Eindafrekening | Eneco Community
beantwoord

Eindafrekening

• 23 juni 2017
  • 3 reacties
  • 420 Bekeken

Ik ben het niet eens net de eindafrekening van het gas. Ondanks dat ik nauwelijks gas heb gebruikt geeft de slimme meter aan dat ik ruim 1000 m3 gas heb verbruikt. De medewerker aan de telefoon heeft me verwezen naar de verhuurder. Deze zegt niets te kunnen doen.
Ik krijg sterk een gevoel van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
Wat kunnen jullie nog meer voor mij betekenen?
Ik ga in ieder geval ook contact leggen met Radar.
icon

Beste antwoord door Danielle 23 juni 2017, 15:34

@I.M.M. de Vos-Alberts,

Jammer dat je doorverwezen bent! 1000 m3 gas ligt onder het gemiddeld,e waardoor ik mij afvraag waarom dit veel is voor je? Wat was jouw verbruik op de vorige jaarnota? Die heb ik niet inzichtelijk omdat je sinds een jaar klant bent. Daarnaast lijkt het niet aan de meter te liggen omdat die niet zo oud is. Je kunt op afstand de meterstanden in de gaten houden om je meer inzicht te geven wanneer je het precies verbruikt. Mogelijk heb je doorgaans de verwarming een half uurtje of uurtje langer aan gehad per koude winteravond, dat kan ook het verschil al maken. Je kunt voor jezelf nagaan hoe het meerverbruik komt, aangezien ik bijna zeker weet dat het niet aan de meter ligt.
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hoe weet je dat je weinig gas hebt gebruikt? Als je denk dat de meter niet goed is kan je die laten keuren. Is er iets mis kost dit je niks, is de meter toch ok dan komt dit voor rekening van de netbeheerder.

Voor meer info zou je op de website van je netbeheerder kunnen kijken.
Ik ben het niet eens net de eindafrekening van het gas. Ondanks dat ik nauwelijks gas heb gebruikt geeft de slimme meter aan dat ik ruim 1000 m3 gas heb verbruikt. De medewerker aan de telefoon heeft me verwezen naar de verhuurder. Deze zegt niets te kunnen doen.
Ik krijg sterk een gevoel van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
Wat kunnen jullie nog meer voor mij betekenen?
Ik ga in ieder geval ook contact leggen met Radar.

Dus je hebt de standen van je eigen gasmeter vergeleken met de stand op je jaarnota?
Zijn die niet geschat?
Uiteraard staat de verhuurder hier totaal los van.

Heb je de afgelopen periode je standen gemonitord?
Zo niet begin daar meteen mee; je moet inzicht krijgen.
Pas dan weet je of je gasmeter wellicht defect is en zou je je Netbeheerder moeten inschakelen.
Reputatie 7
Badge +6
@I.M.M. de Vos-Alberts,

Jammer dat je doorverwezen bent! 1000 m3 gas ligt onder het gemiddeld,e waardoor ik mij afvraag waarom dit veel is voor je? Wat was jouw verbruik op de vorige jaarnota? Die heb ik niet inzichtelijk omdat je sinds een jaar klant bent. Daarnaast lijkt het niet aan de meter te liggen omdat die niet zo oud is. Je kunt op afstand de meterstanden in de gaten houden om je meer inzicht te geven wanneer je het precies verbruikt. Mogelijk heb je doorgaans de verwarming een half uurtje of uurtje langer aan gehad per koude winteravond, dat kan ook het verschil al maken. Je kunt voor jezelf nagaan hoe het meerverbruik komt, aangezien ik bijna zeker weet dat het niet aan de meter ligt.

Reageer