEN MAAR VISITE HET KOUD VOND.

WE HEBBEN ENKEL DE DOUCHEVERWARMING WELEENS AAN (ALLEEN S'OCHTENDS) EN DE SLAAPKAMER VERWARMING OP STANDJE 7 VAN DE 9. DEZE ZETTEN WE ROND 9 UUR AAN EN ALS IK UIT BED KOM, ROND 7 UUR SOCHTENDS DOE IK HEM WEER UIT.

VERDER HEBBEN WE EEN GANGVERWARMING (ENKELE KEER AAN GEHAD OM TOCH DE WOONKAMER VOOR VISITE TE VERWARMEN) EN EEN VERWARMING IN EEN LOGEERKAMER, MISSCHIEN 5 KEER AANGESTAAN.

NU IS HET ZO DAT WIJ IN JANUARI DE SLEUTELS HEBBEN GEKREGEN, MAAR ONZE VERBOUWING HEEFT ZEKER 5 MAANDEN GEDUURD.

WIJ DOUCHEN 1X PER DAG, OMDAT WE VEEL SPORTEN DOUCHEN WE S'AVONDS OP DE SPORTSCHOOL.

DUS HOE KAN HET DAT WIJ MET EEN MAANDBEDRAG VAN 71EURO NIET UITKOMEN. EN NU 105EURO PER MAAND MOETEN BETALEN.

WE HEBBEN EEN KLEINE FLAT, GEEN HOEKWONING.

GROETJES, ROXANNE

11 Reacties

Hoi Roxanne,

Het is niet raadzaam alle zinnen in Hoofdletters te plaatsen.
Dat komt schreeuwerig over en is nergens voor nodig. Op het hele forum zie je dat dan ook niet!

Je topic wordt echt wel gelezen hoor..............

Als je dus een hoge jaarnota krijgt, dan wordt het tijd dat je je standen gaat monitoren, zodat je inzicht krijgt in je verbruik.
Standje zoveel, zegt niet zoveel, wel als je daar een temperatuur aankoppelt, dat maakt meedenken een stuk makkelijker.

Heb je ook al eens jouw verbruik met de buren vergeleken?
Dat geeft vaak een goed inzicht.
Brandje wrote:

Hoi Roxanne,

Het is niet raadzaam alle zinnen in Hoofdletters te plaatsen.
Dat komt schreeuwerig over en is nergens voor nodig. Op het hele forum zie je dat dan ook niet!

Je topic wordt echt wel gelezen hoor..............

Als je dus een hoge jaarnota krijgt, dan wordt het tijd dat je je standen gaat monitoren, zodat je inzicht krijgt in je verbruik.
Standje zoveel, zegt niet zoveel, wel als je daar een temperatuur aankoppelt, dat maakt meedenken een stuk makkelijker.

Heb je ook al eens jouw verbruik met de buren vergeleken?
Dat geeft vaak een goed inzicht.

Sorry! Dacht inderdaad zo valt het wat beter op haha
Oké. Om op te vallen is dat zinloos.
Er wordt altijd gereageerd.
Maar heb je ook nagedacht over m'n voorstel?
Want je hebt uiteraard een eigen verantwoordelijkheid om je verbruik in kaart te brengen.

Als je bv wekelijks/maandelijks de standen bijhoudt kan je wellicht zichtbaar maken of het aan je eigen stookgedrag ligt of dat bv de meter van je stadsverwarming defect is.
Op het forum vind je daar ook een voorbeeld van.
Reputatie 3
Badge
Je hebt stadsverwarming. Qua vaste lasten is dat een relatief dure oplossing. Ik zou zeker zoals Ton aangeeft eerst eens kijken wat je verbruik nu precies is, en welk deel van de rekening de vaste kosten zijn.
Jammer dat Roxanne verder niet reageert.
Of zijn er verder geen tips meer nodig??
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Roxanne,

Dank voor jouw bericht. Net als de forumleden die reageren op dit topic, wachten we je verdere reactie af. Hoewel het al gemeld is; het is niet de bedoeling dat je het gehele bericht in hoofdletters plaatst. Alle berichten die hier worden geplaatst, worden door ons gelezen. Ook is het niet conform de huisregels om uitsluitend hoofdletters te gebruiken :)

We wachten je reactie nog even af.

Groet,
Mike, Eneco
Beste mensen,sorry ,maar ik heb t idee dat er over bepaalde zaken makkelijk gepraat word.En als er geen oplossing gevonden kan worden de vraagsteller gebombardeerd word met...een beetje DOM.Wij hebben een afrekening gehad plus 720 euro overgebruik.Blijkt dat we dit in Juni verbruikt hebben.We hebben contact gehad met hele afdelingen.Van laag naar hoog.Als we onze meter getoetst wilden hebben moesten we dit zelf betalen ongeveer 400 tot 600euro als er niks gevonden werd.Eerst werd er een klep verwisseld die niet goed was.Werd later gezegd dat dit gedaan was om mijn vrouw gerust te stellen.Toen werd er een warmteregelaar vervangen want de meters gaven te lang aan dat er warmte verbruikt werd.Daarna werd er weer getest want warm water werd niet heet.Bleek dat er weer iets vervangen moest worden waardoor de monteur besloot dat de hele warmteunit moest vervangen worden.Toch volhouden door bepaalde mensen bij eneco dat er niks aan de hand is en dat onze mails zo de prullenbak in gaan als wij hier verder over willen corresponderen. En een compensatie is kansloos.Er werd ook gezegd dat er na die drie keer, geen monteur bij ons was langs geweest.Met andere woorden wij verzonnen dit alles.We letten goed op wat we verbruiken tussen de 24 en 26GJ/jaar.En in JUNI was gebleken dat er 11Gj was verbruikt.Normaal 1 of 2GJ/maand.We hebben stadsverwarming.Alvast bedankt voor jullie quote.
Ellen wrote:

