Einde kontrakt. | Eneco Community

Einde kontrakt.

Badge
Mijn kontrakt met vaste prijzen loopt eind juni 2014 af.
Vandaag lag er een brief van Eneco in de bus met een voorstel voor een nieuw driejarig kontrakt.
Toen ik die prijzen zag, begreep ik niet hoe iemand die voorstellen met droge ogen in de evelop heeft kunnen schuiven.
Ik heb tot nu toe een keer de fout gemaakt om een driejarig kontrakt af te sluiten en dat doe ik absoluut nooit weer.
Als ik op een vergelijkingsite de prijzen van mijn oude leverancier bekijk, dan zie dat die leverancier gas 3% voordeliger aanbied, stroom 4,5% en vastrecht 12% en een bonus voor nieuwe klanten van E 100,-
Kortom E 212,- voordeliger dan mijn huidige kontrakt en E 168,- voordeliger dan het nieuwe aangeboden kontrakt.

36 Reacties

Hoi Jan,

Hij is het waarschijnlijk zat en gaat nu in deze maand overstappen en anders is ie echt niet meer geloofwaardig...................
Reputatie 5
Badge +3
jandebehanger wrote:

Brandje wrote:

Hij zou op 1 januari dit jaar ook al weg gaan.

Je bent weer aardig aan het fantaseren!

Brandje wrote:

Let maar op straks als het juli/augustus is zit ie nog gewoon bij Eneco met een nieuw contract.

Dacht het niet, ik kan nu weg zonder boete en dan ga ik voor de € 100 bonus.

Beste Jan,

Ik lees dat je afgeschermde telefoonnummers voor 17u niet opneemt. Voor een vrijblijvende prijsvergelijking of een persoonlijk aanbod kun je ons ook altijd zelf bellen op het gratis telefoonnummer 0800-5503550. We hopen dat we je via die weg verder kunnen helpen. Mocht je dan alsnog besluiten om over te stappen, is dat natuurlijk je goed recht, maar we hopen dat we de gelegenheid krijgen om je aan aanbod te doen.

Groet, Kelly
Badge
Kelly wrote:

Ik lees dat je afgeschermde telefoonnummers voor 17u niet opneemt.

Inderdaad, een principe die mij vast nog wel een keer duur komt te staan.

Kelly wrote:

Voor een vrijblijvende prijsvergelijking of een persoonlijk aanbod kun je ons ook altijd zelf bellen op het gratis telefoonnummer 0800-5503550. We hopen dat we je via die weg verder kunnen helpen.

Men heeft er voor gekozen om de data van de jaar opname en einde kontrakt niet synchroon te laten lopen.
Dit heeft voor mij de consequentie dat bij kontraktverlenging ik misschien bijna 700 kWh aan zonnestroom verlies.
Ik ga dus voor een eindafrekening vanaf 010714 of 010814.

Kelly wrote:

Mocht je dan alsnog besluiten om over te stappen, is dat natuurlijk je goed recht, maar we hopen dat we de gelegenheid krijgen om je aan aanbod te doen.

Tsja, ik ga voor een eindafrekening vanaf 010714 of 010814, wat bij kontraktverlenging van Eneco niet mogelijk is en dan houdt het gewoon op.
Als ik dan aanbiedingen krijg voor 3 jarige kontrakten met vaste prijzen in een markt van dalende prijzen.
Tsja....
Reputatie 7
Badge +7
ik ben benieuwd hoe deze soap afloopt
we zullen het weten na 01-07-14 of 01-08-14:8
Reputatie 6
Badge +1
Ik zal wel even voor de grote boze wolf spelen ;)

[quote=jvdl]
jandebehanger wrote:

Brandje wrote:

Hij zou op 1 januari dit jaar ook al weg gaan. (dit klopt als een zwerende vinger) 🙂

Je bent weer aardig aan het fantaseren! ( wie fantaseerd hier)

Ik zit dit draadje even te volgen, maar 9 maanden geleden opende je een topic met daarin het volgende uitspraken:

jandebehanger wrote:

Dit was een 3 jarig kontrakt en ik ben van plan om nooit weer 3 jarige kontrakten af te sluiten. 

En in het zelfde bericht:

jandebehanger wrote:

Zo ergens begin januari 2014 de stekker uit dit kontrakt trekken.
Met een eenmalige welkom bonus van €85 en een gasprijs van €0,60 ipv  €0,65, lijkt dit mij een besparing op te leveren van bijna de helft van mijn zonnestroomproduktie. 

