Eneco zakelijk voordeliger dan particulier? | Eneco Community
vraag

Eneco zakelijk voordeliger dan particulier?

• 1 november 2012
  • 1 reactie
  • 4045 Bekeken

Beste Eneco, wij hebben sinds enige jaren een bedrijf aan huis (ingeschreven bij de kamer van koophandel). Is het voor ons aantrekkelijk om over te stappen op een zakelijk contract?
Graag hoor ik van u.
Irene ( vanroooij-edse.nl)

1 Reactie

Reputatie 5
Badge +3
Hallo Irene,

Welkom op ons forum. Je hebt momenteel een particulier contract met variabele leveringstarieven. Je kunt ook kiezen voor een Garantieprijsovereenkomst waarbij je de tarieven voor 1,2,3 of 5 jaar vastzet. Zakelijke tarieven zijn, behalve van het 1-jarige contract, gelijk aan particuliere tarieven. Alleen een 1-jarig contract heeft voor ondernemers iets lagere tarieven. Als je graag een contract houdt voor onbepaalde tijd of liever kiest voor een contract langer dan 1 jaar, maakt het dus financieel gezien niet uit of je een zakelijk contract aangaat of het huidige contract behoudt.

Om een voorbeeld te geven, bij een 1-jarig zakelijk contract is elektriciteit laagtarief 0,05769 en normaaltarief 0,07347, tegenover een laagtarief van 0,05917 en normaaltarief van 0,07496 voor een 1-jarig particulier contract. Bij een zakelijk contract is het tarief voor gas 0,6347, tegenover 0,6385 bij een particulier 1-jarig contract (gasregio 3). Alle zakelijke tarieven zijn te vinden op de zakelijke website.

Weet je zo genoeg? Als je er meer over wilt weten, hoor ik graag van je!

Groet, Kelly

Ps: ik heb de titel van je bericht aangepast, zodat andere leden snel zien waar je vraag over gaat.

Reageer