Beste mensen,sorry ,maar ik heb t idee dat er over bepaalde zaken makkelijk gepraat word.En als er geen oplossing gevonden kan worden de vraagsteller gebombardeerd word met...een beetje DOM.Wij hebben een afrekening gehad plus 720 euro overgebruik.Blijkt dat we dit in Juni verbruikt hebben.We hebben contact gehad met hele afdelingen.Van laag naar hoog.Als we onze meter getoetst wilden hebben moesten we dit zelf betalen ongeveer 400 tot 600euro als er niks gevonden werd.Eerst werd er een klep verwisseld die niet goed was.Werd later gezegd dat dit gedaan was om mijn vrouw gerust te stellen.Toen werd er een warmteregelaar vervangen want de meters gaven te lang aan dat er warmte verbruikt werd.Daarna werd er weer getest want warm water werd niet heet.Bleek dat er weer iets vervangen moest worden waardoor de monteur besloot dat de hele warmteunit moest vervangen worden.Toch volhouden door bepaalde mensen bij eneco dat er niks aan de hand is en dat onze mails zo de prullenbak in gaan als wij hier verder over willen corresponderen. En een compensatie is kansloos.Er werd ook gezegd dat er na die drie keer, geen monteur bij ons was langs geweest.Met andere woorden wij verzonnen dit alles.We letten goed op wat we verbruiken tussen de 24 en 26GJ/jaar.En in JUNI was gebleken dat er 11Gj was verbruikt.Normaal 1 of 2GJ/maand.We hebben stadsverwarming.Alvast bedankt voor jullie quote.

Makkelijk gepraat? Hier? Geef eens een voorbeeld!
Heb je de afgelopen periode je standen bv wekelijks of maandelijks gemonitord, zodat je een prima kijk op je verbruik hebt?
De "hele zaak" is vervangen, wanneer is dat gebeurt? Heb je sinds die tijd een teruggang in verbruik geconstateerd?
Als Eneco de Emails in de prullenbak gooit; is de conversatie dan wellicht niet netjes gedaan? Of wil je het onderste uit de kan hebben?
Heb je jouw verbruik met de buren vergeleken?

Ook vertel je niet wat je met deze reactie wil; je geeft slechts een opsomming van feiten..............
Beste Mijnh.Brandje.Ik ben hier nog nooit geweest.Ik kan niet schrijven over wat er hier gebeurd.Ik las alleen de kop van een bericht en plaatste mijn opsomming van feiten ,dus hoe het tot nu toe is verlopen tussen ons en eneco.De vraag is wat ik nog kan doen dat dit toch nog een eerlijk verloop krijgt.Alles wat U aangeeft heb ik al gedaan.Als u niet alleen had geprobeert het op te nemen voor eneco had u dit ook wel begrepen.Dit is geen aanval op eneco in zijn totaal maar soms krijg je mensen aan de lijn die zich op een dusdanige manier willen profileren alsof de wereld om hun draait.U heeft dus geen richting voor mij mijnh.Brandje!.IK vind t onbeschoft wat ons overkomen is. Als eneco de emails in de prullenbak gooit is de conversatie wellicht niet netjes gedaan?.Jawel.Maar men ging er al vanuit dat er niemand bij ons was geweest zonder onderzoek te plegen.Mails op te zoeken.Jammer dat u zich aangevallen voelde.Onderste uit de kan?.Wat moet er nog meer naar boven komen om te bewijzen dat dit een geval is van ...pech gehad !.Jullie hebben al betaald en terug storten is geen optie.Ik dank u mijnh.Brandje, gastheer van eneco.
Reputatie 4
Badge
Dag Ellen,

Zoals in het andere topic aangegeven breng ik je onvrede over aan mijn collega van de Klachtenafdeling. Zij is hier immers uitgebreid mee bezig geweest.

Groet Martijn
Reputatie 3
Badge
Ellen wrote:

Ik dank u mijnh.Brandje, gastheer van eneco.

Beste Ellen,

Ton is gewoon een klant van Eneco, zoals de meeste gasten dat hier zijn (ik ook dus). Wat hij bedoelde is dat je een goed dossier op moet bouwen, want dan sta je sterker in een conflict als dit.

Eigenlijk zou iedereen dat trouwens moeten doen, zelfs als je nu nog geen probleem hebt kan het helpen als je precies weet wat wanneer fout ging. Dat helpt over het algemeen uitstekend in de onderhandelingen met de leverancier.

Ik snap dat je nu niet blij bent, maar probeer kalm te blijven en concentreer je op datgene wat je wilt, plus waarom je het wilt. Een warmteverbruik dat overeenkomt met ruim 300m3 gas in Juni is belachelijk, en uiteindelijk komt iemand aan de andere kant van de lijn daar heus wel achter.

Laat ons ook weten hoe het allemaal loopt, het best begin je daarvoor een eigen topic.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen