Contractverlenging toch niet mogelijk | Eneco Community
beantwoord

Contractverlenging toch niet mogelijk

• 20 maart 2019
  • 4 reacties
  • 279 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Op 5 maart heb ik contact gehad met de klantenservice van Eneco met de vraag welke tarieven gehanteerd worden na afloop van mijn éénjarig contract per 2 juni. Toen de tarieven van stroom en gas en leveringskosten mij werden doorgegeven bleken deze in het geheel niet concurrerend te zijn met andere leveranciers en collectieve aanbiedingen (o.a. VEH en SLOOP DE CRISIS). Toen ik dat zei tegen de medewerker werd ik doorverbonden met een andere medewerker en die kwam met andere tarieven EN een flinke korting (als bonus voor het aanblijven als klant). Het maandbedrag a.h.v. deze tarieven (inclusief de bonus) was meer in overeenstemming met dat van andere aanbieders.
Vandaag gebeld met het bovenstaande relaas en met de vraag om e.e.a. op papier te zetten en naar mij te mailen, maar de medewerker die ik aan de telefoon kreeg kon mij niet helpen. Volgens haar waren de tarieven die genoemd werden weer gelijk aan die van de eerste medewerker van 5 juni en na navraag kon er geen bonus gegeven worden. Dus mijn conclusie: De ene afdeling weet niet wat de andere doet (misschien ook afhankelijk van de medewerker die je als eerste aan de telefoon krijgt), Eneco wil blijkbaar bestaande klanten niet behouden en men legt blijkbaar telefonische gesprekken/afspraken niet vast in het klantdossier. Mijn vraag is dus: luister het telefoongesprek van 5 maart terug en ik ontvang graag per mail het aanbod zoals toen als laatste is besproken (inclusief bonus). Als dat niet mogelijk is, dan zal ik overstappen naar een andere aanbieder.
Bij voorbaat dank voor de reactie.
icon

Beste antwoord door DeniseMR 21 maart 2019, 14:54

Dag @HMG,

Welkom op de Eneco Community!

Van elk telefonisch contact maken wij een notitie in jouw klantdossier, zeker als jou een aanbod wordt gedaan. Helaas vind ook ik geen notitie of aanbod terug naar aanleiding van het telefoongesprek. Onze excuses daarvoor.

Via de Community kunnen wij geen aanbod samenstellen of toesturen. Daarvoor raad ik je aan opnieuw telefonisch contact op te nemen op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten). Onze klantadviseurs doen hun best jou het voordeligste aanbod voor te stellen.

Groet, Denise
Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Dag @HMG,

Welkom op de Eneco Community!

Van elk telefonisch contact maken wij een notitie in jouw klantdossier, zeker als jou een aanbod wordt gedaan. Helaas vind ook ik geen notitie of aanbod terug naar aanleiding van het telefoongesprek. Onze excuses daarvoor.

Via de Community kunnen wij geen aanbod samenstellen of toesturen. Daarvoor raad ik je aan opnieuw telefonisch contact op te nemen op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten). Onze klantadviseurs doen hun best jou het voordeligste aanbod voor te stellen.

Groet, Denise
Dag Denise,
Bedankt voor je reactie. Zoals je zult begrijpen vind ik dat een duister verhaal; gebeld met een mannelijke medewerker en hij heeft mij doorverbonden met een andere mannelijke medewerker die met dat grandioze aanbod kwam ( Stroom Hollandse Wind). Hij wist me ook nog precies te vertellen wat mijn gemiddeld verbruik was over de afgelopen drie jaar. Dus hij had een goed overzicht van mijn gegevens. Nog even voor de duidelijkheid: gebeld op 5 maart om 11:35. Totale gesprekstijd 17 min 43 seconden. Toch wel vreemd dat dit gesprek niet terug te vinden is.
Ik heb niet zo veel behoefte om weer te gaan bellen met de klantenservice. Mijn punt is nu bij jullie bekend. Jullie hebben mijn emailadres dus als jullie een concurrerend aanbod willen doen, dan zie ik dat wel per mail tegemoet. Dus alleen per mail want anders bestaat weer de kans dat Eneco niets weet van de gesprekken die hebben plaatsgevonden. Gelet op het bovenstaande kan ik niet anders stellen dan dat de automatisering/administratie niet helemaal op orde; best pijnlijk lijkt me.
Helaas geven deze ervaringen mij tot nu toe weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid van Eneco. Hopelijk kan dat nog wijzigen. Ik wacht het aanbod af.
Bij voorbaat dank.
Reputatie 7
Badge +5
@HMG

Een fout van ons, waarvoor excuses!

Jouw wens om een aanbod te ontvangen is begrijpelijk, maar deze versturen wij niet toe via de Community. Hiervoor dien je echt telefonisch contact op te nemen.

Groet, Denise
Dank voor de excuses; in ieder geval wordt toegegeven dat er iets fout is gegaan bij de klantenservice bij Eneco. Omdat ik vind dat Eneco zelf dan die fout moet herstellen lijkt me mijn eerdere vraag gerechtvaardigd. Laat maar zien dat de klantenservice van Eneco ook fouten kan herstellen. Het lijkt me niet zo moeilijk als iemand van de community deze mailwisseling doorstuurt naar iemand die ECHT iets kan doen. Of is de community alleen maar een middel om Eneco 'uit de wind' te houden of als zoethoudertje te beschouwen, ofte wel een weinig daadkrachtig instrument. Zo ja, dan lijkt mij deze vorm van communiceren weinig zinvol. Bellen met de klantenservice doe ik in ieder geval niet meer; geen zin om weer in herhaling te vervallen.

Reageer