Dus ik denk dat de vraagstelling "Wie fantaseert hier" wel duidelijk is. Ook snap je nu dat er bij sommige uitspraken :? worden gezet. Nietemin, was je stelling nu helder, maar dat was 9 maanden net zo helder

Mijn gevoel, naar aanleiding van al je berichten de laatste tijd ( al zit je misschien op mijn commentaar niet te wachten)
Je wilt eigenlijk niet weg, maar wil met zo min mogelijke ,eigen handelen,het onderste uit de spreekwoordelijke kan krijgen, met de uitspraak weggaan als een vorm van "pressiemiddel". Maar op een gegeven moment is het onderste bereikt, en krijg je de deksel op je neus.
Je mag energie van Eneco afnemen, maar je hoeft het niet. Je bent vrij om te gaan en te staan waar je wilt. Maar als Eneco niet met je kan overleggen, of jij wilt hun niet bellen, houd het in mijn optiek snel op, maar dan moet er ook niet gez******verd worden, want 9 maanden geleden is dezelfde discussie ontstaan als nu.

Ik zie je tegenreactie hier wel verschijnen. Anders zou het me erg verbazen, als je het een keer met een tegen reactie eens bent🆒
Je slaat de spijker op z'n kop Jürgen!
Zoals ik ook al verwachtte zal je zien in juli/augustus zit ie nog gewoon bij Eneco.
In ieder geval heeft ie nu een mooie avatar!
Reputatie 6
Badge +1
We wachten wel af, en wat zijn reactie zal zijn. Het zal me echt verbazen als hij niet reageerd,
Reputatie 6
Badge +1
Verbazing is groot:P Geen tegen reactie:? Fijn🆒
Reputatie 7
Badge +7
🆒
denk dat i het deksel op z,n neus heeft gekregen 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Brandje wrote:

Hoi Jan,

Hij is het waarschijnlijk zat en gaat nu in deze maand overstappen en anders is ie echt niet meer geloofwaardig...................

hij was bij mij al een jaar niet geloofwaardig Ton :8
Reputatie 6
Badge +1
Brandje wrote:

Hoi Jan,

Het is jammer voor Eneco een klant te verliezen, maar hij mag gaan en staan waar hij wil
Badge
Weer terug met een goed kontrakt en een vette starters bonus!
jandebehanger wrote:

Dus Chreenchoice is duurder dan Eneco:8 of heb je ons advies opgevolgd en switch je elk jaar opnieuw.

Zelf zit ik nu al heel wat jaartjes bij eneco en heb van de week opnieuw verlengd door goed aan te geven wat je wenst , wat het je gaat kosten en wat de extra bonusen zijn die ik kan krijgen. Maar goed nu val ik in herhaling van wat ik eerder in het topic aangaf.

In iedergeval weer welkom
Badge
mpleizr wrote:

jandebehanger wrote:

Dus Chreenchoice is duurder dan Eneco:8 of heb je ons advies opgevolgd en switch je elk jaar opnieuw.

Nee, ik ben niet naar Chreenchoice gegaan, meer omdat het enige milieu wat mij interesseerd is het milieu in mijn portemonnaie.
De eerste overstap was naar Essent, Essent is kwa administatie en klantenservice absoluut een aanrader.
Klagen over het mis lopen van 42 kWh op de eindstand en dan gewoon € 8,- beuren, gewoon helemaal super.
Na Essent kwam NUON met een vette bonus van € 145.
Nuon wilde niet wachten tot het afscheid en kwam 3 week voortijd met de de vraag om standen.
Pfff, daar kwam een jaar opgave met alleen gas zonder de energiebelastingteruggave, vervolgens de eerste eindopgave.
Ik zou iets van richting € 300,- moeten betalen.
Vervolgens kwam er de 2e jaaropgave, nu ga ik € 94,- terug beuren.
Positief was wel dat die teruggeleverde stroom 331 kWh, werkelijk hemelschreidend zonde, ik had nog liever een verspillende vlamboog getrokken, een € 0,07 excl. btw (= bijna € 0,084) opleverde.
Ik had zelf een berekening gemaakt, ik denk dat ik er € 15,- bijin schiet.
'T zonde maar als ik de uren schat om het terug te halen, dan ga ik met dit weer liever trainen op de racefiets.
Het voorschot van € 125 kwam aardig overeen met mijn gasgebruik.
NUON was eenmaal, ze moeten al met een hele scherpe aanbieding komen, maar liever nooit weer.
mpleizr wrote:

Zelf zit ik nu al heel wat jaartjes bij eneco en heb van de week opnieuw verlengd door goed aan te geven wat je wenst , wat het je gaat kosten en wat de extra bonusen zijn die ik kan krijgen. Maar goed nu val ik in herhaling van wat ik eerder in het topic aangaf.

