Dalende energieprijzen per 1 januari 2013 | Eneco Community
beantwoord

Dalende energieprijzen per 1 januari 2013

Een goede dag

mijn vraag is::: ik heb vernomen dat de energie prijs volgend jaar naar beneden gaat
nu zijn er energie matschappijen die meegaan met de prijs naar beneden
ook voor klanten die een meerjarig kontrakt hebben hoe is dat met eneco
gesteld ?? doen die mee ? of houden ze je gewoon aan je kontrakt en moet
je gewoon de volle mep blijven betalen geduurende de tijd van je kontrakt.??

Vriendelijk Groeten JOHN
icon

Beste antwoord door sjonnieS 24 oktober 2012, 14:32

Je hebt een contract afgesloten en daar kan je niet onder uit. Mogelijk wel met een boete maar of dit dan voordeliger voor je is. Ik ben nu (dacht ik) 4 jaar klant en ben tevreden. Heb voor enkele tientjes winst geen zin om over te stappen.

Even een kleine reaktie:::  het was een vraag en ik ben geheel niet van plan over te stappen
heb ik een keer gedaan en is niet goed bevallen dus niet meer.

Bekijk origineel

13 Reacties

Reputatie 3
Badge
Je hebt een contract afgesloten en daar kan je niet onder uit. Mogelijk wel met een boete maar of dit dan voordeliger voor je is. Ik ben nu (dacht ik) 4 jaar klant en ben tevreden. Heb voor enkele tientjes winst geen zin om over te stappen.

Even een kleine reaktie:::  het was een vraag en ik ben geheel niet van plan over te stappen
heb ik een keer gedaan en is niet goed bevallen dus niet meer.
Reputatie 3
Badge +2
Overigens : welkom op het Eneco Forum @sjonnieS
Reputatie 3
Badge
Zeker welkom op het forum. Maar ik begrijp dat je nu enkele jaren bij Enenco bent en dus geen behoefte hebt om over te stappen. Ja ik ook niet. Ik heb tot toon weinig contact met eneco gehad en na bestellen van toon het forum ontdekt en probeer hier een bijdrage te leveren maar problemen. Gelukkig nooit echt grote.
Reputatie 5
Badge +3
@sjonnieS,
Welkom! Ik heb je bericht verplaatst naar het forum Energieproducten en de titel aangepast. Op die manier is je bericht ook makkelijk te vinden voor andere leden. Ik zie dat je vraag al beantwoord is. Als je nog meer informatie zoekt, weet je ons te vinden!

Groet,
Kelly
Ik heb het idéé dat men toch niet helemaal begrijp wat ik bedoel.
Ik heb nooit gesproken over het ontbinden van mijn kontrakt maar
heb gevraagt naar wat eneco gaat doen met de prijs verlaging volgend jaar
omdat er ANDERE leveransiers wel mee gaan naar beneden ook voor mensen
die een lang lopend kontrakt hebben en dat is wat anders dan werglopen
naar een ander. vr.gr. JOHN
Reputatie 5
Badge +3
@sjonnieS,
Om je vraag te beantwoorden, als je met ons een Garantieprijsovereenkomst hebt afgesproken, handhaven we dat contract tot het einde van de looptijd. Dat wil zeggen dat de tarieven niet worden aangepast bij een daling van de variabele prijzen, ze staan immers vast. Daarbij is het zo dat de variabele tarieven in juli 2013 opnieuw wijzigen. Of ze dan weer dalen is nu nog niet bekend.

Met een Garantieprijsovereenkomst zet je de tarieven voor een bepaalde periode vast, ongeacht of de prijzen op de markt gaan dalen of stijgen. Dat is vooraf niet te voorspellen. Pas aan het einde van de looptijd van het vaste contract, kun je uitrekenen of de vaste prijs je uiteindelijk financieel voordeel heeft opgeleverd ten opzichte van de marktconforme prijzen. Als je een variabel contract hebt, dan schommelen de tarieven natuurlijk wel mee met de ontwikkelingen op de markt.

Misschien weet je zo genoeg, maar we hebben dit onderwerp ook uitgebreid besproken in dit forum over de dalende tarieven. Misschien heb je daar ook nog wat aan 😉.

Groet, Kelly
Geachte Eneco,
Ik heb onlangs van u een aanbieding gehad voor een 2-jarige Garantielevering.
Omdat het voor mij zeer interessant is ben ik dan ook die verbintenis aangegaan.
Dit contract zou per 1 nov. a.s. in gaan.
Helaas verneem ik nu (nog voor 1 nov.) op div. media dat u de prijzen per 1 januari 2013 drastisch gaat verlagen.
(Een gemiddeld huishouden gaat ongeveer 80 euro per jaar minder betalen voor gas.)
Dat was voor mij toch wel even schrikken.
Ik vind dit n.l. geen eerlijk zaken doen van uw kant en voel mij dan ook zeer benadeeld.
Wanneer ik in de detailhandel merk dat de prijzen binnen korte tijd na aankoop verlaagd worden,
komt een leverancier de client meestal tegemoed door het verschil te vergoeden.
Wanneer ik mijn contract nu verbreek gaat mij dat € 75,- kosten, wat dan weer gecompenseerd wordt door 2 x € 80,- die ik minder ga betalen.
Graag uw reactie!
Vriendelijke groet!
Reputatie 5
Badge +3
Beste Saintsr,
Allereerst welkom op ons forum. Je hebt onlangs gekozen voor een Garantieprijsovereenkomst waarbij de leveringstarieven tot 1 oktober 2014 niet meegaan met prijsschommelingen op de energiemarkt. Dit geldt voor prijsstijgingen maar ook voor prijsdalingen. Nu dalen de variabele prijzen per 1 januari 2013, maar het is nog geheel onbekend wat de variabele tarieven per 1 juli 2013 doen.

Of een Garantieprijscontract voordelig is hangt af van de ontwikkelingen op de inkoopmarkten gedurende de looptijd van het Garantieprijscontract. Of er een stijging of daling aankomt in de standaard (variabele) tarieven de komende drie jaar kunnen we nog niet zeggen. Alleen achteraf kan worden vastgesteld of de Garantieprijs financieel voordeliger is geweest ten opzichte van het variabele tarief.

Een collega van mij neemt zo telefonisch contact met je op om je te informeren over je huidige contract.

We hebben overigens al meerdere vragen gehad over de daling van de prijzen per 1 januari 2013. Meer informatie kun je bijvoorbeeld teruglezen in dit topic: 'Eneco verlaagd prijzen in 2012'

Ik hoop dat het telefoongesprek voor extra duidelijkheid zorgt bij je, laat je ons even weten hoe het gesprek verlopen is?

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@Saintsr,
Mijn collega komt er vanmiddag helaas niet meer aan toe om te bellen. Is het goed als hij morgenochtend belt? Ik heb het huisnummer doorgegeven, als je liever op een ander nummer gebeld wordt, kun je die via een privébericht aan mij toesturen.

Groet, Kelly
Hallo Kelly,

Dank voor jouw reacties!

Morgenochtend op het huisnummer is OK.
Ik ben benieuwd naar de uitleg.

Vriendelijke groet,

Saintsr
Reputatie 5
Badge +3
@Saintsr,
Bedankt, ik geef het door!
Reputatie 5
Badge +3
@Saintsr,
Mijn collega heeft net gebeld, maar kon je niet bereiken. Hij stuurt je een e-mail. Het is in elk geval zo dat de tarieven waar je nu gebruik van maakt, momenteel voordeliger zijn dan de huidige variabele tarieven en de verwachte tarieven per 1 januari 2013. Je hebt dus een gunstig contract bij ons. In de e-mail die je van ons ontvangt, vind je het (gratis) telefoonnummer van ons waar je zelf nog contact mee kan opnemen als je hierover nog contact met ons wilt.

Groet, Kelly

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen