Einde eerste jaar contract, hoe te vergeljken? | Eneco Community

Einde eerste jaar contract, hoe te vergeljken?

• 1 oktober 2012
  • 2 reacties
  • 712 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Hi,

Ik heb verleden jaar begin augustus een apartement gekocht en heb mij gelijk aangemeld bij Eneco, omdat voor mij Eneco een begrip is als ik over energie praat !
Nu is het eerste jaar voorbij, maar vreemd genoeg kan Eneco mij geen jaar overzicht presenteren, want deze wordt pas opgesteld eind oktober....
Dit betekend dus dat ik op dit moment niet eens weet wat ik daadwerkelijk heb verbruikt in het afgelopen jaar (qua kosten op rekening Eneco bedoel ik dan, meterstanden kan ik zelf uitrekenen) dit betekend echter dat ik geen zekerheid heb over mijn situatie bij Eneco en/of ik misschien wel beter af ben bij een concurrent of misschien juist niet....
Uiteraard heeft Eneco mij gebeld dat ik mijn contract moet gaan verlengen en heb ik hun meerdere malen gebeld met de vraag hoe dit op te lossen en dat ik niets wil van Eneco zolang ik van Eneco GEEN antwoord heb op deze vraag...
Vreemd genoeg weet Eneco zich ook geen raad met mijn opmerking als ik hun dan vraag om een oplossing tot de tijd dat er WEL een jaar overzicht is opgesteld, zonder dat ik direkt weer vast kom te zitten aan een 1 of 3 jarig contract e.d.
Ik ben diep teleurgesteld in deze reaktie en handeling van een groot concern als Eneco !

Heeft iemand hierover een idee wat ik hiermee kan doen ?

m.vr.gr.
een (ex-)Eneco klant

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo iTAZ,

Welkom op het Eneco Forum. Ik vind het jammer om te lezen dat je teleurgesteld bent in ons. Graag leg ik je uit dat iedereen bij jou in het appartementencomplex de jaarnota eind oktober ontvangt. Dit is de vaste datum in jouw postcodegebied. Dat je de jaarnota pas ontvangt nadat je contract is verlopen, betekent niet dat je geen duidelijke vergelijking kunt maken. Je kunt, zoals je zelf aangeeft, ook aan de meterstanden zien wat je tot nu toe hebt verbruikt. Als je een reële vergelijking wilt maken op basis van prijs, kun je de leveringstarieven vergelijken. Je kunt leveringstarieven van je huidige contract of van ons nieuwe aanbod, vergelijken met de leveringstarieven van de concurrent. De uiteindelijke kosten op de jaarnota zijn afhankelijk van je verbruik en de afgesproken leveringstarieven.

Bij de meeste klanten loopt de contractperiode niet gelijk aan de periode van de jaarnota. Juist omdat prijsvergelijkingen kunnen worden gemaakt op basis van leveringstarieven, is dit dus geen punt.

We vinden het vervelend om te lezen dat je overweegt over te stappen. Als je hulp wilt bij een eerlijke vergelijking, kijken we graag met je mee. Je kunt ons dan bellen via het gratis nummer 0800 – 550 3 550 (maandag t/m vrijdag van 08:00-20:00 uur).

Groet,
Mike
Reputatie 3
Badge
Was het niet mogelijk om na je contractperiode van 1 jaar een (abbonement) te nemen die maandelijks opzegbaar is? Niet dat dit heel veel aan de situatie veranderd, maar ik vergelijk het met een tel abbonement. Als ik weet dat mijn contract afloopt (afgezien van het gebruik) kan ik prijzen gaan vergelijken. Door de meterstanden op te nemen heb je een aardig beeld hoeveel je verbruikt hebt en wat het kost en welke aanbieder(s) je kunt kiezen.

Je hebt nu na een jaar je beginstand en je huidige stand en het verschil daartussen is je verbruik. Laat je met die cijfers informeren over de kosten bij eneco en bij overige aanbieders.

Reageer