In iedergeval weer welkom

Mijn bonus is dit kontrakt € 325, de gasprijs is boven gemiddeld, dat geeft inspiratie om zuinig te stoken en de stroomprijs boeit niet.
Mijn huidige voorschot is gesteld op € 134,- , veel te hoog.
Ik denk dat ik nog voor het einde van jaar het voorschot nog fors ga verhogen, na nieuwjaar weer fors verlagen en dat is dan weer gunstig voor die Zalm vermogensbelasting.
Gewoon ff rekenen dat ik dit jaar gewoon ook de rekening van Eneco voor volgend jaar ook al dit jaar betaal.
Ik hou mij standen per dag bij, opdat ik weet waar ik aan toe ben.
Badge
Ha!
Kreeg ik gisteren bericht dat mijn startersbonus van €162,50 per produkt, zegge een €325, op 28 oktober 2016 uitbetaald gaat worden.
Geweldig!
Ik had die uitbetaling van die vette startersbonus pas met de jaar/eind afrekening zo ergens mei/juni 2016 verwacht.
Reputatie 2
Badge +1
mpleizr wrote:

Ja essent he 😉 dan zijn ze in een jaar 10 euro gedaald in hun vastrecht. Laat ik nou daar weg zijn gegaan door dat ik als stokoude jan de behanger en na 14 jaar geen fatsoenlijke aanbieding kreeg.

Als je het goed wil doen dan zou je elk jaar moeten overstappen om weer op je rekening te besparen

Hopelijk kun je daar wel je zonnestroom kwijt

Ik ben -omdat ik zeer ontevreden ben over Stadswarmte van Eneco- ook overgestapt naar Essent voor stroom en het was een win/win situatie. Vastrecht was lager en de energieprijs was ook een fractie lager...

Aangezien ik gegijzeld wordt door Eneco als we het over warmte hebben, krijg ik uberhaupt nooit een aanbieding of refund van Eneco.
Badge
jandebehanger wrote:

Mijn huidige voorschot is gesteld op € 134,- , veel te hoog.
Ik denk dat ik nog voor het einde van jaar het voorschot nog fors ga verhogen, na nieuwjaar weer fors verlagen en dat is dan weer gunstig voor die Zalm vermogensbelasting.
Gewoon ff rekenen dat ik dit jaar gewoon ook de rekening van Eneco voor volgend jaar ook al dit jaar betaal.
Ik hou mij standen per dag bij, opdat ik weet waar ik aan toe ben.

Nu heb ik mijn voorschot de laatste 2 maand verhoogd naar €400, want dat scheelt weer wat vermogens heffing.
Wat schetst mijn verbazing?
Ik kan niet eens terug naar het oude bedrag van €134, echter maar tot €143.
Ik had meer ideëen om het voorschot te verlagen naar €11, want met 2x €400 heb ik mijn gasverbruik, netwerkbeheer tot het afscheid bij Eneco op z'n laatst 1 juni 2017 wel betaald.
Als ik het contract bekijk dan kan ik misschien wel na 10 maand op 1 april afscheid nemen, is voor mij natuurlijk wel afhankelijk of ik het red met de produktie van de zonnepanelen en het stroom verbruik.
Volgens energiemanageronline.nl sta ik over 365 dagen in de plus met 384 kWh.
Dat wordt rekenen en prognoses maken, maw gewoon gokken van krijg ik een zonnige maart of niet.
Reputatie 7
Badge +6
@Jandebehanger,

Goed bezig zeg met al jouw berekeningen en betalingen. Als ik wat voor je kan doen met het verlagen van het termijnbedrag, dan verneem ik het graag. Online zit er een 'beveiliging' op het te verhogen/verlagen termijnbedrag. Maar wij kunnen wel het bedrag aanpassen naar jouw wensen, dus dan weet je dat!
Badge
Danielle wrote:

Maar wij kunnen wel het bedrag aanpassen naar jouw wensen, dus dan weet je dat!

Doe dan mij maar het termijnbedrag van €11!
Danielle wrote:

Goed bezig zeg met al jouw berekeningen en betalingen.

Ik lees hier verhalen van mensen die enorme bedragen moeten betalen na de jaar afrekening.
Ik zou er van balen als het mij overkomt.
Met 2 grote termijnbedragen voorkom ik dat die geldkloppers in Den Haag mij 1,2% afnemen.
Reputatie 7
Badge +6
@Jandebehanger,

Het termijnbedrag heb ik aangepast naar €11. We vertrouwen wel op jouw berekeningen hè, niet dat je boos wordt mocht het zo zijn dat je bij moet betalen op de jaarnota.. 😉 Maar dat heb je goed in de hand zo te vernemen!
@jandebehanger,

Vergis je niet in dit soort prijzen op vergelijkingssites. mijn moeder heeft dit een jaar geleden ook gedaan en is echt niet goedkoper uit. Vele kleine lettertjes.

Zelf ben ik een jaar geleden overgegaan naar eneco. Heb ze destijds een voorstel gedaan wat ik wou en of ze me dat voor konden rekenen. Ik was toen op maandbasis ruim 22 euries minder kwijt.

Nu een jaar later heb ik ze opnieuw een voorstel gedaan met wat eneco op dit moment levert. Bij narekening en iets hogere tarieven (ja je leest het goed) bespaar ik met het nieuwe contract straks opnieuw weer enkele euros op maandbasis Dit gaat ook op als ik kies voor overstap via een vergelijkingssite.

Nou ben ik een man van cijfertjes en reken echt alles na :?

Zou zeggen als je nu tevreden ben, pak de telefoon en ga onderhandelen.
Badge
mpleizr wrote:

Vergis je niet in dit soort prijzen op vergelijkingssites. mijn moeder heeft dit een jaar geleden ook gedaan en is echt niet goedkoper uit.

Ik kreeg nu tot 2x toe een verlenging met een 3 jarig kontrakt aangeboden.
In zo'n 3 jarig kontrakt ben ik een keer ingetuind en dat wil ik nu niet meer.

mpleizr wrote:

Nou ben ik een man van cijfertjes en reken echt alles na :?

Zou zeggen als je nu tevreden ben, pak de telefoon en ga onderhandelen.

Ik ben inderdaad aan het rekenen en als ik zie dat met het termijnbedrag geen enkele rekening is gehouden met de produktie van mijn zonnepanelen, dan denk ik dat ik voor de €100 bonus ga.
In het termijnbedrag moet ik voorschieten voor een jaarlijks gebruik van 640 kWh, terwijl er misschien wel 200 tot 300 kWh gaat overschieten. (elektrische waterkoker, kleine airco op de slaapkamer?)
Bovendien wil ik nog wat terug beuren voor de teveel betaalde elektriciteit.
Reputatie 7
Badge +7
jdbh zou zowat een jaar geleden al overstappen maar is nog steeds niet weg bij Eneco
???

btw.
al ben ik er ook wel in getuin,t met een 3 jarig contract.
over 2 jaar komt boontje toch om z,n loontje.
en zal er een heeeel goed voorstel moeten komen van Eneco
Reputatie 4
Badge +1
Hallo jandebehanger,

Vindt je het goed als we je even bellen hierover? Dan bespreken we graag de verschillende met je. Dit is natuurlijk geheel vrijblijvend :)

Groet,
Mike, Eneco
Badge
Mike wrote:

Vindt je het goed als we je even bellen hierover? Dan bespreken we graag de verschillende met je. Dit is natuurlijk geheel vrijblijvend :)

Je mag mij best bellen, maar voor 17.00 pak ik geen afgeschermde nummers op.
Je mag best de verschillende met mij bespreken, maar ik weet dat linksom of rechtsom dat er voor mijn huidig kontrakt vanaf 1 juli of 1 augustus de eindafrekening opgemaakt gaat worden.
E.a. is afhankelijk van het aantal zonne uren in mei en juni en de aanbiedingen op https://www.consumentenbond.nl/energie/overstapservice-energie/
Ik ga voor de € 2,- vastrecht, gasprijs € 0,61 en wat de elektriciteit kost boeit mij niet en kontrakten van meer dan 1 jaar zijn helemaal onbespreekbaar.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen