Dubbeltarief naar enkeltarief | Eneco Community
beantwoord

Dubbeltarief naar enkeltarief

• Ontdekker (level 5)
  • 1 reactie
Is overstappen van dubbeltarief naar enkeltarief rendabel voor mij?
Ik geloof dat ik overdag meer stroom verbruik dan tijdens het daltarief, maar dat weet ik niet zeker. Wasjes draaien en de vaatwasser draaien bij mij gewoon overdag.
icon

Beste antwoord door Folkert 16 november 2015, 15:03

Beste Dodo,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Eind oktober heb je voor het laatst de standen doorgegeven, toen verbruikte je iets meer tegen het nachttarief, dus een dubbel tarief is voordeliger voor je.
Wanneer je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Groet,

Folkert

Bekijk origineel

8 Reacties

Dan ben je vermoedelijk met dubbeltarief duurder uit.
De vuistregel is dat je meer dan 40% van je jaartotaal in de daluren moet verbruiken om het rendabel te laten zijn.

Heb je domme meters; plaats dan hier even je meterstanden; heb je slimme meters dan zou dat niet hoeven.

Een moderator kan dan een een snelle berekening (laten) maken.
Het omzetten kan hij/zij dan ook meteen voor je regelen.
Dank je wel, Brandje! Hoe kom ik in contact met een moderator?
Dodo wrote:

Dank je wel, Brandje! Hoe kom ik in contact met een moderator?

Graag gedaan.
Dat contact leg je gewoon hier in je eigen topic.
Morgen zal een moderator je vraag oppikken en samen met je tot een beslissing komen.

Even geduld nog!
Reputatie 7
Badge +6
Beste Dodo,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Eind oktober heb je voor het laatst de standen doorgegeven, toen verbruikte je iets meer tegen het nachttarief, dus een dubbel tarief is voordeliger voor je.
Wanneer je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Groet,

Folkert
Goedemiddag,

Wij maken op dit moment gebruik van dubbeltarief. Wij beperken het wassen en drogen tot het weekend.
Eigenlijk vinden we dit niet echt handig, en willen wij meer gaan wassen op maandag - vrijdag.
Wel gebruiken we nu meer daltarief dan normaal tarief. ( I : 55873, II : 63062 ).
( Omdat we meer in het weekend wassen/drogen )
Ik heb op donderdag ochtend kontakt gehad met de klantenservice met de vraag of ik over kan stappen op enkeltarief. De dame aan de telefoon meldde mij dat ik mij moest wenden tot de netbeheerder omdat Eneco hiervan afhankelijk is, en dus niets voor mij kan betekenen !
Ik zou een andere meter nodig hebben !
Terwijl ik in het forum lees dat e.e.a. gewoon geregeld kan worden.
Ik was dus niet echt tevreden met de klantenservice.
Kunt U langs deze weg mij wat beter helpen ?

Alvast bedankt !
Martin.
Reputatie 7
Badge +6
@M.R. Draijer,

Goed dat je hier een reactie hebt geplaatst. Het is inderdaad mogelijk om zonder contact te hebben met de netbeheerder het enkeltarief in orde te laten maken. Zonde dat het anders is doorgegeven! Wel is het zo dat Toon nog uit gaat van het dubbeltarief nadat we het hebben gewijzigd naar enkeltarief, omdat beide telwerken nog wel lopen en die kun je ook beiden gewoon doorgeven voor bijvoorbeeld de jaarnota. Administratief rekenen we je af op enkeltarief, dus dat kunnen we in orde maken.
Aan de hand van deze meterstanden heb ik het verzoek uitgezet om het aan te passen naar enkeltarief, zelf hoef je er niets meer voor te doen.
Weet je zo voldoende?
Bedankt Danielle voor je antwoord. Krijgen we hier nog een bevestiging van als e.e.a. geregeld is ?
Reputatie 7
Badge +6
@M.R. Draijer

Het is met de standen van 24-06-2016 gewijzigd naar enkeltarief. Dit is vandaag geregeld. Mocht je denken over een paar maanden dat je toch liever gebruik maakt van het dubbel tarief kunnen we dat weer omzetten wanneer je meterstanden voor ons hebt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen